Ad


سجاد نوروزی: سیطره سینماها توسط فیلم های کمدی تا چندین ماه ادامه خواهد داشت

تریبون هنر: سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی با اشاره به اینکه جدول اکران سینماها تا آخر سال با تعداد زیادی فیلم کمدی‌ وضع خوبی خواهد داشت، از ادامه این شرایط و احتمال پس زدن مخاطب ابراز نگرانی کرد.

سجاد نوروزی درباره اختلاف زیاد تعداد مخاطبان فیلم‌های در حال اکران که حتی سبب نگرانی برخی صاحبان فیلم‌های در نوبت نمایش برای اکران فیلم‌های جدیدتر شده و نیز انتقادهایی درباره کم بودن سانس اکران بعضی فیلم‌ها بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۵ فیلم روی پرده در حال اکران هستند و بیشتر مجموعه‌های سینمایی به این تعداد، سالن ندارند و پردیسی مثل آزادی نمی‌تواند تمام فیلم‌ها را اکران کند و مجبور به انتخاب است اما مشکل بعضی فیلم‌های روی پرده از جمله فیلم‌های ارگانی کمبود سانس نیست.

او با اشاره به اینکه پردیس سینمایی مگامال سرگروه فیلم «بابا سیبیلو» گفت: این سینما یک سالن خود را با سانس کامل در اختیار این فیلم قرار داده بود و در هفته اول اکران فقط ۱۵ میلیون تومان بلیت فروخت اما همین که تبلیغات فیلم را شروع کردند فروش هم افزایش پیدا کرد؛ بنابراین مشکل اصلی در تبلیغات است نه تعداد سانس. البته در گذشته تعداد سانس‌های نمایش‌دهنده یک فیلم تعیین‌کننده بود ولی الان این طور نیست.

وی یاداور شد:‌ سال ۱۳۹۸ که فیلم‌های «سرخپوست» و «شبی که ماه کامل شد» در یک زمان اکران شدند، تعداد سانس‌ها تعیین‌کننده بود اما در حال حاضر به دلیل فاصله زیادی که بین فیلم اول جدول فروش با فیلم دوم وجود دارد، بحث کردن درباره سانس یک شوخی است.

سجاد نوروزی درباره پیش‌بینی‌ خود از اکران در ماه‌های آینده گفت: فعلاً سینماها در سیطره آثار کمدی است و تا چند ماه آینده هم این وضعیت ادامه خواهد داشت بخصوص آنکه فیلم‌های غیرکمدی مهمی هم در چند وقت اخیر چندان زیاد ساخته نشده است. در حالی که از آن طرف، فیلم «هتل» مسعود اطیابی و محمد شایسته ساخته شده، «جلبک» قرار است توسط سازندگان «فسیل» (کریم امینی و ابراهیم عامریان)ساخته شود، کمدی «شهر هرت» از محمدحسین فرح‌بخش به زودی اکران می‌شود، «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری در راه است و «گیجگاه» با بازی حامد بهداد هم کمدی دیگری است که همگی می‌توانند مخاطب خوبی را جذب کنند و به نظرم تا آخر سال با این کمدی‌ها وضع سینما خوب باشد.

او در ادامه اظهار کرد: البته من شخصا از این اتفاق خوشحال نیستم چون اگر ارزش‌گذاری حرفه‌ای داشته باشیم باید بدانیم که این ترکیب برای سلیقه مخاطب کافی نیست و باید در سبد اکران، فیلم‌هایی از ژانرهای دیگر هم داشته باشیم. هرچند الان هم تا حدودی این تنوع را داریم ولی آن‌ها فیلم‌هایی نیستند که مخاطب را جذب کنند. وقتی در سال ۱۳۹۸ فیلم «سرخپوست» اکران شد، یک ملودرام معمایی بود که همزمان با آن فیلم اکشن – امنیتی «شبی که ماه کامل شد» و بعد هم فیلم پلیسی «متری شیش و نیم» روی پرده رفت و تنوع خوبی در اکران وجود داشت ولی در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد. ما الان فیلمی مثل «پوست شیر» را در سینما کم داریم و اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند بعد از مدتی مخاطب این کمدی‌ها را پس می‌زند.

وی افزود: با این حال باید از سازندگان فیلم «فسیل» بخاطر رعایت استانداردهای فیلمسازی تشکر کرد که اسیر طماعی‌های رایج این نوع فیلم‌ها نشدند. متاسفانه برخی فیلمسازان در سینما رویه بساز بفروش‌ها را در پیش گرفته‌اند و بسراغ یک مسیر سهل‌الوصول در تولید می‌روند که بیشترین صرفه اقتصادی را برایشان داشته باشد؛ به همین دلیل خیلی نمی‌توان مسئله محدودیت‌ در صدور پروانه ساخت را عامل کم‌کاری در ساخت ژانرهای متنوع دانست.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱ خرداد ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad