Ad

بعد از 13 سال منتشر شد

اولین عکس های «هدیه تهرانی» و «سحر دولتشاهی» در فیلم فرزند صبح

تریبون هنر: بعد از سیزده سال، اولین عکس های «هدیه تهرانی» و «سحر دولتشاهی» در فیلم فرزند صبح منتشر شدند.
فیلم «فرزند صبح» بهروز افخمی قرار بود این روزها همزمان با رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی روی پرده سینماها برود ولی باز هم باید در انتظار فرصتی دیگر بماند تا شاید سرانجام به نمایش درآید.

به گزارش تریبون هنر، فروردین ۱۳۸۳ بهروز افخمی ساخت داستان مقطعی از زندگی امام خمینی (ره) را با عنوان «فرزند صبح» آغاز کرد که بعد هم نسخه‌ای از آن در سال ۱۳۸۹ در جشنواره فجر رونمایی شد؛ نسخه‌ای که مورد تایید افخمی نبود و بابت نمایش نسخه‌ای ناقص آنقدر ناراضی بود که گفت، «کاری می‌کنم همه بفهمند من «فرزند صبح» را نساخته‌ام» . اما در نهایت پس از کش‌وقوس‌های فراوان حدود دو سال قبل نسخه‌ای که مورد تایید این کارگردان باشد آماده شد و حتی نسخه‌ای از آن در جشنواره فیلم عمار رونمایی شد.

 

اولین عکس های هدیه تهرانی و سحر دولت شاهی در فیلم فرزند صبح

 

با این حال نسخه نهایی فیلم «فرزند صبح» هنوز به اکران عمومی نرسیده و اگرچه به گفته خود افخمی خیلی از کسانی که باید فیلم را می‌دیدند در موقعیت‌ها و به بهانه‌های مختلف آن را تماشا کرده‌اند، اما اکران آن در سینما و برای تماشاگر عادی هم اهمیت خود را دارد. در این راستا قرار بود فیلم «فرزند صبح» که پخش آن را حوزه هنری برعهده دارد، همزمان با ۱۴ خرداد امسال به مدت محدودی در سینما اکران شود که مقدمات آن فراهم نشد.

افخمی بیان کرد که احتمالا در مهرماه این فیلم روی پرده می‌رود.

 

اولین عکس های هدیه تهرانی و سحر دولت شاهی در فیلم فرزند صبح

 

این کارگردان سینما دو سال قبل در گفت‌وگویی با ایسنا که به بهانه آماده شدن نسخه نهایی فیلم «فرزند صبح» انجام شد، گفته بود:‌ از همان ابتدا که فیلمنامه «فرزند صبح» را می‌نوشتم به فرهاد مهراد فکر می‌کردم. شاید اگر کسی بگوید که من در فیلم «فرزند صبح» از آلبوم «برف» فرهاد اقتباس کرده‌ام بیراه نگفته باشد، چون خیلی تحت‌تاثیر این آلبوم بودم. اصلا در ابتدا با گوش دادن این آهنگ‌ها فیلم نامه نوشته شد بعد بر اساس فیلمنامه، خانه‌ معماری شد و تصاویر را که در فصل‌ها و رنگ‌های مختلف گرفتیم مشخص شد که هرکدام متعلق به کدام آهنگ آلبوم است.

 

اولین عکس های هدیه تهرانی و سحر دولت شاهی در فیلم فرزند صبح

 

آلبوم «برف» زمانی که در میانه‌های فیلمبرداری «شوکران» بودم، یعنی حدود سال ۷۸ و اولین بار هم در لس‌آنجلس پخش شد و به دست من هم رسید.

خیلی از این آلبوم خوشم آمد و فکر کردم «برف» نشان می‌دهد که فرهاد جدا از اینکه خواننده خوبی بوده، آهنگساز بزرگی هم بوده است ولی زیر سایه اسفندیار منفردزاده هیچگاه به این حس نرسیده بود که خودش آهنگ‌هایش را بسازد تا بعد از انقلاب که خودش آهنگسازی کرد و در این آلبوم «برف» به پختگی رسید.

پس از شنیدن این آلبوم اولین و البته آخرین باری که با فرهاد تماس گرفتم همان زمان ساخت «شوکران» بود و به او زنگ زدم و گفتم می‌خواهم فیلمی بسازم و خواستم که او برای فیلم موسیقی بسازد.

 

اولین عکس های هدیه تهرانی و سحر دولت شاهی در فیلم فرزند صبح

 

او درباره اینکه آیا «فرهاد» می‌دانست که فیلم درباره کیست؟ گفت:بله، فرهاد از ابتدا به امام و انقلاب علاقه‌مندی داشت و با سید مرتضی آوینی هم رفیق بود. به او گفتم که فیلم درباره چه موضوعی است. پرسید الان چه می‌کنی؟ گفتم فعلا مشغول ساخت «شوکران» هستم. گفت پس حالا نه به دار است و نه به بار. باید اول سناریو را بخوانم و فیلم را ببینم، که متاسفانه کار ما آنقدر طول کشید که فرهاد از دنیا رفت.

 

اولین عکس های هدیه تهرانی و سحر دولت شاهی در فیلم فرزند صبح

در فیلم «فرزند صبح» عبدالرضا اکبری نقش میانسالی روح‌الله خمینی، هدیه تهرانی (دایه)، محمدرضا شریفی‌نیا (سیداحمد خمینی)، سحر دولتشاهی (مادر)، آتیلا پسیانی (پدر) را بازی کرده‌اند.

 

اولین عکس های هدیه تهرانی و سحر دولت شاهی در فیلم فرزند صبح

اولین عکس های هدیه تهرانی و سحر دولت شاهی در فیلم فرزند صبح

اولین عکس های هدیه تهرانی و سحر دولت شاهی در فیلم فرزند صبح

تاریخ انتشار :۱۴ خرداد ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

  • برای سالروز تولد علی نصیریان: هزارچهره در بازیگری، یک چهره برای مردم

    تریبون هنر: علی نصیریان به مرد هزار چهره شهره است و همچنان می‌تواند شما را با ذوق و هنرش غافلگیر کند اما پای مردم که به میان بیاید، نشان داده فقط یک چهره دارد؛ در کنار مردم اما نه با جنجال و هیاهو. به گزارش تریبون هنر، امروز، ۱۵ بهمن […]

  • چرا اسکار روی نام «دی کاپریو» خط قرمز کشید؟

    تریبون هنر: لئوناردو دی‌کاپریو در اسکار امسال مورد بی توجهی کامل قرار گرفته است. آن هم در دوره ای که در فیلمی از مارتین اسکورسیزی به ایفای نقش پرداخته. از سوی دیگر کریستوفر نولان با «اوپنهایمر» یک گام دیگر به فتح جوایز اسکار نزدیک شد.همانطور که پیش‌بینی می‌شد «اوپنهایمر» با […]

  • نگاهی به فصل دوم سریال «مستوران»؛ وقتی اسطوره جذاب می‌شود

    تریبون هنر: سریال «مستوران» با روایتی جادویی از داستانی اسطوره‌ای ساخته شده است،‌ سریالی که این روزها فصل دومش از شبکه یک سینما در حال پخش بوده و یک داستان کهن را دستمایه جذب مخاطب کرده است. همیشه بشر قصه‌های افسانه‌ای جذاب بوده‌اند. گواه این ادعا انبوه آثار ادبی به […]

Ad
Ad
Ad