Ad

حاشیه ای تازه برای داریوش مهرجویی

عزت الله رمضانی فر بعد از ۴۷ سال دنبال دستمزدش در فیلم «گاو» است

یک بار سال ۱۳۸۰ با تماسی که آقای انتظامی با من گرفت برای امضای یک قرارداد و یا اساسنامه به منظور دریافت بخشی از عواید این فیلم به بنیاد فارابی مراجعه کردیم

عزت الله رمضانی فر، بازگیر قدیمی تئاتر و سینما و تلویزیون به تازگی درباره دستمزدش در  فیلم گاو اظهارنظرهای جالبی کرده است. این بازیگر درباره داریوش مهرجویی و فیلم گاو اظهار داشته: آن سالها ما برای بازی در این فیلم دستمزدی دریافت نکردیم و قرار بود بعد از اینکه این فیلم در اکران به سود رسید، بازیگران در عواید مالی آن سهمی داشته باشند اما تاکنون این امر تحقق نیافته است.

عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما گفت: فعالان با‌سابقه عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما، سرمایه‌های عرصه فرهنگ و هنر هستند و باید از سوی وزارت ارشاد که در اصل می‌توان گفت این افراد فرزندان این وزارتخانه هستند، مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی ادامه داد: با وجود آنکه این افراد که این حقیر نیز جزئی از آنها هستم دیگر از تب و تاب دوران جوانی افتاده‌اند اما خدا را شکر همچنان به شکل گزیده در این عرصه فعال هستیم و من نیز اخیراً از بازی در مجموعه تلویزیونی «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم فارغ شدم.

رمضانی‌فر تصریح کرد: با این حال انتظار ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که اخیراً وزیر آن نیز تغییر کرده این است که ما را مشاور امین خود بداند و در همه عرصه‌ها از تجاربی که ما طی این سالها به دست آورده‌ایم در بهبود شرایط نهایت استفاده را به عمل آورد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ادامه گفت: شخصاً در بسیاری از فیلم‌های سینمایی قبل و بعد از انقلاب اسلامی بازی کردم اما در این مقال دوست دارم در مورد فیلمی تحت عنوان «گاو» که به عنوان یکی از آثار فاخر سینمای ایران مورد تأیید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام‌ خمینی(ره) نیز بود و ایشان این فیلم را تحسین کردند صحبت کنم.

وی افزود: من به اتفاق جمعی از برترین‌های سینمای ایران همچون عزت‌الله انتظامی در این فیلم ساخته داریوش مهرجویی بازی کردم و آن سال به خاطر بازی در این فیلم قرار شد هیچ دستمزدی از وزارت فرهنگ و هنر آن زمان دریافت نکنیم اما اگر این فیلم در اکران به سود رسید ما نیز از عواید مالی آن بهره‌مند شویم.

رمضانی‌فر تأکید کرد: بعد از انقلاب این موضوع همچنان به قوت خودش باقی بود و حتی یک بار سال ۱۳۸۰ با تماسی که آقای انتظامی با من گرفت برای امضای یک قرارداد و یا اساسنامه به منظور دریافت بخشی از عواید این فیلم به بنیاد فارابی مراجعه کردیم و این فیلم آن سالها به شکل محدود اما با استقبال خوب تماشاگران در سینما سپیده اکران شد اما در کمال تعجب از مجموع اکران قبل و بعد انقلاب این فیلم به ما پیشنهاد پرداخت مبلغ ناچیزی حدود دویست هزار تومان شد که ما از دریافت آن امتناع کردیم.

وی در پایان گفت: همچنان امیدوار هستیم که بنیاد سینمایی فارابی نسبت به احقاق حقوق ما در مورد این فیلم کوشا باشد و شخصاً با تصدی این بنیاد توسط آقای تابش بسیار به این امر بعد از گذشت این همه سال خوشبین هستم.

 

فیلم گاو

تاریخ انتشار :۱۴ آذر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad