Ad

تماشاگرهای سینمای ایران را به زیر ده میلیون رساندند

بهروز افخمی: ۱۰ نفر همه کاره سینما هستند و سینمای ایران را در بین بردند

می گویند ما اصلا چرا باید تماشاچی داشته باشیم؟ می‌گویند ما فقط باید دولت را راضی کنیم

تریبون هنر: بهروز افخمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران بعد از پشت سر گذاشتن دورانی پرحاشیه، به تازگی درباره وضعیت سینمای ایران افشاگری کرده است. او که به خاطر برنامه هفت مورد انتقادهای بسیاری قرار گرفته، به تازگی در عنوان کرده که مخالفت با برنامه هفت یک اتفاق سازماندهی شده بوده است

بهروز افخمی می گوید: ده نفری در سینمای ایران هستند که مدیران را انتخاب می‌کنند. سیاست‌های دولتی را تعیین می‌کنند. رانت‌ها را بین خودشان تقسیم می‌کنند و… کسانی که خانه سینما را اداره می‌کنند. این ده نفر جو را کنترل می‌کنند. این ده نفر همان کسانی‌اند که سینمای ایران را از بین بردند. تماشاگرهای سینمای ایران را به زیر ده میلیون رساندند و می‌گفتند فیلم اصلا برای تماشاگر ساخته نمی‌شود.می‌گفتند فیلم برای این ساخته می شود که ما پول‌های دولت را بگیریم و خرج کنیم.

بهروز افخمی در باره دشمنی سازمان دهی شده با برنامه هفت می گوید:  ده نفر در سینما هستند که سعی می کردند مدام به دیگران بگویند اگر چیزی غیر از این بگویید پدرتان را درمی آوریم. به صور رسمی تهدید وجود دارد. در جشنواره سال گذشته کسانی را که قرار بود جایزه بگیرند دعوت کردند و می گفتند به شراط این که روی سن مراسم اختتامیه به برنامه هفت فحش بدهید جایزه می گیرید.این حرف خیلی واضحی است. به طور متواتر به ما گفته اند در جشنواره سال گذشته کسانی که احتمال داده می‌شد سازش کنند و روی سن درباره هفت حرف تند بزنند و فحاشی کنند کاندیدا می شدند. بعد تازه صدایشان می کردند و می‌گفتند که آیا حاضرید این کار را بکنید؟!مخالفان برنامه هفت ( همان ده نفر) می گویند تماشاچی کیست؟ می گویند ما اصلا چرا باید تماشاچی داشته باشیم؟ می‌گویند ما فقط باید دولت را راضی کنیم .باید پول ها، رانتها و هزینه و بودجه ایرا که دولت در نظر گرفته بین خودمان تقسیم کنیم و بعد برویم در جشنواره های خارجی جایزه بگیریم. اینها برای مردم کمترین ارزشی قائل نیستند.

کارگردان میرزا کوچک خان و شوکران اظهار داشت: حرف من واقعیت دارد ۱۰ نفر هستند که برای سینمای ایران مدیریت را تعیین می کنند و بعد هم – مدیر سینمایی – را بر می دارند. کاری می کنند که آن بنده خدا بیاید در مناظره ای شرکت کند و عصبانی شو بعد بگویند تقصیر افخمی بود که ایوبی استعفاداد.

افخمی در تکمیل صحبت هایش عنوان کرد:  اگر همچنان قدرت دست همین گروه که سینمای ایران کشته‌اند باشد همان وضعیت تکرار می شود . به همین دلیل الان دوباره فروش‌ها افت. اگر اینها دلشان به حال سینما بسوزد، سینمای ملی را دوست داشته باشند، عشق به سینما و ایران داشته باشند، برای اجرای هفت کسی را پیدا می‌کنند که فکر آبرویش نباشد. اصلا یکی از دلایلم برای رفتن از هفت این بود که شراط را باختم . آقای ایوبی خودش نیست ولی خدایش هست ما بالاخره شرط را باختیم.

تاریخ انتشار :۱ مرداد ۱۳۹۶

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad