Ad

نگاهی به فیلم پرفروش این روزها

لانتوری، فیلم زیبایی که به بدترین شکل ممکن تمام می شود

فیلمی قصه گو که قصه اش را با روایت تازه ای بیان می کند

لانتورى فیلم زیبایى است که به بدترین شکل ممکن به پایان مى رسد. روایت غیرخطى فیلم و باز شدن گره هاى قصه به صورت لایه به لایه به خوبى پیش مى رود و رضا درمیشیان ابعاد تازه اى از توانمندى هایش به عنوان یک کارگردان صاحب سبک را نشان مى دهد. افسوس که در یک سوم پایانى فیلم به ناگهان روند قصه تغییر پیدا مى کند و شبیه مستندى درباره آمنه بهرامى، دختر قربانى اسید پاشى مى شود. شعار زدگى جارى در این بخش به تحلیل و آسیب شناسى اجتماعى جارى در فیلم لطمه بسیارى مى زند و بر اساس دیالوگ یکى از شخصیت ها به واقع فیلم باید از لانتورى به مستندى به نام بخشش تغییر نام دهد
با این وجود، فیلم تا قبل از تغییر فوکوسش از لانتورى به روى دختر قربانى اسید پاشى، فیلمى زیبا و تاثیر گذار است. بازى هاى خوب و قصه جذاب با فرم متفاوتش در کارگردانى سکانس به سکانس خوب و زیبا پیش مى رود
نوید محمدزاده قطع به یقین از ستاره هاى درخشان سال هاى آینده سینماى ایران است و باران کوثرى هم بار دیگر توانایى هاى منحصر به فردش در بازیگرى را به رخ کشیده. لانتوری فرصت بسیار خوبی برای مریم پالیزبان ایجاد کرده تا او نیز بعد از چندین سال حضور در عرصه بازیگری، نشان بدهد که بازیگر توانایی است و قطعا لانتوری پل پبشرفت مناسبی برایش خواهد بود

لانتوری با وجود تحریم از سوی حوزه هنری توانسته از فروش بسیار خوبی برخوردار باشد که نشان می دهد در کلیت مواجهه موفقی با مخاطب داشته باشد. فیلمی که در بیان حرف هایش جسارت زیبایی دارد و ارجاعات بسیاری به معضلات اجتماعی حال حاضر دارد.

لانتوری فیلمی قصه گو است که قصه اش را با روایت تازه ای بیان می کند. این روایت روان و تازه از مهم ترین مشخصه های فیلم است.

بابک صحرایى

تاریخ انتشار :۱۵ مرداد ۱۳۹۵

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad