Ad

در جشنواره فیلم آنتالیا مطرح شد

اصغر فرهادی: به سبب پوشش بازیگران امکان نمایش «همه می‌دانند» در ایران وجود ندارد

یک روز دوباره به تئاتر بازمی‌گردم

تریبون هنر: اصغر فرهادی که برای نمایش فیلم «همه می‌دانند» در افتتاحیه پنجاه‌وپنجمین جشنواره فیلم «آنتالیا» در ترکیه حضور یافته بود، پس از نمایش فیلمش در یک نشست به گفتگو با مخاطبان پرداخت.

اصغر فرهادی در این جلسه گفت‌وگو با مخاطبان در پاسخ این سوال که مواد اولیه داستان‌های‌تان را از کجا پیدا می‌کنید؟ گفت: از زندگی روزمره.

او برای مثال از داستان گم شدن چمدان‌اش در فرودگاه صحبت کرد و توضیح داد: زمان که به فرودگاه رسیدم، متوجه شدم چمدان‌هایم گم شده است و مشکلم را با یکی از ماموران درمیان گذاشتم اما او مشغول کار با تلفن همراهش بود و به من اعتنایی نمی‌کرد. اما سپس متوجه شدم این مامور ناشنوا بوده است و پس از این که متوجه مشکل من شد، کمک زیادی نیز به من کرد. تصویر این ارتباط در ذهنم مانده و شاید یک جا، یک باره در صحنه‌ای به عنوان یک لحظه گذرا در یکی از فیلم‌هایم آن را ببینیم.

فرهادی که کار خود را با تئاتر آغاز کرده در این باره نیز گفت: یک روز دوباره به تئاتر بازمی‌گردم، تئاتر خالص‌تر است ،فکر می‌کنم، مخاطب تئاتر به جزئیات دقت بیشتری دارد.

وی همچنین درباره اکران فیلم اسپانیایی زبان «همه می‌دانند» در ایران نیز توضیح داد: امکان نمایش این فیلم در ایران به سبب پوشش بازیگران وجود ندارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «آنتالیا» که پنجاه‌ و پنجمین دوره خود را از ۲۹ سپتامبر تا ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۷ تا ۱۳ مهر) برگزار می‌کند، امسال علاوه بر حضور فیلم «همه می‌دانند» اصغر فرهادی به عنوان فیلم افتتاحیه، میزبان فیلم «۳ رخ» ساخته جعفر پناهی نیز در بخش رقابتی اصلی خود است.

تاریخ انتشار :۹ مهر ۱۳۹۷

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad