Ad


یادداشت عبدالرضا منجزی، سینماگر بختیاری درباره بهاره رهنما

تفنگ و یراق را بگذارید برای جنگ با خصم، نه تهدید یک زن و دخترش

تریبون هنر: عبدالرضا منجزی، کارگردان و سناریست برجسته که تبار بختیاری دارد درباره بهاره رهنما و واکنش اقوام لر و بختیاری به او نوشت:
بختیاری سلام
چیزهای بدی نوشته شد، تند، به صراحت، با پرخاش و گاهی ناسزا…با تحقیر و تهدید.‌‌..پرهیز می کنم از بازگویی اش…زدن و برخورد فیزیکی یعنی چه؟؟ با یک زن؟؟؟با یک بازیگری که اصلا شهره به جنجال و هیاهوست و این بخشی از کارش است..ایمان دارم که سهوی بوده…ذهنی که چنین جملاتی تراوش می کند باید هدف باشد، ذهن با گفتگو، با سخن سنجیده، با برهان و دلیل از پلشتی و الودگی پالایش می شود…او دریافته که چه خطایی کرده..بزرگ منشی و غیرت و ادب و اصالت فرزندان زردکوه و آسماری ، فرزندان شیرعلیمردان خان و اسعد و آنامدار خان و بی مریم و بی حکیمه ، رسم مردانگی و بخشش را خوب می دانند..نگران کردن یک دختر ۱۶ ساله ی معصوم که دور از منش مردان ایل است..دور از انسانیت است..بگذرید..من عبدالرضا نوادگان آنامدار خان اولاد سلاطینی وند از پدر منجزی و بهداروند و از مادرم شاهزاده موزری مراد ، هم چهارلنگ و هم هفت لنگ، کوچکترین شما ، دست همه شما را می بوسم… شیطنت یک شبکه لندن نشین این قصه را در بوق کرد تا من و شما و او را به جان هم بیاندازد..گفتگو، تذکر، ..تفنگ و یراق را بگذار برای شکار ، برای جنگ با خصم و نه یک زن و دختر ۱۶ ساله…شما آبرو و فرهنگ یک ایل را نمایندگی می کنید..
بهاره رهنما همکار و دوست صمیمی من است..برخلاف انچه شنیدید بشدت مهربان، حساس، میهمان نواز و شکننده است.. دیده ام چگونه صبح تا شب یک تنه کار می کند..بی آرامش و خلوت..پرگو و پر خطا هم هست..مثل دیگران..فریب تجمل تصاویر نمایشی اینستا را نخورید..او سختکوش و زحمتکش است..حرف بدی زده..باوری پایتخت محور دارد..با صراحت اما ادب انچه گفتنی بود را به او گفتم..هیچ کینه ای از او به دل ندارم و همچنین میل و رغبتی برای صمیمیت پیشین…او زن است..مادر…حرمت دارد..خطای یک زن را، ایل و تبار و خوانین و بزرگان ما چگونه پاسخ می دادند؟؟…بگذرید…خواهشا..او دریافته که چه جای بدی را سهوا زده…
تهیه کننده سهل انگار برنامه باید جواب کاسبکاری لوس مبتذل بی سر وته ش را بدهد و نه او…
بحث های نژادی و قبیله ای و هر واکنش خشونت امیز کلامی چهره ای دیگر از بختیاری نشان می دهد….صبوری کنید …بخشش …این راز ماندگاری تبار ماست.

تاریخ انتشار :۲۰ آذر ۱۳۹۹

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای تعزیه اثری جدید و بدیع خلق کردند، بهرام بیضائی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی سه هنرمندی هستند که جلوه‌هایی از […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

  • روایت «بابک صحرایی» از «مرگ با طعم نسکافه»

    تریبون هنر: ایسنا نوشت: بابک صحرایی، کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» نوشت: «این نمایش در ذهن من ترانه بلندی است که در عجیب‌ترین جای زندگی ام نوشته ام و کارگردانی کرده‌ام. قدم زدنی از گذشته تا امروز که مرور گریه‌هایی عمیق و خنده‌هایی از ته دل است. در بستر […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad