Ad


پردیس شهرزاد با هفت نمایش فعالیت خود را آغاز کرد

تریبون هنر: پردیس تئاتر شهرزاد با اجرای هفت اثر نمایشی آغازگر روند اجراهای تئاتری بعد از وقفه ایجاد شده طی روزهای اخیر شد تا گامی در راستای روشن نگه داشتن چراغ اجراهای تئاتری کشور بردارد.

به گزارش تریبون هنر، پردیس تئاتر شهرزاد با همراهی و تعامل گروه های نمایشی، اجراهای من یک زنم، دوستان کُمُدی، مبارک در ژاپن، کمدی اکتشافات، شبی در تهران، نیم وجبی و فیلادلفیا را در برنامه مهرماه خود قرار داده و برخی از نمایش‌ها که شرایط اجرا نداشتند به تاریخ های دیگر موکول شده است.

بر این اساس نمایش سینگل به نویسندگی مهدی ضیاچمنی و همینطور نمایش‌های کیتسار، ویتسک و چای سرخالی از جمله این آثار هستند که قرار بود در بوتیک تئاتر ایران اجرا شوند و طی تعامل سالن و گروه‌های نام‌برده در زمان دیگری به صحنه می‌روند.

تئاتر شهرزاد این روزها میزبان نمایش‌هایی با محوریت زنان، نمایش ایرانی، سختی‌های تولید یک اثر تئاتری توسط گروه‌های نمایشی در دوران رکود، تنهایی انسان معاصر و همچنین نمایش‌هایی در حوزه کودک و نوجوان خواهد بود.

 

«دوستان کُمُدی» با سیما تیرانداز و بهنام تشکر

نمایش «دوستان کٌمٌدی» به کارگردانی بابک توسلی از ۲۷ مهر ماه به صحنه ‌می‌رود و سیما تیرانداز، بهنام تشکر، معصومه رحمانی و سینا رازانی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «دوستان کُمُدی» نوشته گابور روسو فرانسوی‌ با ترجمه ساناز فلاح‌فرد به موضوع حقارت انسان در جهان معاصر می پردازد و داستان حول زوج نسبتا مرفهی می‌چرخد که از زندگی روزمره زناشویی خود خسته شده‌اند و تصمیم می‌گیرند رابطه خود را با خرید دوست از فروشگاه، درمان کنند.

 

روایتی از کریستف کلمب در «کمدی اکتشافات»

نمایش «کمدی اکتشافات» به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی حامد وکیلی روایتی از داستان «کریستف کلمب» و کشف قاره آمریکا توسط اوست که در قالب طنز در تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

این کار پنج بازیگر اصلی و ۲۳ بازی ‌ساز و گروه حرکت دارد و هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در سالن ۲ تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

کمدی اکتشافات راوی داستان سفر کریستف کلمب برای سفر دریایی به هند است که با ورود یک غریبه به کشتی سرآغاز حوادثی در این کشتی می‌شود

 

«من یک زنم»؛ راویت سختی‌ها و فداکاری‌های زنان تاریخ

نمایش «من یک زنم» به نویسندگی و کارگردانی علی خودسیانی با بازی الهه خوش‌قامت، روایت کننده قصه زنانی است که در طول تاریخ توسط تاریخ‌نویسان خدمات‌شان دیده نشده و یا حدف شده‌اند.

این نمایش نگاه متفاوتی است از تهمینه اسطوره‌ای؛ ملک نسای تاریخی و زنی مهاجر در روزگار امروزی‌ست که روایت کننده سختی‌ها و فداکاری‌های زنان در همه اعصار را به صحنه می‌برند.

علی خودسیانی فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس و از گرجی‌های ایران است. او در مقطع کارشناسی رشته کارگردانی نمایش دانشکده سینما و تئاتر تحصیل کرده است و فعالیت حرفه‌ای در زمینه نویسندگی را از سال ۱۳۷۰ با نگارش نمایشنامه «ماشین‌نویس‌ها» به کارگردانی اصغر فرهادی آغاز کرده است.

مجموعه‌های تلویزیونی دنیای شیرین دریا، زمستانه، دنیای شیرین، تولدی دیگر و مرز خوشبختی از مهمترین آثاری هستند که نگارش آنها برعهده خودسیانی بوده است.

نمایش «من یک زنم» هرشب ساعت ۱۹ در سالن شماره ۳ روی صحنه می رود.

 

«شبی در تهران» و اجرای مخفیانه یک تئاتر

نمایش «شبی در تهران» نوشته محمد چرمشیر است که به کارگردانی شایان مستوفی در سالن ۳ تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: پس از برکناری رضاخان، یک گروه تئاتری تصمیم به اجرای نمایشی در باره وقایع شهریور ۱۳۲۰ می‌گیرند. اداره نمایش وقت اجازه اجرای نمایش را به آنها نمی‌دهد و گروه تصمیم می‌گیرد مخفیانه نمایش را یک شب برای دوستان خود اجرا کند.

 

«مبارک در ژاپن»؛ نمایشی به یاد سعدی افشار

«مبارک در ژاپن» در فضای نمایش‌های ایرانی به کارگردانی علی فتحعلی است و که از ۱ آبان ساعت ۱۹ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

علی ‌فتحعلی، داوود داداشی، محمود ‌موسوی، حمیدرضا ‌لازمی، نگار ‌مقدسی، حمیدرضا جهانگیری، حمیدرضا ‌مرادی و محمد ‌حاج‌محمدی در این اثر نمایشی ایفی نقش می‌کنند.

این نمایش به یاد زنده‌نام سعدی افشار با حضور بازیگران پیشکسوت نمایش‌های آیینی و سنتی به صحنه می رود. این اثر در دهه ۷۰ با حضور سعدی افشار در استان‌های مختلف کشور اجراهای موفق داشته است.

داستان «مبارک در ژاپن» در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ می‌گذرد که پس از تعطیلی سالن‌های لاله‌زار تعدادی هنرمند با مشکلات بسیار مالی، برای کار به ژاپن مهاجرت می‌کنند. فردی که از آن‌ها مبلغی دریافت کرده بود سرشان را کلاه می‌گذارد و آن‌ها در عروسک‌سازی مشغول کار می‌شوند. روزی تصمیم می‌گیرند سیاه‌بازی بر اساس «طبیب اجباری» مولیر را برای ایرانیان مقیم ژاپن اجرا کنند و مدیر عروسک‌سازی که با این نمایش آشنا نیست فکر می‌کند آن‌ها در پی اغتشاش هستند.

 

بچه ها نمایش «نیم وجبی» ببینند

نمایش «نیم وجبی» به کارگردانی علیرضا دهقانی نیز اثری است برای مخاطبان کودک و نوجوان که همه روزه ساعت۱۷ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

علاقمندان جهت تهیه بلیت تمامی نمایش‌های می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۵ مهر ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad