Ad


روابط عمومی برج میلاد: برگزار کنندگان تدکس شان استاد کیوان ساکت را رعایت نکردند

تریبون هنر: روابط عمومی برج میلاد تهران در واکنش به حواشی رخ داده در هفته گذشته پیرامون اجرای کیوان ساکت اعلام کرد که «برج میلاد حافظ شأن هنرمندان و اجرای ضوابط است ولی برگزارکنندگان تدکس، شأن و مقام هنری ساکت را رعایت نکردند.»

به کزارش تریبون هنر، پس از اینکه ماجرای ممانعت از حضور ساز کیوان ساکت روی صحنه تدکس تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران حاشیه‌ساز شد، ایسنا طی دو گزارش مجزا به بررسی این امر که برگرفته از ادعای تدکس تهران بود، پرداخت.

درحقیقت ماجرا از این قرار بود که به ادعای تدکس تهران، این ماجرا اعمال سلیقه شخصی برج میلاد بود؛ زیرا هماهنگی‌های لازم با اداره اماکن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را انجام داده شده بود.

اما اکنون برج میلاد در جوابیه‌ای که در اختیار ایسنا قرار داده است، تاکید کرده است که مقصر امر برنامه تدکس تهران بوده، زیرا هماهنگی‌های لازم را انجام نداده است.

 

در جوابیه برج میلاد تهران آمده است:

برج میلاد حافظ شأن هنرمندان و اجرای ضوابط است / برگزارکنندگان تدکس، شأن و مقام هنری استاد ساکت را رعایت نکردند

سرویس تجسمی و موسیقی خبرگزاری ایسنا در گزارش‌هایی در خصوص برنامه تدکس، با عناوین «چه کسی به تار “ساکت” حکم ممنوعیت داد؟ و «برج میلاد مانع حضور ساز کیوان ساکت روی صحنه شد!» این اقدام را اعمال سلیقه شخصی برج میلاد قلمداد کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مرکز همایش‌های برج میلاد صرفاَ در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۰ کنسرت و ده‌ها همایش و برنامه آموزشی و فرهنگی و… که در عمده آنها اجرای زنده موسیقی با حضور انواع سازها و آلات موسیقی بوده را میزبانی و برگزار کرده است.

در جای دیگری از این گزارش به آموزشی بودن این برنامه و عدم نیاز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اشاره شده که در این خصوص براساس قوانین ابلاغی، اجرای موسیقی زنده تحت هر عنوانی نیازمند اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

(با مراجعه به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مشاهده خواهید کرد سرفصلی با عنوان «مجوز برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی فرهنگی، هنری» نیازمند اخذ مجوز است.)

ضمن آنکه برگزار کنندگان همایش تدکس در درخواست اولیه رزرو سالن و در کنداکتور ارائه شده به برج میلاد، هیچ اشاره‌ای به امور و محتوای آموزشی نداشته‌اند. (اسناد مورد اشاره در این مجموعه محفوظ است.)

برج میلاد ضمن احترام به هنرمند ارزشمند کشور، جناب استاد کیوان ساکت اعلام می‌دارد؛ معتقدیم برگزارکنندگان رویداد تدکس، شأن و مقام هنری ایشان را رعایت نکرده و با پنهان کاری، مخالفت و عدم دریافت مجوز اجرای موسیقی زنده از سوی مراجع ذیصلاح را به اطلاع نرسانده و با فرافکنی درصدد استفاده از اعتبار و نام هنرمند برجسته موسیقی کشور جهت دور زدن فرآیندهای قانونی بوده‌اند.

چراکه مسئول و برگزارکننده تدکس تهران با توجه به سوابق برگزاری این رویداد در سال‌های گذشته و همچنین توضیحات شفاهی و اسناد کتبی امضا شده توسط ایشان با دستورالعمل و الزامات اجرایی برگزاری مراسم از روزها قبل آشنا بوده و در جریان ضوابط و مقررات کامل دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هرگونه اجرای موسیقی در همایش خود بوده است. (اسناد مذکور موجود است)

با این وجود مدیریت مرکز همایش‌های برج میلاد به احترام درخواست این هنرمند باسابقه کشور در روز برگزاری همایش، به مسئولان برگزار کننده اعلام می‌کند: «اگر وزارت ارشاد بصورت تلفنی هم بلامانع بودن اجرای زنده موسیقی توسط استاد ساکت را تایید کند، منعی برای این اجرا وجود ندارد» که برگزارکننده تدکس تا زمان اجرای این آیتم موفق به این امر نشد و در نهایت مدیریت مرکز همایش‌ها بدون هیچ‌گونه اعمال نظر شخصی، صرفاً به اجرای قوانین و ضوابط ابلاغ شده از سوی مراجع ذیصلاح اقدام می‌نماید.

در پایان روابط عمومی برج میلاد تهران اعلام می‌دارد: تکریم و احترام به مفاخر و هنرمندان ارزشمند کشور عزیزمان از جمله اهالی پر افتخار موسیقی را وظیفه ذاتی خود دانسته و همچون گذشته برای تکریم و میزبانی این عزیزان از هیچ کوششی دریغ نکرده و به طور قطع این حواشی خلاف واقع، خدشه ای به عملکرد درخشان این شرکت که گواه آنها برگزاری ده‌ها جشنواره بزرگ موسیقی و صدها کنسرت و از همه مهمتر رضایتمندی بالای دست اندرکاران این مراسم‌ها و اهالی هنر است، وارد نخواهد کرد.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۹ مرداد ۱۴۰۲

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad