Ad


در هفته گذشته ۲۰ فیلم کمتر از ۳ میلیارد تومان فروش داشتند

تریبون هنر: در هفته گذشته مجموع فروش فیلم‌های سینمایی به سه میلیارد تومان هم نرسید و یکی از دلایل این اتفاق اکران نشدن فیلم جدید و دیگری تعطیلی پی در پی سینماها بود.

مجموع فروش فیلم‌های سینمایی در هفته‌ای که گذشت افت بسیار چشمگیری داشت، تا جایی که مجموع فروش ۲۰ فیلم سینمایی روی هم به سه میلیارد تومان نرسید، این در حالی است که از ۱۹ تا ۲۵ شهریور نه تنها مجموع فروش فیلم‌های سینمایی به ۱۵ میلیارد تومان رسیده بود، بلکه انیمیشن«پسر دلفینی» نیز با ۴ میلیارد تومان فروش صدر نشین گیشه بود.

در هفته‌ای که گذشت، یعنی از دوم تا هشتم مهر فروش کل گیشه به دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید که حتی در مقایسه با تاریخ ۲۶ شهریور تا ۱ مهر، این فروش حدود ۴ میلیارد تومان کاهش داشته است.

دلایل زیادی عامل رخ دادن این اتفاق بودند، یکی از اصلی‌تری و تاثیرگذارترین دلایل این موضوع، شرایط روز جامعه بود. از سوی دیگر قرار بود از ششم مهر فیلم‌های «گیج‌گاه» «ملاقات خصوصی» و «خط استوا» روی پرده برود که با توجه به شرایط فعلی سینماها این فیلم‌ها روی پرده نرفتند و سینما روند خود را با همان شرایطی که در ماه صر بود ادامه داد.

 

در هفته گذشته 20 فیلم کمتر از 3 میلیارد تومان فروش داشتند

 

حال ناخوش سینما
هرچند که با اعمال طرح شناورسازی قیمت بلیت سینماها، حدود دو هفته وضعیت فروش نسبتا مطلوب بود، اما این روزها شرایط سینما بسیار نامطلوب است به این خاطر که در هفته گذشته تنها ۷۷ هزار و ۵۸۰ نفر به سینما رفتند.

مجموع فروش سه فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته، به دو میلیارد تومان هم نرسید. انیمیشن«پسر دلفینی»، فیلم «ابلق» و «انفرادی» که حدود سه هفته است با همین ترتیب صدرنشین گیشه هستند، در هفته گذشته به ترتیب فروش ۹۰۰ میلیون تومانی، ۴۴۰ میلون تومانی و ۴۳۰ میلیون تومانی را برای خود ثبت کردند.

این در حالی است که دو هفته پیش همین فیلم‌ها و با همین ترتیب فروش ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی و یک میلیارد تومانی را تجربه کردند.

 

در هفته گذشته 20 فیلم کمتر از 3 میلیارد تومان فروش داشتند

 

اتفاقی که برای سینماها رخ داد
در هفته گذشته تعطیلی سینماها و شرایط موجود جامعه و شروع مدارس سبب شد که فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و با بازی هوتن شکیبا و «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی و با بازی پژمان جمشیدی نتوانستند آن طور که توقع می‌رفت مورد توجه مخاطبان قرار گیرند.

 

در هفته گذشته 20 فیلم کمتر از 3 میلیارد تومان فروش داشتند

 

بیشتر بخوانید:

کارگردان «بانک زده ها» از مرگ قریب‌الوقوع سینما گفت

امیدواریم شرایط برای بازگشت مخاطب بیشتر به سینما بهتر شود

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۹ مهر ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , , , , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad