Ad


سید جواد هاشمی پس از حضور در حادثه متروپل: اطلاعات نادرست منتشر کردند

تریبون هنر: سیدجواد هاشمی که ساعتی پس از حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان در محل حضور داشت با بیان اینکه تلاش کرده در مقابل اطلاعات نادرستی که از سوی یک خبرنگار منتشر می‌شد واقعیت «متروپل» را کوتاه نشان دهد، گفت: این شأن مردم آبادان و خرمشهر نیست که پس از این سال‌ها هنوز یک سیستم درست شهری نداشته باشند.

سید جواد هاشمی در شب‌های گذشته برای یک برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر به همراه علیرام نورایی به این شهر سفر کرده بود ولی پس از انتشار خبر فروریختن ساختمان «متروپل» آبادان که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان شده، به آبادان رفت و از محل حادثه تصویر و فیلم‌هایی را در فضای مجازی منتشر کرد.

 

او درباره چگونگی حضورش در محل حادثه «متروپل» بیان کرد: قرار بود دوشنبه شب، یعنی دوم خرداد یک برنامه دیگر هم در خرمشهر داشته باشیم که برنامه بخاطر فرو ریختن ساختمان کنسل شد به همین دلیل من و علیرام (نورایی) به آبادان رفتیم تا ببینیم آیا کمکی از دستمان بر می‌آید یا خیر. مسلماً دوست داشتیم بتوانیم مردمی را که از این حادثه بسیار عصبانی بودند و حق هم داشتند، کمی آرام کنیم یا پیامی برای مردم آبادان بفرستیم که با نهایت صبوری همیشگی خود، حداقل تا زمانی که مجروحین از زیر آوار بیرون بیایند، اجازه دهند که نیروهای امدادی کار خود را بکنند و از تجمع در اطراف محل خودداری کنند.

 

سید جواد هاشمی توضیح داد: ما زمان بسیار کوتاهی در آنجا ماندیم که خودمان مُخل کار امدادگران نباشیم، اما یک ویدیو از خبرنگاری دیدم که اطلاعات خلاف واقع می‌داد و از آنجا که مردم، اطلاعات منتشر شده توسط سلبریتی‌ها را صادقانه‌تر و راست‌تر می‌پندارند احساس کردم شاید در همین بخش اطلاع رسانی – حتی خیلی کم ولی صادقانه – کمکی کنم. در واقع خواستم مردم بدون واسطه، خبر و وضع محل حادثه را بشنوند. با این حال درست یا نادرست هرچه که بود به نوبه خودم تلاش کردم خانواده‌ها را آرام کنم. من در آنجا با خانواده‌هایی مواجه شدم که چند ساعت بود از عزیزان خود خبر نداشتند، بچه‌هایشان تلفن‌های خود را جواب نمی‌دادند و شرایط بغرنج و بدی داشتند، اما با دیدن ما قدری آرام شدند. این کمترین کاری بود که به لحاظ روحی می‌توانستیم در آن لحظه انجام دهیم و دلیل دیگری نداشت.

 

او تاکید کرد:‌ البته با اصل ماجرا موافقم که بعضی وقت‌ها تعداد افراد غیرمرتبط و سلبریتی‌ها مانع انجام درست کار و اطلاع رسانی می‌شود. با این حال با توجه به اینکه در زلزله‌های بم، زنجان و رودبار حضور داشتم درک می‌کنم که در چه شرایطی قرار بگیرم تا خدای ناکرده باری بر دوش امدادرسان‌ها نباشم.

 

بازیگر فیلم‌های «آخرین شناسایی»، «افق»، «پرواز در شب» و «سجاده آتش» در حس و حالی که از حضور در آبادان و خرمشهر همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و این اتفاق تلخ و دردناک داشته و درک کرده نیز گفت: بیشترین افسوس را به خاطر گرد و خاک عجیب و غریبی می‌خورم که مردم این دیار و خوزستان تحمل می‌کنند؛ مردمی که شأن آن‌ها بسیار بالاتر از این‌هاست ولی با این وضع دچار زحمت و گرفتاری و عصبیت و ناآرامی می‌شوند. شرایط آنجا طوری است که بعضی وقت‌ها مردم باید دو بار در روز استحمام کنند و خود من پیش از آنکه به نزدیک ساختمان برسم حتی ابروها و مژه‌هایم هم پر از خاک شده بود. تحمل این شرایط بسیار سخت است. باید مردم خوزستان را درک کنیم مخصوصاً خرمشهر و آبادان. حداقل نتیجه و شأن مقاومت این مردم آن بود که توجه بیشتری به این شهرها و مردمانش شود ولی من که بیش از ۲۰ سال است برای سالروز آزادسازی خرمشهر به آنجا می‌روم می‌بینم که هنوز هیچ تغییر ساختاری در شهر ایجاد نشده است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۴ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad