Ad


علی رهبری و امین غفاری «مادرم ایران» را در سنت پترزبورگ روی صحنه بردند

تریبون هنر: «مادرم ایران» در سنت پترزبورگ روی صحنه رفت. سه هنرمند ایرانی «مادرم ایران» را که اثر علی رهبری است، با ارکستر سمفونیک بزرگ اپرای مارینسکی، در تالار مشهور مارینسکی، روی صحنه بردند.

به گزارش تریبون هنر، علی رهبری به عنوان آهنگساز و رهبر ارکستر، رضا فکری خواننده تنور و امین غفاری به عنوان نوازنده ویولن در این کنسرت که جمعه سوم فروردین‌ماه برگزار شد، حضور داشتند.

برنامه این کنسرت عبارت بود از:

مادرم ایران شماره یک، «نوحه خوان» برای ویولن و ارکستر

مادرم ایران شماره ۸، «عربیزاسیون» برای ارکستر سمفونیک

و مادرم ایران شماره ۱۱، «چنین گفت زرتشت» برای تنور، گروه کر و ارکستر بزرگ سمفونیک

والری گرگیف، رهبر مشهور روسی و مدیر کل مجموعه اپرای مارینسکی نیز از تمرین این گروه بازدید کرد و دو سولیست جوان ایرانی را مورد تشویق قرار داد.

این شانزدهمین کنسرت علی رهبری به عنوان رهبر دایم میهمان اپرای مارینسکی بود.

مجموعه مارینسکی که دارای بیش از ۴۰۰ نوازنده و صدها خواننده است، همان تالاری است که آهنگسازانی چون چایکوفسکی، کورساکف، شوستاکوویچ، راخمانینف، پروکوفیف و صدها آهنگساز بزرگ بین‌المللی دیگر آثار خود را به روی صحنه برده‌اند.

 

علی رهبری و امین غفاری «مادرم ایران» را در سنت پترزبورگ روی صحنه بردند

 

علی رهبری: جشنواره موسیقی فجر بدون حضور حسین علیزاده و کیهان کلهر بی معنی است

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۶ فروردین ۱۴۰۳

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad