Ad


واکنش وحیده محمدی فر به انتقاد از همکاری با همسرش داریوش مهرجویی

تریبون هنر: وحیده محمدی فر، فیلمنامه نویس و همسر داریوش مهرجویی به انتقاد از همکاری اش با مهرجویی واکنش نشان داد.

چند روز پیش احمد طالبی نژاد، منتقد نام آشنا با انتقاد از فیلم لامینور گفت:  از وقتی مهرجویی اختیار فیلمنامه اش را به همسرش داد، کارهای ضعیفی ساخت.

 

وحیده محمدی فر در واکنش به این اظهار نظر در یادداشتی نوشت:

آقای طالبی نژاد
چنین ادبیات و طرز فکری از شما بعید بود .
مهرجویی اختیار فیلمنامه هایش را هرگز به من نداده بلکه من خودم را در اختیار ایشان‌ گذاشته و در کنارش ایستاده ام نه در مقابلش…
اینکه فیلم های ایشان از جمله سنتوری که قطعا پربیننده ترین فیلم تاریخ سینماست ، ضعیف و بی ارزش است نگاه و نظر و سلیقه ی شماست…
سینمای مهرجویی اگر تغییر کرده به قول شما به خاطر من نیست..چون سینمای جهان تغییر کرده و دیگر سینمای بیست یا سی سال پیش نیست..و ایشان به عنوان یک هنرمند مستقل حق دارند آنچه می خواهند را بیان کنند ، تجربه کنند نه آنچه دیگران به ایشان تحمیل کنند یا انتظار داشته باشند..
بمانی هم از دید شما بد و ضعیف و حتما مزخرف است ..پس حتما حضورش در بهترین و معتبرترین فستیوال ها یک اشتباه بوده و جوایزی که گرفته از جمله بهترین فیلمنامه ی فستیوال رتردام هلند.
یا فیلم آسمان‌ محبوب که جایزه ی بین المللی بهترین فیلم سینمای معناگرا و ادیان را گرفت و …..
در مورد لامینور هم اشتباه می کنید..برای استقبال از یک فیلم باید موقعیت مناسب وجود داشته باشد… سانس ها را بررسی کنید می بینید که انگار این فیلم در بدترین گروه قرار گرفته و یک جورهایی نخودی است…کم ترین ، محدودترین و نامناسب ترین اکران را دارد‌…ما حتی تیزر تلوزیونی نداریم…
لااقل به سلیقه و احساس طرفداران این فیلم احترام بگذارید هر چند مخالف شماست..
نقد خط کشی نیست که بد است ، ضعیف است ..بلکه تحلیل و درک است از نگاهی دیگر….این ساختارهای نمره گذاری و مقایسه در مدارس هم کنار گذاشته شده…شاید دوران نقد نوشتن شما هم تمام شده؟…..
شما با این یادداشت مثلا من را تخریب کردین…و البته که تخریب کردن یک زن در این جامعه ی مردسالار راحت ترین مسیر است برای گریز از واقعیت ها.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad