Ad


گلشیفته فراهانی: موفقیت عنکبوت مقدس در کن چه عواقبی برای اصغر فرهادی دارد؟

تریبون هنر: گلشیفته فراهانی در آستانه اعلام جوایز جشنواره کن با طعنه به اصغر فرهادی نوشت: آیا کسی توجه کرده موفقیت عنکبوت مقدس در کن چه عواقبی برای اصغر فرهادی در ایران دارد؟

گلشیفته فراهانی امروز با انتشار دو توئیت که آن ها در استوری اینستاگرامش هم منتشر کرد، نوشت:

جشنواره کن آیا کسی به این موضوع فکر کرده است که اگر فیلم »عنکبوت مقدس» موفقیتی در این جشنواره کسب کند عواقبش برای اصغر فرهادی، یکی از اعضای هیئت داوران که در ایران زندگی و کار می کند چه خواهد بود؟ این فیلم آشکارا حقیقت سیاهی را نشان می دهد که دولت نمی خواهد کسی آن را ببیند

 

گلشیفته فرهانی در توئیت دیگری نوشته است:

در جشنواره کن، انتخاب فیلم ها و اعضای هیئت داوران که برای یکدیگر مشکل ساز نخواهند بود، ظریف تر بود. افرادی که در ایران زندگی می کنند و کار می کنند باید به پروتکل های خاصی احترام بگذارند و به شدت از آنها پیروی کنند. اگر نه مثل من و زهرا امیر ابراهیمی در غربت زندگی می کردند

 

فیلم عنکبوت مقدس پس از نمایش در جشنواره کن، امتیازهای پایینی را از برخی منتقدان دریافت کرد. «تیم رابی» و «رابرت کالین» منتقدان سینمایی نشریه تلگراف به همراه «آنتون دولین» از سایت خبری «مندوزا» روسیه، چهار ستاره کامل را به فیلم «عنکبوت مقدس» در جدول منتقدان اسکرین اختصاص دادند و «پیتر بردشاو» منتقد ارشد سینمایی گاردین هم دو ستاره به ساخته علی عباسی اختصاص داد.

 

منتقدان روزنامه لوموند و مجله تایم هر یک با دادن یک ستاره، کم‌ترین امتیاز را برای این فیلم جنایی درباره یک قاتل سریالی اختصاص داند و «میشل سیمن» از مجله سینمایی پوزتیف فرانسه هم نمره متوسط (دو ستاره) به این فیلم داد.

«عنکبوت مقدس» در مجموع نمره ۲.۲ (از ۴) را در جدول منتقدان اسکرین در جشنواره کن کسب کرده است.

 

صحبت های گلشیفته فراهانی شاید به دلخوری او از اصغر فرهادی بعد از همکاری در فیلم «درباره الی» مربوط باشد. گلشیفته فراهانی بعد از این همکاری دلخوری هایی را از اصغر فرهادی بیان کرد که به نجوه کارگردانی و تمرینات سخت او هنگام ساخت فیلم مربوط می شد.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۷ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad