Ad

یادداشت امیر پوریا در آسیب شناسی مرگ نادر بروسلی

شهرت کاذب در فضای مجازی نادرلی را به مرگ زودرس رساند

او این اواخر شوک الکتریکی دریافت می کرد

تریبون هنر: امیر پوریا _ نادر کریم آبگوندرزی که در فضای وب به نادر بروسلی شهرت داشت، درگذشت…

آنها که از سه سال آخر دهه هشتاد و از فیسبوک یادشان است یا آنها که در کلاس هایم بوده اند، حتماً دیده اند که چه طور همیشه این پدیده های محیط مجازی را جدی می گیرم و تحلیل می کنم. رفتاری که در حوالی و حواشی اینها شکل می گیرد، در #روانشناسی خودشان و #روانشناسی_اجتماعی زمانه ی ما به شدت قابل مکث است. آن چه با استقبال بچه معروف های تهران از این مرد ساده ی رزمی کار مازنی وارد زندگی او شد، بی تردید سرعت فروپاشی روان آشفته اش را چندین برابر کرد. تفریح افراد مشهور با دعوت او به مهمانی هاشان و اصرار بچه مایه دارها به حضورش در شب نشینی و لب استخر و دور دور کردن با ماشین به قصد ضبط چند ویدئو و ثبت چند سلفی، لایف استایل اش را به فاصله ی چند ماه زیر و رو کرد.
حالا که دیگر خبر چندانی از آن استقبال مجازی هم نبود، او که در ادامه‌ی اختلالات اعصاب اش این اواخر شوک الکتریکی دریافت می کرد، اواخر شب سه شنبه بیست و سوم خرداد نود و شش بر اثر ایست قلبی درگذشت…
در دهه های هفتاد و هشتاد قرن قبلی میلادی، بحث تأثیر مخرب رسانه ها و به ویژه تلویزیون بر زندگی افراد عادی که یک شبه مطرح و چند ماهه فراموش می شوند، از مباحث داغ آسیب شناسی ارتباطات بود. حالا محیط مجازی و کشیده شدن این افراد به زندگی ها و هم‌نشینی هایی خارج از عادات و ظرفیت شان، آن فراموشی چندماهه را به نیستی زودرس بدل می کند!
غم انگیز آن که از سوی مدعیان نگرانی برای جامعه و امنیت و سلامت همگان، از طرف انبوهی که برای هر تکان زمین و جرقه ی آسمان پُستی می گذارند، کمتر نشانی از اشاره به فقدان ناگاه #نادرلی دیدم…
تسلیت به تمام آنهایی که رها بودن و خود بودن این آدم ها را ازشان می آموزند و حواس شان به چاه ویل شهرت کاذب مجازی، جمع است.

نویسنده: امیر پوریا

تاریخ انتشار :۲۴ خرداد ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فرامرز صدیقی

    تریبون هنر: در تمام یک سال گذشته به رسم همه احوالپرسی‌هایمان از هنرمندان قدیمی، دنبال باریگری بودیم که با وجود پیدا کردن شماره تلفنش، هیچ گاه موفق به صحبت با او نشدیم و حتی پیگیری از برخی همکارانش در خانه سینما نشان می‌داد آن‌ها هم به دنبال رد و نشانی […]

  • نمایشگاه نقاشی مسعود کیمیایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: نقاشی های مسعود کیمیایی جهان بینی منحصر به فردی دارند. کمپوزوسیونی خاص و نوآورانه و برآمده از زندگی انسان امروز دارند و با عصیانی که منجر به خشمی آگاهانه شده همراهند. انگار مانیفست و جهان بینی و تفکر خالق خود در تمام این سال ها […]

  • بهروز وثوقی
    نزدیک تر از همیشه به وطن
    بهروز را به آقای وثوقی ترجیح می دهیم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: بهروز وثوقی را می شد داشته باشیم که خب نداشتیم! کمی خودش نخواست و کمی بیشتر از خودش دیگران. دیگرانی که خیلی وقت ها جایگاه “لولو خورخوره” را داشته اند؛ یعنی هم ترسناک بوده اند و هم واقعیّت حضورشان در شک و شبهات گرفتار […]

  • نیکی کریمی

    تریبون هنر: نیکی کریمی از پرافتخارترین زنان سینماگر در تاریخ سینمای ایران است. او متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران است. او پرافتخارترین زن سینماگر ایرانی در عرصه های بین المللی است و جوایز متعددی را برای بازیگری و کارگردانی از جشنواره های معتبر کشورهای مختلف دریافت کرده است و در […]

  • بازی مرکب
    هیاهو برای هیچ
    بازی مرکّب سریال خوبی است، همین!
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: تمام فضای مجازی پر شده از تصاویر و مطلب هایی که هر کدامشان به نوعی کنایه می زنند به یک سریال کره ای. سریالی کره ای با عنوان “بازی مرکّب” که از شبکه مطرح نتفلیکس پخش شده و ظاهراً استقبال فوق العاده ای را […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad