Ad


بهنام تشکر و دکتر مصدق؛ خلق یک شاه نقش

یادداشت بابک صحرایی

تریبون هنر _ بابک صحرایی: بازی در نقش شخصیت های واقعی که محبوب و کاریزماتیک هستند همیشه چالش سختی برای بازیگر به همراه دارد. شخصیتی که چهره و رفتارش برای مردم آشناست و محبوبیت و کاریزماتیک بودنش تخیلاتی را هم در ذهن ها ایجاد کرده است. به همین دلیل است که بازیگرهای معدودی توانسته اند در ایفای نقش چنین شخصیت هایی موفق باشند.

 

بهنام تشکر این روزها در حال ایفای نقش دکتر مصدق در نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» است و با بازی درخشانش در این نمایش یکی از شاه نقش هایش را خلق کرده است.

بهنام تشکر بدون گریم سنگین، با میمیک چهره عالی و زبان بدن فوق العاده اش و بیان توانمندش یکی از بهترین بازی ها در نقش دکتر مصدق را در «دکتر نون» ایفا کرده است. مخصوصا که دکتر مصدق در «دکتر نون» شخصیت متفاوتی با حقیقت وجودی خود دارد. مصدق در این نمایش در تخیلات و آشفتگی های روانی دکتر نون حضور دارد و حرف هایی می زند و کارهایی می کند که زاییده تخیلات اوست. این اتفاق، کار بازیگر را سخت تر می کند چون هم باید تصویری که از آن شخصیت در ذهن مخاطب است را حفظ کند و هم به صورت توامان، شخصیتی که حاصل تخیل مالیخولیایی یک ذهن دیگر است را بسازد که بهنام تشکر به بهترین شکل ممکن از عهده این امر دشوار برآمده است.

 

صحنه تئاتر صحنه محک خوردن توانایی های یک بازیگر است. دوربین و تدوین و یاری دهنده ها و فریب های تصویری همراه بازیگر نیست و تنها اوست و مخاطبی که نفس به نفس مقابلش است. در اینجاست که ارزش بازی بهنام تشکر مضاعف می شود. او با توانمتدی قابل اعتنایش مصدق را به شکلی باور پذیر و متفاوت روی صحنه احیا می کند و هم ذات پنداری مخاطب را برمی انگیزد.

 

نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان هر شب در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود. بهنام تشکر و حامد کمیلی بازیگرهای اصلی مرد این نمایش هستند و هر دو با بازی های درخشان خود، اتفاق زیبایی را روی صحنه تئاتر این روزها خلق کرده اند.

 

نویسنده: بابک صحرایی

عکاس: سامان تیرانداز

منبع: تریبون هنر

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

 

تاریخ انتشار :۲۷ فروردین ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • انتقاد «هیات اسلامی هنرمندان» از سلبریتی ها و کانون های صنفی

    تریبون هنر: هیات اسلامی هنرمندان در بیانیه ای پیرامون واقعه اخیر، بر لزوم پیگیری ترک فعل متولیان فرهنگی تا انتقاد از سلبریتی ها و کانون های به اصطلاح صنفی را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد:انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا قدرتمندتر از همیشه است.   به گزارش تریبون […]

  • نگاهی به فیلم «تی تی»؛ شیفته جاده جادویی

    تریبون هنر _ امید بی نیاز: آیدا پناهنده (کارگردان تی تی) از یک کوتاه ساز خلاق؛ تا کارگردان فیلم بلند، راه خاص خودش را رفته است. راهی که گاهی متفاوت است. گاهی هم پُر از آزمون و خطاست. این رویکرد، او را در تیررسِ ستایش و نقدِ همزمان، می‌گذارد. «تی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره یدالله رویایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: یدالله رویایی هم رفت تا دوباره یادمان بیاید نمادهای مدرنیته در شعر و هنر، کهنسال شده اند و دارند می میرند و جهان در حال پوست انداختن است. یدالله رویایی با وجود تاثیرگذاری اش بر شعر معاصر، از درک نشده ترین شاعران بزرگ در بین […]

  • مرگ ژان لوک گدار: یادآوری تمام شدن ارزش ها / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: چرا از مرگ ژان لوک گدار در نود و یک سالگی ناراحت می شویم؟ مگر قرار بود باز هم فیلم هایی مثل «از نفس افتاده» و «زیستن زندگی اش» و «آلفاویل» و «مذکر، مونث» بسازد؟ مگر قرار بود باز هم با چند نابغه دیگر در […]

  • پیام علی نصیریان برای روز ملی سینما

    تریبون هنر: علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به مناسبت ۲۱ شهریور روز ملی سینما دل نوشته ای را در اختیار موزه سینما قرار داد. به گزارش تریبون هنر، متن دل نوشته به شرح زیر است: «یادش بخیر سینما “نور” تو “امیریه”، “میهن” چهارراه “حسن آباد”، “رکس” و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad