Ad


ضرر ۱۰۰ میلیون دلاری قسمت جدید ماتریکس در اکران

تریبون هنر:‌ قسمت جدید فیلم سینمایی ماتریکس در حالی به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری رسیده که تا جبران هزینه‌های ساخت و تبلیغات فاصله زیادی دارد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از ددلاین، در حالی که برخی از فیلم‌های چون «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، «زمانی برای مردن نیست»، «ونوم» و «زمانی برای مردن نیست» توانستند در میان بحران جهانی ویروس کرونا عملکرد موفقی در گیشه داشته باشند اما چهارمین قسمت از فیلم‌های «ماتریکس» با عنوان کامل «ماتریکس: رستاخیزها» از قافله عقب ماند و از آغاز اکران از ماه دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون تنها به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری دست یافته است.

«ماتریکس ۴: رستاخیزها» به کارگردانی «لنا واچوفسکی» و با حضور «کیانو ریوز» در نقش اصلی با هزینه تولید ۱۹۰ میلیون دلاری ساخته شده و صرف نظر از هزینه‌هایی که صرف تبلیغات این فیلم شده است هنوز ۹۰ میلیون دلار تا جبران هزینه ساخت فاصله دارد و پیش‌بینی می‌شود حداقل کمپانی برادران وارنر را با زیان ۱۰۰ میلیون دلاری همراه کند.

قسمت جدید «ماتریکس» چندان به مذاق منتقدان و طرفدارن این مجموعه فیلم نیز خوش نیامده و کابران IMDb نیز امتیاز ۵.۷ از ۱۰ را به این فیلم داده‌اند. عدم موفقیت فیلم جدید «ماتریکس» ساخت دنباله‌های سینمایی این مجموعه را نیز با خطر رو به رو کرده است و شاید به این زودی‌ها دیگر شاهد فیلمی در این مجموعه نباشیم.

قسمت اول این فیلم در ۳۱ مارس ۱۹۹۹ اکران شد و به‌خاطر جلوه‌های ویژه بصری فوق‌العاده و جذابیت به چهارمین فیلم پرفروش سال تبدیل شد. این فیلم در جوایز اسکار نیز موفق به کسب چهار جایزه از جمله بهترین جلوه‌های ویژه بصری و تدوین شد. «ماتریکس» که با هزینه ۶۳ میلیون دلار ساخته شده بود در نهایت به فروش ۴۶۳ میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت.

دو دنباله این فیلم با عنوان‌های «ماتریکس: بارگذاری مجدد» و «انقلاب‌های ماتریکس» که هر دو در سال ۲۰۰۳ اکران شدند گرچه به موفقیت قسمت اصلی دست نیافتند اما «کیانو ریوز» بازیگر اصلی این فیلم را به یکی از ثروتمندترین بازیگران هالیوود بدل کردند.

سه‌گانه «ماتریکس» در مجموع به فروشی بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۱ دی ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad