Ad


شاهد احمدلو: «راننده شخصی» ادای دین من به سینما است

تریبون هنر: شاهد احمدلو که در تدارک ساخت یک فیلم جدید است، گفت: پس از سال‌ها زیست در سینما، فیلمی را می‌خواهم بسازم که ادای دِینی به سینما و برخی سینماگران کمتر دیده شده‌ آن باشد.

این بازیگر و کارگردان که به تازگی یک پروانه ساخت برای فیلمی به نام «راننده شخصی» به تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی گرفته است، بیان کرد:‌ از سال‌ها قبل ایده‌ای داشتم که در واقع یک دغدغه ذهنی برایم بود. هومان فاضلی براساس طرحی که داشتم فیلمنامه‌ «راننده شخصی» را نوشت که این روزها در حال بازنویسی است و به زودی وارد پیش تولید می‌شویم و احتمالا فیلمبرداری آن از نیمه مردادماه آغاز خواهد شد.

احمدلو افزود: «راننده شخصی» ادای دینی به سینما و سینماگران ایران است؛ سینماگرانی که شاید کمتر دیده شده‌اند و در متن سینمای ایران کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.

این فیلم طبق گفته کارگردانش اگر به موقع آماده شود، متقاضی جشنواره فیلم فجر چهل‌وسوم خواهد بود.

شاهد احمدلو که پیش‌تر فیلم‌های «سینما خر (مشمشه)» و «مورچه خوار» را هم کارگردانی کرده است، درباره نزدیک بودن داستان فیلم جدیدش به ساخته‌های قبلی گفت:‌ «راننده شخصی» یک طنز اجتماعی است که بیشتر در یک بستر اجتماعی روایت می‌شود و در شکل ساختاری و فرم یک پارودی سینمایی است. کمی نزدیک به «سینما خر» است ولی اصلا در تداوم آن نیست بلکه شاید بیشتر به اولین فیلم‌های کوتاهی نزدیک باشد که ساخته‌ام.

وی با اشاره به اینکه چند چهره‌ مطرح سینما هم در فیلمش بازی می‌کنند، ادامه داد: این فیلم تمام دغدغه‌ها و زندگی من را دربرمی‌گیرد چرا که بخاطر زیستم در سینما از کودکی و بودن در کنار افراد سینما و علاقه‌ام به بخشی از آدم‌های سینما که دیده نشده‌اند، نگاه و دغدغه دیگری دارم. از این جهت شاید بتوانم بگویم که «راننده شخصی» مهم‌ترین فیلم زندگی‌ام است که می‌خواهم آن را بسازم و امیدوارم نماینده خوبی برای این قشر از سینما باشم.

او افزود: حضور تهیه‌کننده فیلم این فرصت را فراهم کرده تا در فضایی مناسب فیلم را بسازم و تلاش می‌کنم رویایی که دارم با این فیلم محقق شود. بخصوی آنکه «راننده شخصی» با داستانی حقیقی و برآمده از دل جامعه سینمایی ایران است اما برای اکثریت مردم ایران ساخته خواهد شد.

تاریخ انتشار :۲ تیر ۱۴۰۳

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad