Ad


پاسخ کارگردان «عنکبوت» به اعتراض کامیون‌دارها: شخصیت‌های منفی نماینده شغل خود نیستند

تریبون هنر: ابراهیم ایرج زاد، کارگردان فیلم سینمایی «عنکبوت» در ویدیویی نسبت به حاشیه اخیر فیلم خود و اعتراض رانندگان کامیون واکنش نشان داد.

در طی هفته گذشته جمعی از راننده های کامیون با تجمع، انتشار بیانیه و انتشار ویدئوهایی در فضای مجازی به فیلم عنکبوت معترض شده اند. دلیل این اعتراض نشان دادن چهره ای هوسباز از راننده های کامیون در این فیلم است. این اعتراض ها مربوط به صحنه ای از فیلم می شود که راننده های کامیون را مشتری زنان خیابانی نشان می دهد.

 

ابراهیم ایرج زاد، کارگردان «عنکبوت» در ویدئویی در پاسخ به این اعتراض ها گفت:

با ویدیویی مواجه شدم که در آن رانندگان محترم کامیون نسبت به صحنه‌ای از فیلم «عنکبوت» معترض بودند. بعد از آن با یکی از نمایندگان این عزیزان در یک فضای لایو صحبت کردم و ابتدا اگر سوءتعبیری شده است، عذرخواهی کردم و توضیح دادم که اصلا خواست ما چنین نبوده است.

 

وی ادامه داد: فیلم ما براساس یک پرونده واقعی ساخته شده است و اسناد و اطلاعات موجود پایه و اساس داستان ما را بنا نهاده است و به هیچ وجه آن صحنه که مورد اعتراض قرار گرفته است، قصد و نیت زیر سوال بردن این قشر شریف را نداشته است. کما اینکه کاراکتر اصلی ما شغلش بنایی و کارگری ساختمان است و اصولا جامعه شغلی خود را نمایندگی نمی‌کند. در تمام دنیا هم همین طور است که در هیچ فیلم داستانی شخصیت های منفی که دارای شغلی هستند اصولا و لزوما آن شغل را نمایندگی نمی‌کنند، اما در نهایت اگر صحنه‌ای در فیلم «عنکبوت» باعث کدورت خاطر کسی شده است، دوباره از این عزیزان عذرخواهی می‌کنم و باز تاکید می‌کنم که به هیچ وجه قصد ایجاد چنین دلخوری و تعبیری را نداشتیم.

 

ایرج زاد در پایان گفت: امیدوارم فیلم را از زاویه مناسب ببینید زیرا اساسا «عنکبوت» حرف و مساله‌اش با چیزی که الان مطرح و برداشت شده، متفاوت است.

این جواب ایرج زاد در واکنش به اعتراض گروهی از رانندگان کامیون در تبریز نسبت به هتک حرمت و توهین در فیلم «عنکبوت» به رانندگان کامیون بود.

 

بیشتر بخوانید:

اعتراض راننده های کامیون به عنکبوت: به جای هوسباز نشان دادن راننده ها از فساد سینما فیلم بسازید

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • ملکه اشکها؛ سریالی که این روزها در کره طوفان به پا کرده است

    تریبون هنر: قسمت پایانی سریال «ملکه اشکها» که حدود ۱۰ روز قبل پخش شد، با ۲۴.۸ درصد بیننده در سراسر کره و ۲۸.۳ درصد بیننده در سئول، یک رکورد فوق‌العاده از خود به جا گذاشت. این سریال با روایت خلاقانه، بازی‌های نیرومند و ترکیب دلپذیری که از انواع ژانرها و […]

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

Ad
Ad
Ad
Ad

پربازدید ترین ها