Ad


هومن سیدی در جشنواره ونیز: فیلمم واکنشی به افزایش نابرابری هاست

تریبون هنر: هومن سیدی پس از نمایش فیلم «جنگ جهانی سوم» در جشنواره ونیز گفت: فیلمم واکنشی به افزایش نابرابری هاست.

به گزارش تریبون هنر، هومن سیدی بعد از نمایش فیلم «جنگ جهانی سوم» در جشنواره ونیز، در مصاحبه‌ای کوتاه با یک وبسایت ایتالیایی، درباره افزایش نابرابری ها گفت: نابرابری از این جهت که برآورده کردن اساسی‌ترین نیازها برای خیلی از مردم در سراسر جهان، یک مبارزه واقعی است. او گفته فیلم‌برداری صحنه‌هایی که جنایت‌های نازی‌ها علیه بشریت را به تصویر می‌کشیده، برایشان بسیار تکان‌دهنده و حتی وحشتناک بوده است.

 

هومن سیدی در این مصاحبه به وضعیت تولید این فیلم و سختی سکانس‌هایی درباره جنایت‌های هیتلر و کوره‌های آدم‌سوزی اشاره کرده اظهار داشته: «فیلمبرداری صحنه‌هایی که جنایت‌های نازی‌ها علیه بشریت را نشان می‌داد، اصلاً سرگرم‌کننده نبود، بلکه تکان‌دهنده و حتی گاهی وحشتناک بود. شخصاً تمام تلاشم را کردم تعداد برداشت‌های ما محدود باشد تا برای مثال بازیگران و سیاهی لشگرهای فیلم مجبور نباشند فشار آن لحظه‌ها در اتاق گاز را کم کنند.»

 

او در مصاحبه‌اش به این نکته اشاره کرده که «جنگ جهانی سوم» یک هشدار یا شاید هم واکنشی به افزایش نابرابری است: «برآورده کردن اساسی‌ترین نیازها برای خیلی از مردم در سراسر جهان، یک مبارزه واقعی است. تکنولوژی، مسائل مالی و اطلاعات به شکلی فلاکت‌بار آدم‌ها را شکست داده است. حتی نیروی انسانی فیزیکی هم نمی‌تواند آن‌ها را نجات دهد یا به‌نوعی یک نیروی برابر باشد، اما نمی‌توان انکار کرد. نپرداختن به علل اصلی این نابرابری ممکن است پیامدهای ناگواری داشته باشد.»

 

این کارگردان در پاسخ به سوالی درباره اینکه زبان بدن در اکثر فیلم‌هایش اهمیت زیادی دارد توضیح داده: «برجسته بودن زبان بدن در فیلم‌های من کاملاً تصادفی است و یک تصمیم آگاهانه نیست، اما در این فیلم استفاده از یک شخصیت کر و لال در روایت، نه‌فقط به لحاظ ساختاری به نحوه توسعه فیلمنامه کمک کرد، بلکه ازنظر موضوعی هم به ما کمک کرد.»

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۹ شهریور ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • ملکه اشکها؛ سریالی که این روزها در کره طوفان به پا کرده است

    تریبون هنر: قسمت پایانی سریال «ملکه اشکها» که حدود ۱۰ روز قبل پخش شد، با ۲۴.۸ درصد بیننده در سراسر کره و ۲۸.۳ درصد بیننده در سئول، یک رکورد فوق‌العاده از خود به جا گذاشت. این سریال با روایت خلاقانه، بازی‌های نیرومند و ترکیب دلپذیری که از انواع ژانرها و […]

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

Ad
Ad
Ad
Ad

پربازدید ترین ها