Ad


افشاگری کیت وینسلت درباره آزار جنسی توسط وودی آلن و رومن پولانسکی

او پیش از این به تمجید از این دو کارگردان پرداخته بود

تریبون هنر: کیت وینسلت با ابراز پشیمانی از همکاری با «وودی آلن» و «رومن پولانسکی»، نحوه مواجهه سینما با آنها را شرم آور توصیف کرد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از فیگارو، «وینسلت» که پیش از این به تمجید از این دو کارگردان نامدار سینما پرداخته بود حالا نظرش به کلی تغییر کرده‌ و از همکاری با آنها اظهار پشیمانی میکند.

این بازیگر ۴۴ ساله انگلیسی در سال ۲۰۱۱ و در فیلم «کشتار» ساخته «پولانسکی» در کنار «کریستوف والتس» و «جودی فاستر» بازی کرد و در سال ۲۰۱۷ و در فیلم «واندر ویل» مقابل دوربین «وودی آلن» رفته است.

او اخیرا در مصاحبه‌ای با مجله «ونیتی فر» با انتقاد از «پولانسکی» و «آلن» که سالهاست با اتهامات اخلاقی رو به رو هستند، عنوان کرده است: «چگونه این دو، سالهاست جایگاه بالایی را در صنعت سینما حفظ کرده اند. این شرم آور است. اما من مسئولیت همکاری با آنها را میپذیرم و نمیتوان گذشته را تغییر داد».

صحبت های انتقادی اخیر «کیت وینسلت» در حالی منتشر شده است که او در سال ۲۰۱۷ و چند هفته پیش از آغاز جنبش #Metoo در گفتگویی با نیویورک تایمز گفته بود «وودی آلن» درست مثل «پولانسکی» کارگردان فوق‌العاده‌ای است و من تجربه حرفه ای فوق‌العاده ای با این دو سینماگر داشتم و حقیقت این است.

«کیت وینسلت» بازیگر برنده اسکار که در سال ۱۹۹۷ با حضور در فیلم «تایتانیک» چهره شد، فیلمی که با فروش ۲.۱۸۶ میلیارد دلاری سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما (بدون احتساب تورم) است. این بازیگر هالیوودی تاکنون شش بار نامزد جایزه اسکار شده و یک بار هم در سال ۲۰۰۸ برای فیلم «کتابخوان» این جایزه را به دست آورده است.

«پولانسکی» سازنده فیلم‌هایی چون «پیانیست» و «محله چینی‌ها» ۴۰ سال است به سبب اتهام تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ از ترس محاکمه سنگین از آمریکا فرار کرده و در پاریس زندگی می‌کند؛ او سال پیش نیز توسط یک زن ۴۴ ساله دیگر به تجاوزی مربوط به ۲۲ سال پیش متهم شد.

«آلن» نیز سالهاست به سو استفاده از دخترخوانده اش «دیلان فارو» رو به روست و البته همواره این اتهامات را رد کرده است.

تاریخ انتشار :۲۴ شهریور ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad