Ad


پرواز همای با اپرای «موسی و شبان» روی صحنه می رود

تریبون هنر: «پرواز همای» دوازده سال پس از اجرای اُپرت «موسی و شبان» در سالن والت دیزنی لس‌آنجلس، این اثر را در تور کنسرت‌هایش در ایران روی صحنه خواهد برد.

به گزارش تریبون هنر، «اُپِرِت» به گونه‌ای از نمایش آوازی یا اُپرای سبُک گفته می‌شود که همراه با آواز فراوان است که گفت‌وگوی کمتری نسبت به اپرا دارد.

«پرواز همای» اجرای اثر جدید خود را از شهر رشت آغاز خواهد کرد و از دهم خرداد در تالار مرکزی رشت روی صحنه خواهد رفت.

پرواز همای در نقش «چوپان»، حامد فقیهی در نقش «موسی» و استاد داود نماینده در نقش «راوی» در این اثر حضور دارند.

اُپرت «موسی و شبان» با آهنگسازی و اشعار «پرواز همای» با حفظ ابیاتی از مولانا برای ارکستر بزرگ سازهای زهی و بادی چوبی و سازهای ایرانی تنظیم شده که امین غفاری این ارکستر را رهبری خواهد کرد.

نوید فرحمرزی شخصیت‌های این اُپِرِت را گریم کرده است و نوازنده‌های گروه «مستان» در این اجرا «پرواز همای» را همراهی می‌کنند.

به گفته برگزارکنندگان این برنامه، اُپرت «موسی و شبان» به زودی در چند شهر دیگر ایران نیز به روی صحنه خواهد رفت.

این اجرا برای برگزاری چند شب در تهران و محوطه باز کاخ سعدآباد نیز برنامه‌ریزی شده که هنوز تمام مجوزهای لازم گرفته نشده است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۸ خرداد ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad