Ad

در نامه پژمان موسوی مطرح شد

درخواست از حسین انتظامی: هزینه های حضور نمایندگان نهادهای ایران در جشنواره کن را اعلام کنید

تریبون هنر: پژمان موسوی، روزنامه نگار و سردبیر مجله های تجربه و مروارید از رئیس سازمان سینمایی خواست که هزینه های حضور نمایندگان نهادهای دولتی ایران در جشنواره کن را اعلام کند.

پژمان موسوی با انتشار یادداشت زیر در صفحه اینستاگرامش خطاب به حسین انتظامی، رئیس سابق سازمان سینمایی نوشت:

جناب آقای حسین انتظامی

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

به دنبال دو رویداد:

۱٫اظهار نظر وزیر ارشاد درباره ی جشنواره کن که آن را جشنواره ای پر زرق و برق و سیاست زده و محلی در خدمت رسانه های مزدور اجنبی پرست قلمداد کرده

و

۲٫انتقادات تند سازمان سینمایی از جشنواره کن که به گفته آن ها «تحت سیطره ی دولت فرانسه برگزار می شوند» و آثار ضعیف را به دلایل سیاسی برگزیده می کنند

 

از شما به عنوان «دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» تقاضا دارم هدف سازمان سینمایی و بنیاد فارابی به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرکت در این جشنواره ضد ایرانی و ضد اسلامی را اعلام نمایید.

همچنین از شما می خواهم برای شفافیتی که سال هاست مدعی آن هستید تعداد نفرات اعزام شده به کن، نام و هزینه ی اقامت در هتل، نام شرکت هواپیمایی، تعداد روزها و هزینه های اقامت و هزینه برپایی چتر سینمای ایران در محل این جشنواره را اعلام کنید.

با سپاس از شفافیتی که به خرج می دهید

 

بیشتر بخوانید:

اعتراض سازمان سینمایی به جشنواره کن: عنکبوت مقدس به شیعیان جهان توهین کرده

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۰ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad