Ad

اثری تازه از خانه مستند انقلاب اسلامی

تصاویر ناب از کویر مرکزی تا جنگل های شمال در مستند «پلاک ایران»

پویان شادپور، کارگردان این مستند انگیزه خود از ساخت مستند «پلاک ایران» را به علاقه اش به طبیعت گردی مرتبط دانست

تریبون هنر:  مستند بلند «پلاک ایران» با موضوع معرفی مناطق طبیعی کشور از جنگل های شمال تا کویر مرکزی ایران در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و مراحل نهایی آماده سازی خود برای پخش را پشت سر می گذارد.
پویان شادپور، کارگردان این مستند انگیزه خود از ساخت مستند «پلاک ایران» را به علاقه اش به طبیعت گردی مرتبط دانست و گفت: من از گذشته به کار طبیعت گردی و عکاسی در طبیعت مشغول بودم و دیدم چه خوب می شود اگر بتوانم سوژه های عکس خود را در قالب یک مستند تلویزیونی عرضه کنم.
وی در خصوص تفاوت مستند «پلاک ایران» با سایر کار هایی که در حوزه طبیعت گردی تا کنون انجام شده است، اظهار کرد: در این مستند تلاش کردم از زاویه نگاه تجربه خود، طبیعت را به تصویر بکشم. یعنی از ارائه موضوعات تخصصی درباره جزئیات و ویژگی های منطقه خودداری کنم و به عنوان یک طبیعت گرد، آنچه را که برایم جالب و جذاب بوده را در مستند به مخاطبین ارائه نمایم.
شادپور ادامه داد: این مستند، اولین مستند من در حوزه طبیعت گردی است و حتماً بین آنچه که در ذهن داشتم و آنچه که به عنوان خروجی عرضه می شود تفاوت هایی وجود دارد ولی تمام تلاشم بر این بوده که کار قابل قبولی برای علاقه مندان به طبیعت ایران باشد.
این کارگردان مستند در خصوص موقعیت های به تصویر کشیده شده در «پلاک ایران» نیز گفت: در این مستند مکان های مختلفی از جمله بخش های ماسوله، تالش و نوپل در جنگل های گیلان و همچنین بیابان های اطراف کاشان، پارک ملی کویر و کویر مرنجاب را از بخش های مرکزی کشور به تصویر کشیده ام که امیدوارم برای مخاطبین جذاب باشد.
گفتنی است مستند ۲۶ دقیقه ای «پلاک ایران» به تهیه کنندگی عطاپناهی، در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و به زودی از رسانه ملی به نمایش در می آید.

تاریخ انتشار :۲۷ بهمن ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad