Ad

عضو هیأت مرکزی انجمن سینماداران کشور:

سینماداران بخش خصوصی را دریابید

تریبون هنر: عضو هیأت مرکزی انجمن سینماداران کشور نسبت به وضعیت ناگوار سینماداران بخش خصوصی هشدار داد.

مسعود نورپور اظهار کرد: باز شدن سینماها، در شرایطی که مردم از حضور در فضاهای سربسته می ترسند و هیچ اطلاع‌رسانی درستی دربارۀ باز بودن سینماها و همچنین فیلم‌های روی پرده انجام‌نشده، ضررهای زیادی به سینماداران بخش خصوصی وارد شده است.

وی ادامه داد: پیش از اعلام فرمان باز شدن سینماها به ما گفته شد که باید نصف ظرفیت سالن بلیت‌فروشی داشته باشیم، اما اکنون با نگاه کردن به سامانۀ «سمفا» و میزان بلیت‌های فروخته‌شده متوجه خواهید شد که وضعیت از چه قرار است. برای نمونه ما در سینما قدس اصفهان در یک روز فقط چهار عدد بلیت فروختیم که البته مالیات و… نیز باید از آن کسر شود تا میزان درآمد خالص ما از این تعداد بلیت فروخته شده مشخص شود.

مدیر سینما قدس اصفهان با اشاره به چند برابر شدن قیمت تجهیزات سالن‌های سینما گفت: سابقاً قیمت یک پروژکتور ۷۲ میلیون تومان بود و در حال حاضر قیمت همان وسیله به ۴۲۰ میلیون تومان رسیده است. در این شرایط هر سینمایی که خراب شود، خواه‌ناخواه درِ آن برای همیشه بسته می‌ماند چون سینمادار بخش خصوصی توان مالی تعمیر و نوسازی تجهیزات سالن‌های خود را ندارد.

نورپور افزود: بنده این ماه از حساب شخصی خودم ۲۰ میلیون تومان برداشتم تا حقوق پرسنل سینما را بپردازم، چون نمی‌خواهم در این وضعیت آن‌ها را از کار بیکار کنم اما می‌دانم که این پول نیز کفاف مخارج آن‌ها را نمی‌دهد و متأسفانه وضعیت بقیۀ سینماداران و کارکنان سینماهای بخش خصوصی نیز به همین اندازه ناگوار است.

عضو هیأت مرکزی سینماداران کشور با تأکید بر اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی در سینماها رعایت می‌شود، گفت: عمدۀ مردم ما بعد از گذراندن روزهای قرنطینه، به تماشای فیلم‌های خارجی و آنلاین در منزل عادت کرده‌اند و لازم است که صداوسیما در این شرایط به کمک سینماها بیاید بلکه با اطلاع‌رسانی درست دربارۀ باز بودن آن‌ها و همچنین تبلیغ فیلم‌های روی پرده، مردم را به حضور در سینما دعوت و اندکی از بار خاطر سینماداران کم کند.

وی با اشاره به اینکه سینماها در بهترین نقاط هر شهر قرار دارند اما صاحبان آن‌ها از درآمدهای نجومی‌ای که می‌توانند با چنین ملکی داشته باشند، به نفع ارتقای فرهنگ و هنر چشم‌پوشی کرده‌اند، گفت: در این شرایط توقع زیادی نیست اگر از صداوسیما انتظار حمایت داشته باشیم تا از این روزهای سخت به‌سلامت عبور کنیم و مجبور به تعطیل کردن سینماها نباشیم.

تاریخ انتشار :۴ مرداد ۱۳۹۹

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • تریبون هنر: ابراهیم حاتمی کیا در پی درگذشت اکبر عالمی نوشت:”سینمای ایران بزرگ استاد سینمایش را از دست داد.” این کارگردان سینمای ایران درباره اکبر عالمی نوشت: “یا حق اُستاد اکبر عالمی بزرگمرد همیشه اُستاد. سال ۵۹ جوانی بودم ۱۹ ساله ، عاشق فیلمبرداری. برای اولین بار در کلاس های […]

  • مسعود کیمیایی مهناز افشار محمدرضا فروتن بابک صحرایی

    نریبون هنر: بابک صحرایی در یادداشتی در حمایت از محمدرضا فروتن برای شایعه تغییر جنسیت این هنرمند نوشت: کرونا در برابر بیماری های روحی روانیِ جاری در جامعه ما، هیچ حرفی برای گفتن ندارد اظهار نظر کردن درباره مسایل شخصی دیگران، لذت بردن از ناسزا گفتن، نفی حرمت هرکسی که […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره انیو موریکونه
    از بد اقبالی ماست که جوانی مان، مقارن با کهنسالی اسطوره هاست

    تریبون هنر: بابک صحرایی درباره انیو موریکونه نوشت: امروز انیو موریکونه در ۹۱ سالگی درگذشت. خوب عمر کرد اما هنوز مرگ برایش زود بود. انسان هایی همانند او حتی در کهنسالی هم که بمیرند دل آدم می گیرد نام انیو موریکونه یکی از نمادهای موسیقی فیلم است. او با جادوی […]

  • بابک صحرایی پرویز پرستویی سیروس الوند
    یادداشت بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی
    ناصر ملک مطیعی می گفت فکر نمی کردم یه روزی حاج کاظم زیر بغل فرمون رو بگیره

    تریبون هنر: بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی نوشت: تولد پرویز پرستویی بهونه خوبی برای مرور هنرمندیه که توی جریان هنر و فرهنگ جامعه در حدود سی سال گذشته تاثیرهای مهمی داشته پرویز پرستویی در دهه هفتاد با فیلم هایی مثل آژانس شیشه ای، لیلی با من است، آدم برفی، […]

  • یادداشت جواد طوسی برای فرمان آرا و حکایت دریا
    زمانه آقا، زمانه!

    تریبون هنر _ جواد طوسی: پس از یک وقفه طولانی در فعالیت فیلمسازی بهمن فرمان‌آرا، حدیث نفس او در شروع کارش در یک دوران گذارِحساس در «بوی کافور عطر یاس» (۱۳۷۹ )، جملاتی از این دست بود: «هراس من از مرگ نیست، هراس من از بیهوده زیستنه/ وقتی فیلمساز فیلم […]

Ad
Ad
Ad
Ad