Ad


وزیر ارشاد: یک جریان سیاسی دنبال لغو کنسرت‌ها و دو قطبی‌سازی است

تریبون هنر: محمد مهدی اسماعیلی؛ وزیر ارشاد درباره حواشی مربوط به لغو برخی کنسرت‌ها گفت: یک جریان سیاسی در کشور به دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات که گاها طبیعی و در اجراها پیش می‌آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در این موضوع مقابل هم قرار دهند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال موضوع لغو کنسرت‌ها و زیان اقتصادی ایجاد شده، با توجه به صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد، گفت: دوره اخیر به اذعان دوستان بخش موسیقی و تهیه‌کنندگان، پررونق‌ترین دوره بوده است به طوری‌که در مباحث چند ماه اخیر علی‌رغم اینکه دشمن تلاش می‌کرد اصحاب فرهنگ و هنر را متقاعد کند اجرا نداشته باشند و فعالیت‌های فرهنگی تعطیل شود، اما اهالی موسیقی خوش درخشیدند، تلاش کردند و زحمات زیادی کشیدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بهترین جشنواره موسیقی در کشور برگزار شد، گفت: اکنون نیز اجراها کم‌نظیر و بدون حاشیه و مطامعی که دشمنان دنبال هستند در حال برگزاری است، بنده احساس می‌کنم یک جریان سیاسی در کشور به دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات که گاها طبیعی و در اجراها پیش می‌آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در این موضوع مقابل هم قرار دهند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بنده به راحتی این نگاه جریان سیاسی را می‌بینیم، به طوری‌که برخی افراد بدسابقه سیاسی که در کشور فعال و الان تعدادی از آنان خارج از کشور هستند، دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی بوده تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند.

 

وی تأکید کرد: از همه مردم و هنرمندان خواهش می‌کنم فضا را با دقت رصد کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهند، چرا که باید حتماً در اماکن فرهنگی و هنری کشورمان مسائل شرعی و قانونی رعایت شود.

اسماعیلی بیان کرد: اصلاً اجازه نمی‌دهیم در فضاهای فرهنگی و هنری کشورمان عده‌ای بخواهند هنجارشکنی کنند. اگر در کنار این، اتفاقات معدود و اندکی هم رخ داد، آن را به پای اهالی فرهنگ و هنر نمی‌نویسیم.

وی با ذکر اینکه معتقدیم فضای فرهنگی و هنری کشورمان با نشاط و با قوت ادامه پیدا کند، اظهار کرد: در چند روز اخیر که بنده در سفر کاری خارج از کشور بودم، این فضا منتقل شد، بلافاصله موضوع را با مسئولان بخش‌های مختلف دنبال کرده و دوستانمان در وزارت کشور و جاهای دیگر بیانیه دادند و مربوط به مشکلات فنی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: اکنون دوستانمان تقویم جایگزینی را برای مواردی که لغو شده در تالار وزارت کشور برگزار کرده تا مشکلات چند روز اخیر جبران شود، حتما اهالی فرهنگ و هنر با دقت اجازه سوءاستفاده را به بدخواهان مردم ایران نخواهند داد.

 

مطالب مرتبط:

دلیل لغو کنسرت‌های تالار وزارت کشور از زبان معاون وزیر

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۷ خرداد ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad