Ad


اعتراض، اعتصاب و تعطیلی در کمین جشنواره کن

تریبون هنر: قرار است حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان جشنواره کن در جریان برگزاری دوره آتی این جشنواره دست به اعتراض نسبت به شرایط کاری خود بزنند.

به گزارش تریبون هنر، ۲۰۰ نفر از کارکنان جشنواره فیلم کن به همراه کارکنان جشنواره های دیگر در سراسر فرانسه در حال برنامه ریزی برای تظاهرات در طول این رویداد بر سر حقوق خود هستند.

به گزارش دد لاین، یش از دویست نفر از کارکنان بخش رسمی، بازار فیلم و بخش های جنبی کن در نظر دارند نسبت به شرایط کاری و حقوق پایین خود در افتتاحیه های بخش های جنبی، در روز نمایش فیلم های پر ستاره و در طول جشنواره به تظاهرات پرداخته و از احتمال اعتصاب و متوقف کردن فعالیت های کاری خود را هم مطرح کرده‌اند.

این گروه با عنوان «زیر پرده های سینما، زباله ها، مجموعه کارکنان در مخاطره جشنواره های فیلم»، که از یکی شعار معروف شورش های ماه مه ۱۹۶۸ فرانسه برداشت شده است، رهبری اعتراض ها را بر عهده دارد.

کارکنان جشنواره فیلم دیگر فرانسه مانند جشنواره مستقل بوردو، جشنواره لومیر لیون و جشنواره بلفورت به این حرکت ملحق شده اند. در میان کارکنان اعتراضی جشنواره کن، اعضای هیات انتخاب، مسئولان بخش رسانه ها، کارکنان بازار، مسئولان نمایش و مسئولان فنی و اداری نیز دیده می شوند.

منابع خبری اعلام کرده‌اند آنها قصد دارند در مراسم افتتاحیه بخش دو هفته کارگردانان، هفته منتقدان و «ACID» کن اعتراض خود را به گوش دیگران برسند و همچنین در طول این رویداد ۱۲ روزه که از ماه می آغاز می شود، تظاهراتی را برگزار خواهند کرد.

ماهیت اعتراضات در حال حاضر مخفی است، اما این گروه قصد دارد روز پنجشنبه برای نهایی کردن استراتژی خود جلسه ای برگزار کند. منابعی به ددلاین خبر داده‌اند که اشکال مختلفی از اقدام روی میز است، از جمله اعتصاب کامل کارگری که باعث می‌شود ده‌ها کارگر در جشنواره کار خود را به طور کامل کنار بگذارند.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار می‌شود و امسال «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی ریاست هیات داوران را بر عهده دارد و «جورج لوکاس» خالق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» و استودیو ژاپنی جیبلی هم با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad