Ad

درخواست محمد خزاعی از خانه سینما

حواشی سینماگران ایرانی در جشنواره کن در شورای صیانت بررسی شود

تریبون هنر: محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی از مدیرعامل خانه سینما خواست تا پیرامون حواشی حضور سینماگران ایرانی در جشنواره کن در شورای صیانت خانه سینما بررسی‌های لازم صورت گیرد و نتیجه به شورای اخلاق حرفه‌ای سینما ارائه شود.

 

به گزارش تریبون هنر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، صبح روز یکشنبه ۸ خرداد ماه، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در دیدار با سیدمهدی جوادی مدیرعامل و رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل و توسعه بازار خارجی بنیاد سینمایی فارابی و مدیر چتر سینمای ایران در بازار فیلم کن ۲۰۲۲ در جریان توافقات و مذاکرات انجام شده در چتر سینمای ایران قرار گرفت.

 

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه، اظهارات غیرفرهنگی و غیرسینمایی در کنفرانس‌های خبری و رسانه‌ای با انگیزه‌های سیاسی و نمایش ژست‌های اپوزیسیونی هیچگاه، مشروعیت و اعتبار بین‌المللی در پی نخواهد داشت، بلکه با واکنش منفی مردم نیز مواجه خواهد شد، افزود: تجربه بزرگان سینمای ایران بخصوص بزرگانی که در آن سوی مرزها چهره‌ای شناخته شده‌تر دارند همچون مرحوم کیارستمی، مجید مجیدی و … نشان داده است که سینماگر نه با رفتارهای هنجارشکنانه و خلاف عرف ملی و بین‌المللی و نمایش پوپولیستی و نازل بلکه با آثار و رهیافت‌های سینمایی و هنری اش است که می‌تواند وجهه ماندگار و جهانی کسب کند.

وی اضافه کرد: جشنواره‌های بین‌المللی بهترین فرصت برای تبادل نظر، گفتگو، ارائه گفتمان تازه و ارائه تصویر درست از ایران اسلامی، ارزشها، اخلاقیات، فرهنگ عمومی و آرمان خواهی تمدنی ملت ما میتواند باشد.

 

خزاعی با بیان اینکه کاش به تاسی از بزرگان سینما، حضورهای بین‌المللی به دستاوردهای فرهنگی، تمدنی و گفتمانی منجر شود خاطر نشان کرد: همه سینماگران می‌دانند و آگاهند که کشورهای اروپایی و آمریکایی چهار دهه است که با ناجوانمردی و با تحمیل شدیدترین تحریم‌ها مردم ما را از بدیهی‌ترین حقوق اساسی بین‌المللی محروم ساخته و سال‌هاست که ملت عزیز ما طعم تلخ بی‌عدالتی فاحش با تحریم کشورهای غربی را تحمل می‌کند، آیا شایسته نبود و نیست سینماگران ایرانی حاضر در جشنواره‌ها از جمله همین جشنواره کن – که خانواده‌ها، بستگان، دوستان، همشهریان و هموطنان‌شان در این مسیر مورد ظلم واقع شده‌اند – صدای مظلومیت مردم و راوی گوشه‌ای از جفا و جنایت آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها علیه کشور بزرگ ایران باشند؟ آیا شایسته نیست به هشت سال جنگ تحمیلی، به بمب‌های شیمیایی که بر سر شهرهایمان با کمک همین کشورهای اروپایی ریخته شد و به جوانانی که در دوران دفاع مقدس پرپر شده اند؛ و نیز، به جنایت‌های اقتصادی که سال‌های بعد از جنگ تا به امروز به این ملت روا داشته اند، اعتراض کنید؟

 

وی ادامه داد: آیا سزاوار است برای کسب جایزه به رفتارهای نمایشی، غیرصادقانه و مبالغه‌آمیز تن دهید و در برابر ظلم و حق کشی که به بیش از ۸۰ میلیون ایرانی روا داشته شده سکوت کنید؟ مشروعیت و جایزه با قلوب شاد مردم رقم می‌خورد و جامعه و مردم به سینماگرانی احترام می‌گذارند که رفتارشان تبلور عزت، غرور ملی و هویت دینی، اعتقادی و آرمانی کشورشان باشد.

 

خزاعی تصریح کرد: سینماگر تافته جدابافته از ملتش نیست و رسالت اجتناب ناپذیرش بدون تردید، دفاع از حقوق آنها و صیانت از غرور و منافع ملی و اهتزاز پرچم و عزت ایرانی و اسلامی و تقابل با دشمنان سرزمینش است.
رئیس سازمان سینمایی در پایان این دیدار با مسئولان بین‌الملل سینمای ایران اظهار داشت: بدون شک، تاریخ و جامعه با افتخار، از رشادت و جسارت هنرمندانی یاد خواهد کرد که شجاعانه، حقانیت، آرمان خواهی و عدالت جویی یک ملت بزرگ، آزاده و مومن را در بزنگاه‌های تاریخی بازتاب داده باشند.

 

وی در پایان از مدیرعامل خانه سینما خواست تا پیرامون حواشی حضور سینماگران ایرانی در جشنواره کن در شورای صیانت خانه سینما بررسی‌های لازم صورت گیرد و نتیجه به شورای اخلاق حرفه‌ای سینما ارائه شود.

 

اظهارات محمد خزاعی پیرامون حضور نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، فرشته حسینی، پیمان معادی و سعید روستایی در جشنواره کن است. حضوری که با حاشیه هایی همچون بوسیدن فرشته حسینی توسط نوید محمدزاده در فرش قرمز برادران لیلا و اظهارات ترانه علیدوستی و پیمان معادی و سعید روستایی در نشست خبری این فیلم ایجاد شد.

 

فیلم برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش درآمد.

نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، پیمان معادی و سعید پورصمیمی که از بازیگران فیلم هستند در جشنواره کن حضور داشتند

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۸ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , , , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad