Ad

مراسم رونمایی از پوستر و تیزر فیلم «سلام بمبئی» برگزار شد

جواد نوروز بیگی: هزینه مراسم افتتاحیه فیلم در برج میلاد با حضور بازیگران هند، یک میلیارد می شود

او درباره بلیت‌فروشی مراسم افتتاحیه به قیمت 300 هزار تومان هم با تایید آن توضیح داد: بلیت‌فروشی از اول آذر ماه طبق مصوبه شورای صنفی نمایش‌ آغاز شده

تریبون هنر: تهیه کننده فیلم «سلام بمبئی» که از ۱۱ آذر ماه اکران می‌شود،گفت: با توجه به اینکه هزینه افتتاحیه فیلم و حضور گروه هندی در ایران حداقل یک میلیارد تومان می‌شود، اجباری برای خرید بلیت ۳۰۰ هزار تومانی نیست چرا که برنامه‌ ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم.

مراسم رونمایی از پوستر و تیزر فیلم «سلام بمبئی» ۲ آذرماه در پردیس سینمایی کورش با حضور تهیه کننده، کارگردان و سرمایه‌گذار این فیلم در حالی برگزار شد که قرار بود محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری هم به عنوان بازیگران این اثر سینمایی حضور داشته باشند، اما هیچ کدام به این مراسم و نشست خبری نیامدند.

جواد نوروزبیگی ـ‌ تهیه‌کننده فیلم «سلام بمبئی» ـ با اشاره به اینکه از بهمن ۹۴ که فیلمنامه را خوانده است حدود ۱۰ ماه زمان گذشت تا فیلم کلید بخورد، یادآور شد: در هند با دردسرهای زیادی برای فیلمسازی روبرو شدیم، چون فکر می‌کردیم فقط لوکیشن ما در آن کشور است و باقی ماجرا مثل ایران دنبال می‌شود، اما با شرایطی روبرو شدیم که غیرقابل پیش‌بینی بود، مثل یک گروه بیش از صد نفری که باید روزانه دستمزد آن‌ها را پرداخت می‌کردیم. با این حال تیمی که با خود بُرده بودیم ۲۴ ساعته و بدون استراحت کار کردند.

او درباره بلیت‌فروشی مراسم افتتاحیه به قیمت ۳۰۰ هزار تومان هم با تایید آن توضیح داد: بلیت‌فروشی از شب گذشته (اول آذر ماه) طبق مصوبه شورای صنفی نمایش‌ آغاز شده و در مدت خیلی کوتاهی تمام صندلی‌ها خریداری شد. آنچه مسلم است، این است که چنین مراسمی هزینه‌های خاص خود را دارد و این افتتاحیه از ویژگی‌های مشخصی برخوردار است.

نوروزبیگی ادامه داد: مراسم افتتاحیه فیلم «سلام بمبئی» در برج میلاد برگزار می‌شود که البته فقط سالن اصلی را شامل نمی‌شود بلکه چهار سالن کوچک را هم در اختیار داریم. همچنین گروه هندی که به همراه خبرنگاران به ایران می‌آیند حدود ۲۰ نفر می‌شوند که برخی از آن‌ها از شهرها یا کشورهای مختلف می‌آیند و با پرواز معمولی هم سفر نمی‌کنند، بنابراین تمام این‌ها هزینه‌های خود را دارد و اگر هزینه ما برای این مراسم بیشتر از یک میلیارد نشود، حداقل یک میلیارد تومان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هزینه ۳۰۰ هزار تومانی اجباری نیست، همچنین خبر داد که تاکنون موفق به جذب اسپانسر نشده‌اند و افزود: کسی که دوست داشته باشد در چنین مراسمی با برنامه‌ای ویژه حضور داشته باشد می‌تواند اقدام کند چون قرار نیست فقط فیلم نمایش داده شود. البته برای فروش این بلیت هم مشورت کردیم و چنین برنامه‌ای پیش از این هم برای مجموعه «شهرزاد» برگزار شده بود. ضمن اینکه بلیت‌های کنسرت هم به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد و آنچه ما تدارک دیده‌ایم فقط یک نمایش فیلم نیست، با این حال این برنامه خارج از عُرف سینماست و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آن شده است.

تهیه‌کننده این فیلم همچنین درباره حضور نداشتن محمدرضا گلزار در این نشست، آن هم با توجه به اینکه حضور وی تا شب گذشته قطعی اعلام شده بود، گفت: به دلیل اینکه سر فیلم دیگری باید می‌رفت و همچنین با توجه به ترافیک و بارش برف امکان حضور به موقع نداشت.

وی درباره حضور نداشتن بنیامین بهادری هم اظهار کرد: آقای بنیامین هم اگر بتواند می‌آید و امیدوارم ایشان به این فیلم اهمیت بدهد اما به هر حال ایشان خواننده هستند.

قربان محمدپور ـ کارگردان ـ هم در این باره تاکید کرد: آقای گلزار همراه فیلم است و صبح در تماس تلفنی گفت که نمی‌تواند خود را برساند اما راجع به بنیامین بهادری چون در سینما نبوده شناخت چندانی ندارم.

نوروزبیگی در بخش دیگر از این نشست درباره میزان سرمایه گذاری در این فیلم که “امید کشتی آرا” به عنوان سرمایه‌گذار حضور داشت، گفت: معمولا عددی گفته نمی‌شود اما حدود ۲ میلیارد حداقل هزینه ساخت فیلم‌ها در ایران است و از آنجا که این فیلم در خارج از کشور ساخته شده و مرتب در رفت و آمد بودیم، هزینه آن را سه تا چهار برابر حساب کنید که همچنان هم در حال هزینه کرده است.

وی درباره قیمت بلیت‌های این فیلم و اینکه آیا قرار است بیشتر از دیگر فیلم‌ها باشد هم گفت: هر آنچه شورای صنفی نمایش بگوید برای این فیلم رخ می‌دهد اما از جانب ما رقم اضافی درخواست نشده و از آن طرف هم چیزی نگفته‌اند.

نوروز بیگی همچنین برای وضعیت اکران فیلم در خارج از کشور گفت: اکران «سلام بمبئی» در کانادا و آمریکا مشخص شده و مذاکراتی هم با کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقا و استرالیا در حال انجام است بر این اساس تقریبا یک هفته پس از اکران فیلم در تهران اکران اروپایی و آمریکایی آغاز می‌شود.

در این باره قربان محمدپور (کارگردان فیلم) هم اظهار کرد: با توجه به سیستمی که در هند وجود دارد و امکان کپی فیلم را زیاد می‌کند، فیلم در هند پس از عید نوروز اکران می‌شود.

در بخشی از این نشست امید کشتی‌آرا در صحبت‌های کوتاه خود با اشاره به اینکه جذابیت‌های این فیلم و مشترک بودن آن با یک کشور دیگر باعث همکاری او در یک پروژه سینمایی شده و نیز با ابراز امیدواری از اینکه نتیجه اکران آنقدر خوب باشد که این نوع همکاری‌ها را ادامه دهد، درباره تعداد سالن‌های نمایش دهنده فیلم «سلام بمبئی» گفت: این فیلم از فیلم‌های دیگر سالن‌های بیشتری دارد و با توجه به مدت زمان بیشتر فیلم، درخواست برای ۱۵ هفته اکران مطرح شده است.

جواد نوروزبیگی درباره این درخواست که با توجه به قانون اکران ۱۰ هفته‌ای غیرمعمول به نظر می‌رسید و سوالات مختلفی را ایجاد کرد، توضیح داد: آنچه مصوب شده این است که اگر کف فروش فیلم نیفتد با دو هفته خلأ در زمان جشنواره روبرو هستیم و این یک اشکال قانونی نیست چراکه با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز امکان ادامه اکران در دو هفته آخر اسفند هم وجود دارد.

او همچنین گفت: در روز اول اکران فیلم «سلام بمبئی»، ۱۰۰ سالن سینما آن را به طور همزمان در کشور نمایش می‌دهند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا اضافه بودن زمان اکران برای دلجویی از گروه سازنده نسبت به تعویق نمایش فیلم نیست؟ بیان کرد: ما به قانون تمکین می‌کنیم و برای نمایش این فیلم هم به هر حال به ماه‌های محرم و صفر رسیدم و گفتند اگر در این زمان اکران نکنید بهتر است. ما هم با آقای سرتیپی (پخش کننده) مشورت کردیم و ایشان تضمین کرد که این زمان برای اکران خوب است، در این باره کارگردان فیلم تاکید کرد که در نیمه دوم سال هر فیلم می‌تواند ۱۰ هفته روی پرده بماند که تا اوایل اسفند ۱۰ هفته ما تمام می‌شود و بعد از آن معمولا دیگر در اکران محاسبه نمی‌شود.

نوروزبیگی در بخش دیگر از این نشست درباره پخش تیزرها از صدا و سیما یا احتمالا شبکه «جم» گفت: تیزرهایی را هم آماده کردیم و امیدوارم مورد تایید آن‌ها قرار گیرد تا به اندازه لازم اقدام به پخش تیزر کنند. با این حال درباره شبکه جم معتقدم این فیلم نیازی به تبلیغ در آنجا ندارد چون از زمان پیش تولید به اندازه کافی برای آن تبلیغ صورت گرفته و خود آقای محمدپور بالاتر از «جم» در حال تبلیغ فیلم است اما اگر این شبکه اقدام به پخش تیزر کند، قطعا اعتراض خواهیم کرد.

در این نشست همچنین عنوان شد که حدود ۲۵ درصد فیلم به زبان فارسی و بقیه انگلیسی است و ترجیح داده شده به جای دوبله از زیرنویس در این فیلم ۱۰۴ دقیقه‌ای که آوازی هم ندارد، استفاده شود.

 

تاریخ انتشار :۳ آذر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad