Ad

برنامه‌مان بازگشت از نیمه دی‌ماه است

بهروز افخمی از نحوه اجرای سری جدید »هفت» می گوید

خیلی دوست دارم که قطبی‌زاده و فراستی کنارم باشند

تریبون هنر: بهروز افخمی می‌گوید فعلا مشکلش این است که وقتی برمی‌گردد دقیقا باید به کدام مدل از فیلم‌های سینمای ایران انتقاد کند چون فیلم‌های تیره و سیاه نمای مورد انتقاد او حالا دیگر روی پرده هم حتی نمی‌روند و نوبت اکران بدست نمی‌آورند.

بهروز افخمی که علی فروغی خبر بازگشتش به آنتن را رسانه‌ای کرد، می‌گوید: «راستش تقریبا برنامه‌مان بازگشت از نیمه دی‌ماه است. قرار است چند قسمتی را قبل از جشنواره روی آنتن باشیم و در طول جشنواره هم بتوانیم با جدیت کارمان را ادامه بدهیم.»

مهم‌ترین سوال البته درباره هفت این است که آیا افخمی با فراستی به آنتن شبکه سه برمی‌گردد یا نه؟ او می‌گوید: «راستش هنوز قطعی نیست. به خود مسعود هم گفتم. او الان دو برنامه روی آنتن دارد. من هم بیاورمش خود شما خبرنگارها می‌گویید مگر قحط‌الرجال است! الان او در کتاب‌باز هست و در شبکه ۴ هم اگر اشتباه نکنم سینما شب را دارد. به مسعود گفتم اگر می‌خواهد باشد، باید اقلا یکی از این برنامه‌ها را نرود. البته وقتی با هم گپ زدیم ترجیحش این بود که برنامه‌هایش را ادامه دهد.»

در آخرین سری از برنامه هفتی که افخمی ساخت، سعید قطبی‌زاده و صدرعاملی هم به عنوان کارشناس حضور داشتند. آیا باز او به سراغ این دو می‌رود؟ خودش می‌گوید: «راستش هنوز قطعی نیست اما خیلی دوست دارم که قطبی‌زاده و فراستی کنارم باشند. زوج خوبی می‌شود ولی صدرعاملی عزیز به گمانم در کنارمان نباشد.»

آیا برنامه هفت ضبطی خواهد بود یا زنده؟ افخمی می‌گوید: «به من بود دوست داشتم زنده نباشد و برنامه تولیدی بسازم ولی ماهیت برنامه هفت زنده است. خودم آن ۱۵ قسمت تولیدی برنامه را خیلی دوستش داشتم. حالا قرار شده برای شبکه ۵ یک برنامه آموزش سینمایی بسازم. آن برنامه تولیدی خواهد بود، مثل همان هفت اولیه مورد علاقه خودم.»

اما چه شد که افخمی رفت و حالا چرا برمی‌گردد؟ خودش می‌گوید: «راستش خودم هم آن یک ماه آخر سری قبل هفت یعنی همان دو سال قبل خسته شده بودم. مثل فیلمی بود که تمام شده و داشتم الکی کش می‌دادم. ماجرا این بود که همه حرفمان را درباره آن سبک سینمایی سیاه‌نما زده بودیم و حملات و انتقادهایمان را انجام داده بودیم اما حالا دیگر آن سبک از سینما اینقدر جایگاهش را از دست داده که اکران هم نمی‌گیرند و این فیلم‌های کمدی جایشان را گرفته‌اند. البته که این فیلم‌ها هم دیگر از آن طرف بوم افتادند و جای نقد دارند ولی ما آن زمان می‌گفتیم این فیلم‌های سیاه‌نما دارند مردم را از سالن‌های سینما دور می‌کنند و کلی هم با انتقاد روبه‌رو بودیم. حالا آن آدم‌ها زور می‌زنند اما نوبت اکران هم به دست نمی‌آورند. برای همین ماندم که وقتی می‌رویم روی آنتن دقیقا چه باید بسازیم!»

او البته پایان بامزه‌ای برای این گفت‌وگو دارد؛ دلیلی که شاید باعث شود دور جدید حضورش در هفت با حاشیه‌های کمتری مواجه شود: «راستش یک حقیقتی هم هست که نمی‌خواهیم همه‌مان باور کنیم. اینکه هم آن دوستانی که فیلم‌های تاریک به قول خودشان روشنفکری و جشنواره‌ای می‌سازند و هم من و فراستی؛ همه ما پیر شده‌ایم! دیگر انرژی آن شکل دعواها را نداریم!»

تاریخ انتشار :۹ آبان ۱۳۹۷

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad