Ad

دینامیت، گشت 3 و قهرمان پرفروش ترین فیلم ها شدند

آمار کامل فروش فیلم ها در سال ۱۴۰۰ / تریبون هنر

تریبون هنر: آمار کامل فروش فیلم ها در سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

میزان فروش فیلم‌های اکران شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) که سینما ۲۶ میلیون نفر مخاطب و بیش از ۲۹۶ میلیارد تومان عایدی داشت، قابل مقایسه نیست، با اعلام فروش حدود ۱۵۲ میلیارد تومانی با تماشاگر کمتر از هفت میلیون نفری، آمار فروش فیلم ها در سال ۱۴۰۰ مشخص شد که البته آمار خوبی نیست.

 

سال ۱۴۰۰ برای سینمای ایران با شکست سنگین فیلم‌های نوروزی آغاز شد و پنج فیلم «خورشید»، «لاله»، «خون شد»، «تکخال» و «هفته‌ای یکبار آدم باش» نتوانستند تا پایان تعطیلات نوروزی روی هم بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بفروشند.

 

در نگاهی آماری به تعداد مخاطبانی که در این سال به تماشای فیلم‌ها نشسته‌اند و فروشی که به دست آمده، فیلم‌های «دینامیت»، «گشت ۳»، «قهرمان»، «بی همه چیز» و «آتابای» به ترتیب پنج فیلم پرفروش امسال بودند.

 

بجر فیلم‌هایی که در اکران اصلی سینماها نمایش داده شدند، گروه هنر و تجربه هم چند فیلم را اکران کرد که به «دشت خاموش»، «آیدین»، «آبجی»، «بوتاکس»، «تا ۱۰ بشمار»، «پسر»، «وضعیت قرمز»، «بی سر»، «گیتی همسر علیرضا»، «شکست زمان»، «من یوسفم مادر»، «چهارراه»، «کاغذ پاره‌ها»، «مرد حلزونی»، «تک نوازی روی یخ‌های شناور»، «سرانگشتان فرشته»، «سینه‌ ما رکس»، «فوق ماراتن»، «پنهان»، «برندگان»، «ماه در تکه آینه»، «هفت»، «رنج زیر پوست»، «سمفونی حمید» و «پنج گان کوتاه» می‌توان اشاره کرد.

 

در بین فیلم‌های هنر و تجربه تعدادی از آثار اکران شده کمتر از ۱۰۰ نفر تماشاگر داشتند، اما پرمخاطب‌ترین آن‌ها بهشت خاموش، مستند آیدین، آبجی، بوتاکس و تا ده بشمار بودند.

 

در ادامه فروش و تعداد مخاطب فیلم‌هایی که در سال ۱۴۰۰ روی پرده رفتند به ترتیب فروش مشاهده می‌شود. آمار این گزارش با فروش مجموع بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان و تعداد مخاطب حدود ۶ میلیون و ۷۷۴ هزار نفر تا پایان روز ۲۲ اسفندماه براساس اطلاعات سامانه سمفا است.

 

نام فیلم / تاریخ شروع اکران  / تعداد مخاطب / فروش (ریال)

 

دینامیت / ۱۰ تیر ۱۴۰۰ / ۲,۵۸۳,۱۴۸ / ۵۷۹,۹۸۶,۵۳۲,۴۰۰

 

گشت ۳ / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱,۹۱۶,۴۱۰ / ۴۲۰,۲۱۱,۹۲۲,۵۲۰

قهرمان / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۴۹۸,۹۵۰ / ۱۲۰,۳۵۱,۱۴۲,۵۰۰

بی همه چیز / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۳۸۸,۶۵۶ / ۹۵,۰۶۸,۷۰۶,۰۲۸

آتابای / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۲۴۹,۶۱۸ / ۵۵,۸۳۰,۹۷۹,۰۰۰

شهر گربه‌ها / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۲۴۶,۱۱۸ / ۵۱,۵۴۰,۸۱۰,۰۰۰

منصور / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵۳,۲۳۰ / ۳۱,۵۳۰,۱۷۹,۵۰۰

گربه سیاه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱۲,۴۲۷ / ۲۷,۰۸۱,۲۲۹,۰۰۰

صحنه زنی / ۱ دی۱۴۰۰ / ۸۸,۴۹۷ / ۲۰,۲۳۳,۸۴۶,۰۲۰

عنکبوت / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۸۶,۹۲۱ / ۲۲,۵۳۷,۳۱۵,۰۰۰

خورشید / آبان ۹۹ و نوروز ۱۴۰۰ / ۷۱,۱۲۲ / ۱۶,۵۰۷,۳۴۸,۵۰۰

هفته‌ای یکبار آدم باش / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۶۹,۹۹۴ ۱۵,۱۲۷,۷۷۲,۵۰۰

تکخال / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۵۰,۱۹۴ / ۹,۸۲۱,۸۳۱,۴۰۰

پوست / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۳۸,۶۹۰ / ۸,۴۴۸,۹۳۹,۰۰۰

آپاچی / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۳۰,۱۵۵ / ۵,۹۲۸,۹۸۸,۵۰۰

مورچه‌خوار / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۹,۰۴۱ / ۷,۷۲۸,۰۹۱,۰۰۰

ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶,۸۴۱ / ۳,۸۵۶,۸۴۶,۵۰۰

مدیترانه / ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵,۷۹۶ / ۳,۲۱۸,۴۷۴,۰۰۰

ازدواج جنجالی / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴,۶۳۹ / ۳,۱۸۴,۸۳۳,۰۰۰

جنایت بی‌دقت / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱,۶۷۱ / ۲,۸۵۶,۳۵۳,۰۰۰

مرد نقره‌ای / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۴,۶۴۷ / ۲,۷۶۶,۲۱۵,۰۰۰

حکم تجدیدنظر / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰,۹۷۳ / ۲,۶۴۵,۸۸۵,۵۰۰

خون شد / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۸,۶۵۱ / ۱,۹۵۶,۹۳۵,۹۶۶

آن شب / ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۷,۵۰۱ / ۱,۸۳۹,۸۰۶,۰۰۰

کله‌پوک / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۹,۰۶۳ / ۱,۷۵۲,۳۸۰,۰۰۰

رمانتیسم عماد و طوبا / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۷,۰۹۲ / ۱,۵۹۸,۶۰۰,۰۰۰

تومان / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۷,۰۴۸ / ۱,۵۷۴,۷۶۵,۰۰۰

تک تیرانداز / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۷,۹۲۵ / ۱,۵۳۱,۴۹۶,۰۰۰

سیاه باز / ۳۰ تیر ۱۴۰۰ / ۴,۶۰۷ / ۹۷۸,۴۶۰,۰۰۰

مستطیل قرمز / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۵,۶۴۶ / ۱,۳۰۳,۳۸۵,۰۰۰

لاله / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۴,۳۶۶ / ۹۱۰,۴۸۰,۵۰۰

بندر بند / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۳,۱۷۹ / ۷۱۹,۶۸۰,۰۰۰

گیسوم / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۳,۳۶۷ / ۷۱۶,۴۴۰,۰۰۰

اتومبیل / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۳,۳۰۵ / ۷۱۷,۷۳۷,۰۰۰

قصه عشق پدرم / ۳۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱,۷۲۱ / ۳۴۵,۳۴۳,۰۰۰

عاشق پیشه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱,۶۷۲ / ۳۸۱,۱۶۰,۰۰۰

عطر شیرین عطر تلخ / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱,۴۹۴ / ۲۹۱,۵۵۲,۰۰۰

مجموع فروش فیلم ها:  ۶,۷۷۴,۳۷۵ ۱,۵۲۳,۰۸۲,۴۶۰,۳۳۴

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۴ اسفند ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad