Ad

بیشترین عکس منتشر شده از بین بازیگران در این مراسم، مربوط به نیکی کریمی است

توجه ویژه عکاس ها به نیکی کریمی در مراسم تشییع کیارستمی

نیکی کریمی تنها سینماگر زن در سینمای ایران است که هنرش از سوی عباس کیارستمی مورد توجه و تکریم بسیاری قرار داشت

در مراسم تشییع عباس کیارستمی، عکاس ها توجه ویژه ای به نیکی کریمی داشتند و بیشترین عکس منتشر شده از بین بازیگران در این مراسم، مربوط به نیکی کریمی است

این مساله نشان از اهمیت مضاعف نیکی کریمی نسبت به سینماگران زن دارد. از سوی دیگر نیکی کریمی تنها سینماگر زن در سینمای ایران است که هنرش از سوی عباس کیارستمی مورد توجه و تکریم بسیاری قرار داشت تا جایی که اوایل دهه هشتاد کیارستمی هنگام ساخت مستند تعزیه، از نیکی کریمی دعوت کرد تا او را در ساخت این مستند یاری کند

عباس کیارستمی برای ساخت تعزیه به همراه نیکی کریمی به شهرهای مختلف ایران رفتند و از مردم در حال تماشای تعزیه فیلم‌برداری کردند. آنها به قوچان، اصفهان، شمال، قم و برخی شهرهای دیگر رفتند

به این ترتیب در مستند “تعزیه” نیکی کریمی دستیار کیارستمی و یکی از  تصویر برداران بود

نیکی کریمی هنگام درگذشت عباس کیارستمی یادداشت مهمی را نیز منتشر کرد که مورد توجه بسیاری در بین اهالی هنر و رسانه و مردم قرار گرفت

این بازیگر و کارگردان برجسته در یادداشتش نوشت:

از دیشب دایم این شعر ترجیع بند ذهنم شده ، چرا ؟ “ما هیچ
ما
نگاه … ”
حدود دو ، سه هفته پیش بود که زنگ زد و برای دیدنش به خانه اش رفتم… کتمان نمیکنم که از دیدنش به شدت جا خوردم… روی تختی کنار پنجره ، رو به روی باغچه خوابیده بود ، سعی کردم با شوخی و خنده فضا را عوض کنم… به خودش اشاره کرد و گفت: ” خراب کردن…” گفتم این حرفها چیه؟ عمل کردی ، خوب میشی …”
اما نشد … راست می گفت ، خراب کرده بودند …
عملش را می گفت…
و الان … نتیجه ی ناگزیر فراتر رفتن از سطح انتظار عموم، فاصله گرفتن از سطح شناخت آنان هم هست.
شاید همین است که آشفته بازار یادداشت نوشتن و تسلیت گفتن های رفتنت، صرفا سرشار از جمله سازی با نام و کارهای توست.
آن هم برای تویی که فرسنگ ها از ابتذال و میان مایگی دور بودی
کجا بودند این غریبه های دیر آشنا؟
خانه دوست کجاست؟
بیخود نیست که یاد این شعر سهراب می افتم که ورد کلامت بود: ” ما هیچ ،
ما نگاه … “

جایگاه نیکی کریمی به عنوان پرافتخارترین سینماگر زن ایرانی و رابطه هنری قابل اعتنایش با عباس کیارستمی باعث شد در آیین بدرقه عباس کیارستمی که روز یکشنبه بیستم تیرماه ۱۳۹۵ برگزار شد عکاس ها بیشترین توجه را به نیکی کریمی انجام دادند.

در پایان تعدادی از این عکس ها را در هفت نگاه ببینید

تاریخ انتشار :۲۱ تیر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فیلم زودپز؛ قدمی رو به جلو برای تمام چهره هایش

    تریبون هنر: زودپز ششمین فیلم سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان است. رامبد جوان به عنوان کارگردان، کارنامه قابل اعتنایی در عرصه سینما دارد. او در عمده فیلم هایی که ساخته توانسته نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و فیلم هایش عمدتا ضمن موفقیت در گیشه، دارای شاخص […]

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad