Ad


مدیرکل دفتر موسیقی: آثار مرحوم حسین زمان موجب جاودانگی خاطرش خواهد بود

تریبون هنر: محمد الهیاری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت حسین زمان نوشت: از او که جزو خوانندگان مطرح موسیقی پاپ در دوره معاصر بود، آثاری باقی ماند که موجب جاودانگی خاطرش خواهد بود.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمداله یاری در پیامی درگذشت حسین زمان هنرمند موسیقی کشورمان را تسلیت گفت.

در متن پیام مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است: درگذشت جناب آقای حسین زمان هنرمند موسیقی کشورمان موجب تاثر و تأسف شد و هنردوستان و علاقه‌مندانش را سوگوار کرد.

مرحوم حسین زمان دل در گرو این آب و خاک و فرهنگ متعالی داشت. از او که جزو خوانندگان مطرح موسیقی پاپ در دوره معاصر بود، آثاری باقی ماند که موجب جاودانگی خاطرش خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم، از درگاه خداوند متعال مغفرت برای ایشان مسألت دارم.»

همچنین خانه موسیقی ایران در پیامی درگذشت حسین زمان خواننده موسیقی پاپ را به خانواده محترم ایشان و جامعه موسیقی ایران تسلیت گفته است.

 

حسین زمان پس از یک دوره بیماری و عوارض ناشی از سرطان ۲۱ اردیبهشت در ۶۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی متولد سال ۱۳۳۸ در تهران بود که پس از پایان تحصیلات متوسطه در تهران و اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان خوارزمی در سال ۱۳۵۶ به دانشگاه راه پیدا کرد و در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه صنعتی اصفهان به تحصیل پرداخت.

او که مبارزات سیاسیش را از ۱۶ سالگی در دبیرستان و با پخش اعلامیه‌ها و نوشتن مقالات سیاسی آغاز کرده بود. پس از دو ترم تحصیل توسط ساواک دستگیر شد و از دانشگاه اخراج شد. پس از آن برای تحصیل به آمریکا رفت و تا آغاز هشت سال دفاع مقدس در آنجا بود. با آغاز جنگ علی‌رغم اینکه حدود صد واحد دانشگاهی را گذرانده بود و برای چند ترم پیاپی شاگرد اول شده بود، به ایران بازگشت و درسش را نیمه‌کاره رها کرد.

سپس راهی جبهه شد و در طول هشت سال دفاع مقدس همزمان با ادامه تحصیل، به مبارزه با دشمن نیز پرداخت. تحصیلاتش را تا کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مخابرات ادامه داد.

همچنین زنده‌یاد زمان علاوه بر تدریس و فعالیت‌های دانشگاهی در حوزه مهندسی، از پیشگامان و خوانندگان مشهور موسیقی پاپ دهه هفتاد بود که پس از یک دوره پر فراز و نشیب کاری سال ۱۳۹۸ پس از حدود ۱۷ سال دوری از صحنه، کنسرت خود را با ارکستری ۳۰ نفره به رهبری صابر جعفری در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه برد.

«شب دلتنگی»، «گلایه»، «قصه شب»، «شاپرک»، «مشق عشق»، «قصه نگفته»، «قرار عاشقی» از جمله آثار این خواننده فقید است.

 

تاریخ انتشار :۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad