Ad


افشاگری شاهد احمدلو از پشت‌پرده شاخ‌های مجازی

تریبون هنر: شاهد احمدلو، کارگردان فیلم سینمایی «مورچه‌خوار» گفت: این فیلم یک طنز اجتماعی است که در مورد پشت پرده زندگی پوشالی شاخ‌های مجازی افشاگری می‌کند.

شاهد احمدلو که تجربه بازیگری در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی را دارد، این روزها تازه‌ترین فیلم سینمایی خود را در مقام کارگردان با نام «مورچه خوار» روی پرده سینماها دارد. این فیلم بعد از «سینما خر» (مشمشه) که با زبانی طنز به نقدی سینما می‌پرداخت، اثر دیگری است که با همان نگاه طنز این بار سراغ موضوع فضای مجازی رفته که در هفته‌های اخیر بحث آن به‌خاطر طرح صیانت بسیار داغ بوده است.

پیش‌تر در خبرها آمده بود که «مورچه خوار» تیر ماه اکران می‌شود، اما زمان اکرانش به اسفند ماه رسید و شاهد احمدلو در این‌باره در گفت‌وگویی بیان کرد: زمانبندی برای اکران این فیلم بنا به صلاحدید تهیه‌کننده پیش رفت و تشخیص ایشان این بود که فیلم در این زمان اکران شود چرا که قطعاً آرام‌تر شدن فضای ناشی از شیوع کرونا برای ما مهم بود و خوشبختانه شاهد هستیم که اوضاع کمی بهتر شده است. اگرچه ممکن است اکران در این مقطع با توجه به نزدیک شدن سال جدید و حجم کارهای آخر سال مردم ریسک باشد، اما با توجه به بازخوردی که در چند سانس از مردم گرفتم خوشبختانه استقبال اگر فراتر از حد انتظار ما نبوده باشد، حتما در حد انتظار بوده است.

این فیلم تاکنون بیش از ۲۸۰ میلیون تومان در حدود یک هفته فروش داشته و احمدلو ابراز امیدواری می‌کند که با فروکش کردن پیک ششم کرونا و افزایش ظرفیت مجاز بلیت‌ فروشی سینماها مخاطب بیشتری به سینما برود. او یاداور می‌شود که با وجود داشتن ظرفیتی نصف برخی ظرفیت فیلم‌های دیگرِ در حال اکران، فروش فیلم قابل قبول بوده و با بیشتر شدن سانس‌ها و سالن‌ها مخاطبان بیشتری این فیلم را تماشا خواهند کرد.

احمدلو در ادامه افزود: به زودی بیلبوردهای شهری برای تبلیغ فیلم نصب خواهد شد. همچنین قرار است تیزرهای تلویزیونی هم پخش شوند. البته تلویزیون قواعد و چارچوب‌های خاص خود را برای پخش تیزر دارد ولی به هر حال من بچه تلویزیون هستم و به‌خاطر کارهایی که در تلویزیون داشتم آشنایی بیشتری با قواعد دارم و امیدوارم تیزرها به خوبی پخش شوند.

وی درباره موضوع فیلم که با یکی از بحث‌های روز جامعه هم مرتبط است، گفت: «مورچه خوار» یک طنز اجتماعی است که زندگی فردی را که بر حسب اتفاقی ساده و حتی احمقانه تبدیل به یکی از ستاره‌های دنیای مجازی می‌شود، روایت می‌کند. این فیلم آن چیزی را که ما در فضای مجازی می‌بینیم نشان می‌دهد. شاید بهتر باشد بگویم که «مورچه خوار» یک افشاگری در مورد پشت پرده زندگی پوشالی شاخ‌های مجازی است همانطور که در خلاصه داستان فیلم هم همین را مطرح کردیم که احمق‌ها را معروف نکنیم.

او گفت:‌ تمام فیلم‌های سینمایی که ساختم اگر کمدی هم بوده حتما لایه‌هایی از واقعیت زندگی ما انسانها را به همراه داشته و این فیلم هم مثل «چند میگیری گریه کنی» یا حتی «سینما خر» با یک زبان طنز حرف خود را روایت می‌کند ولی در پسِ آن یک تفکر وجود دارد که در مورد «مورچه خوار» سبب می‌شود بیشترِ مخاطبان با آن ارتباط برقرار کنند.

احمدلو با اشاره به اینکه «فضای مجازی برای مخاطب سلیقه‌سازی می‌کند و بر همین اساس «مورچه خوار» آگاهی بخشی دارد، افزود: این فیلم بسیار شبیه دنیای مجازی است، یعنی همان طور که در بخش جستجوی (explorer) اینستاگرام، فیلم‌هایی با موضوع‌های مختلف می‌بینید، این تنوع در ساختار فیلم مورچه خوار هم لحاظ شده است و بجز این، ما تلاش کردیم یک فیلم شریف و با ادب برای سطح وسیعی از مخاطبان سینما بسازیم.

او در پایان درباره پیش‌بینی‌اش از وضعیت اکران فیلم در روزهای آینده با توجه به نزدیک بودن آغاز اکران نوروزی هم گفت: «مورچه خوار» مسیر خود را قطعاً باز می‌کند و ما ایمان داریم که بیشترِ مخاطبانی که سراغ این فیلم بروند آن را دوست خواهند داشت. با این حال طبق مصوبه شورای صنفی نمایش این فیلم تا خردادماه روی پرده خواهد بود.

در «مورچه خوار»نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، مارال فرجاد، لیندا کیانی، رضا شفیعی‌جم، نیما شاهرخ شاهی، شهین تسلیمی، ایمان اشراقی و خاطره حاتمی بازی کرده‌اند.

 

اخیرا فیلم «سینما خر» به کارگردانی شاهد احمدلو نیز به نمایش درآمد که تز جمله فیلم های تحسین شده یک سال اخیر بوده است

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۱ اسفند ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad