Ad

با حضور همایون اسعدیان، کتایون ریاحی، ناصر چشم آذر، کیوان کثیریان، رضا درستکار و بابک صحرایی

گزارش ویدئویی اکران و نقد فیلم ای ایران ساخته ناصر تقوایی را در تریبون هنر ببینید

در این نشست صحبت های جالبی درباره ناصر تقوایی مطرح شد که تا کنون به این شکل عنوان نشده بود

تریبون هنر: گزارش ویدئویی اکران و نقد فیلم ای ایران ساخته ناصر تقوایی را در تریبون هنر ببینید. نشست نقد و بررسی فیلم ای ایران به کارگردانی ناصر تقوایی، با حضور  همایون اسعدیان، ناصر چشم آذر، کتایون ریاحی، کیوان کثیریان، رضا درستکار، مرضیه وفامهر و بابک صحرایی برگزار شد

در این نشست صحبت های جالبی درباره ناصر تقوایی مطرح شد که تا کنون به این شکل عنوان نشده بود

همایون اسعدیان در بخشی از صحبت هایش گفت: ناصر تقوایی کارگردان شاخصی است اما لزوما تمام فیلم هایش شاهکار نیستند. قرار هم نیست که اینگونه باشد. ناصر  تقوایی شریف ترین فیلمساز ماست

کتایون ریاحی اظهار داشت: آرزویم این است که در فیلمی  از  ناصر تقوایی بازی کنم. ناصر تقوایی و عباس کیارستمی حافظ و سعدی زمانه ما هستند

ناصر چشم آذر که ساخت موسیقی متن فیلم ای ایران را بر عهده داشته عنوان کرد که موسیقی مربوط به سروذ ای ایران را شانزده ساعته ساخته است

کیوان کثیریان که مدیریت برگزاری هفته فیلم ناصر تقوایی را نیز بر عهده دارد گفت: همان موقع هم در نقدها گفته می شد که این فیلم دیر ساخته شده. ساختارش، لحنش و نگاه سمبلیکی که به سیاست دارد به نحوی است که در زمان نمایش فیلم بسیاری معتقد بودند فیلم ای ایران باید زودتر از این زمان توسط ناصر تقوایی ساخته می شد

رضا درستکار منتقد حاضر در جلسه اظهار داشت: آوینی اما کسی بود که فکر می کرد. آوینی گفته: سرگروهبان مکوندی کیست؟ خود شاه است؟ یا مظاخر ظلم و قدرت او که از خود شاه شاه تر بودند؟ آوینی با این جمله اش کلید خیلی خوبی درباره فیلم به دست ما می دهد. البته در جمله اش یک مدح همراه با ذم هم دیده می شود

مرضیه وفامهر، کارگردان، بازیگر و همسر ناصر تقوایی در تحلیل این کارگردان گفت: در تمام این سالها سعی کردم فکر کنم در کدام کار تقوایی چه چیزی را می توان جای چیزی گذاشت تقریبا در استراکچر کلی چیزی پیدا نکردم. استاد خسرو دهقان پریشب گفت ناصر تقوایی تنها فیلمساز سیاسی جامعه ما هست به این دلیل که می تواند افکار سیاسی و فرهنگی اش را متریالایز کند و تبدیل به سینما کند

بابک صحرایی ضمن اشاره به خاطره ای از گفتگویش با بهروز وثوقی گفت: حدود دو سال پیش گفتگویی با بهروز وثوقی داشتم. در آن گفتگو عنوان کرد بعد از قیصر و تغییراتی که در فرم بازیگری و کار هنری من ایجاد شد، بعد از تاثیراتی که قیصر در روند هنری من داشت، دو نفر بودند که از آنها آموختگی داشتم. یک: ناصر تقوایی.  دو: جلال مقدم

گزارش متنی کامل و عکس های این نشست را می توانید در اینجا بخوانید و ببینید

گزارش ویدئویی این نشست را نیز  از لینک زیر می توایند ببینید و دانلود کنید

 

downloadbtn

 

 

downloadbtn

 

 

 

تاریخ انتشار :۸ مرداد ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • ناتالی وود الیا کازان وارن بیتی
    یادداشت بابک صحرایی
    الیا کازان؛ ایستاده در دوراهی خیانت و جاودانگی
    ویدئویی از شاهکارهای او را در تریبون هنر ببینید

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: الیا کازان یکی از بهترین و تاثیرگذارترین کارگردان های تاریخ سینما و یکی از منفورترین هنرمندان زمانه خود است. الیا کازان با تاسیس موسسه اکتورز استودیو و رواج متد اکتینگ، پرورش بازیگرهایی مثل مارلون براندو و جیمز دین و ساخت تعدادی از مهم ترین فیلم […]

  • مجید صالحی
    مجید صالحی؛ بهتر از همیشه
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر: طی چند ماه اخیر و با انتشار سریال “سیاوش” در رابطه با نقش آفرینی متفاوت مجید صالحی صحبت های زیادی شد. البتّه بسیاری از تعریف و تمجید ها به اغراق نزدیک شدند ولی تردیدی نیست که صالحی از یک میدان جدید و متفاوت (لااقل نسبت به حیطه فعالیت […]

  • تکه های یک زن

    تریبون هنر _بابک صحرایی: تکه های یک زن فیلم زیبایی از جنگیدن یک زن برای غلبه بر اندوهی بزرگ است. افسردگی بعد از زایمان و سقط جنین از مباحث مهم روانشناسی در دهه های اخیر بوده است. نتیجه تحقیقات نشان می دهد حدود پانزده درصد زنان بعد از زایمان دچار […]

  • ناصرالدین شاه

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دوازدهم اردیبهشت، ۱۲۵ سال از کشته شدن ناصرالدین شاه گذشت. پادشاهی که عیاشی اش باعث رونق عکاسی و نقاشی و حتی موسیقی در دوران پنجاه ساله سلطنتش شد. قبله عالم علاقه اش به عکاسی را با عکس انداختن از زنان حرمسرایش آغاز کرد. در ادامه […]

  • ربه کا

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: در اوائل فیلم «ربه کا» جوآن فونتین به لارنس الیویه می گوید: من دلم می خواست دستگاهی اختراع می کردم که خاطره رو نگه می داشت. مثل عطر توی شیشه و این خاطره هرگز محو نمی شد و من هروقت دلم می خواست می تونستم […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad