Ad


جزئیات قتل فجیع بابک خرمدین توسط پدر جانبازش

به همراه بیوگرافی و معرفی آثار این هنرمند

تریبون هنر: خبر کوتاه و ترسناک است. بابک خرمدین، کارگردان سینما توسط پدر و مادرش کشته شد. جسدش تکه تکه شد و به سطل زباله انداخته شد.

بر اساس گزارش دادسرای جنایی جسد تکه تکه شده این کارگردان در سطل‌های زباله شهرک اکباتان پیدا شده است. محمود شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران این مساله را تایید کرد. او درباره قتل بابک خرمدین گفت:

«جسد این شخص در اکباتان پیدا شده و در تحقیقات به عمل آمده پدر و مادر این کارگردان دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند.»

 

نکته مهم دیگر نحوه قتل است. جسد تکه تکه شده بابک خرمدین تقسیم شده و در دو مکان گذاشته شده. در سطل زباله ای در اکباتان و در داخل یک چمدان. دادرسای جنایی در این باره گفت:

«بقایای جسد این فرد در داخل یک چمدان بوده است.»

 

 

بابک خرمدین

 

 

اعتراف پدر و مادر بابک خرمدین به قتل و شرح نحوه آن

پدر و مادر بابک خرمدین در ابتدای بازجویی به قتل پسر خود اعتراف کرده اند. آن ها نحوه قتل را بازگو کرده اند و تکه تکه کردن بدن پسر خود را برای پلیس توضیح داده اند. پدر و مادر این کارگردان به انتقال جسد هم اشاره کرده اند. آن ها توضیح داده اند که بدن مصله شده پسر خود را در داخل سطل زباله و یک چمدان قرار داده اند.

دلیل این قتل اختلاف نظر میان بابک خرمدین با والدینش عنوان شده. پدر بابک حرمدین مشخصا اختلاف نظر با پسرش و مجرد بودن او را به عنوان دلیل قتل مطرح کرده. او توضیح نداده که مجرد بودن پسرش از چه نظر دلیلی برای قتل او بوده.

والدین بابک حرمدین نحوه قتل را نیز شرح داده اند. طبق گفته آن ها پدر با خوراندن مواد بیهوش کننده، بابک خرمدین را بیهوش کرده و سپس با ضربات چاقو او را کشته است. بعد از قتل بدن او را تکه تکه کرده و به سطل زباله انداخته است.

 

پدر بابک خرمدین یک جانباز است

پدر بابک خرمدین گفته که نزدیک به ۶ سال در جبهه بوده است. او عنوان کرده نزدیک به شش سال در جنگ ایران و عراق حضور داشته است.

او گفته در طی ۶۹ ماه حضورش در مناطق جنگی با عراق دو بار شیمیایی شده است.

هنوز ارتباطی بین جانباز بودن پدر و هنرمند بودن بابک خرمدین و ایجاد اختلاف از این منظر، مشخص نشده. بر اساس خبرهای رسیده پدر بابک خرمدین در مراسم نمایش فیلم پسرش روی صحنه رفته و به تمجید از فرزندش پرداخته.

در مراسم نمایش فیلم »سوگنامه ای برای یاشار» به کارگردانی بابک خرمدین، پدر او از حاضران در مراسم بوده. برای صحبت با حاضران روصحنه رفته است. در حین صحبت هایش به حضورش در جبهه و جانباز بودنش نیز اشاره کرده. او در این مراسم نیز گفته که دو بار شیمیایی شده.

 

 

بابک خرمدین

 

بابک خرمدین کیست؟

بابک خرمدین متولد ۱۳۵۳ بوده. در تهران به دنیا آمده. او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بوده. سال ۱۳۸۸ سال فارغ التحصیلی او در مقطع فوق لیسانس ذکر شده است. او در سال ۱۳۷۹ نیز در دوره فیلمسازی یک ساله انجمن سینمای جوانان دفتر تهران شرکت کرده. او در سال ۱۳۸۹ نیز برای ادامه تحصیل به لندن رفته و مدتی در آن جا اقامت داشته.

بابک خرمدین کارگردانی فیلم سینمایی «سوگنامه ای برای سیاوش» را در کارنامه هنری اش دارد. این فیلم در سال ۱۳۹۴ در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده.

از دیگر آثار بابک خرمدین می توان به فیلم های کوتاه از بور بیجاده رنگ ۱۳۸۶( ۲۲ دقیقه)، سه شنبه: مامان ۱۳۸۸( ۹ دقیقه)، اشاره کرد. فیلم های نیمه بلند داستانی “روزن (کورسو) ” ۱۳۸۹ (۴۲ دقیقه) ، “سوگنامه ای برای یاشار” ۱۳۹۲ ساخته شده در لندن (۷۲ دقیقه) از دیگر فیلم های او هستند. او ساخت سه فیلم کوتاه داستانی به نام‌های “برش” ۱۳۸۳ به مدت (۱۲ دقیقه) را نیز در کارنامه اش دارد.

 

بابک خرمدین

 

صحبت های بابک خرمدین درباره فیلمی که در لندن ساخته

سوگنامه ای برای یاشار برجسته ترین اثر بابک حرمدین است. ا. این فیلم را در لندن ساخته. خودش عنوان کرده که این فیلم با الهام از زندگی خودش ساخته شده. او سال ۱۳۸۹ برای ادامه تحصیل به لندن می رود و در آن جا با چالش مهاجرت و زندگی در غربت روبرو می شود. یاشار شخصیت اصلی فیلم او هم چنین تقدیر و شرایطی دارد. او جوانی است که با ویزای دانشجویی وارد لندن شده است. همزمان با اتمام کالج، دچار مشکل مالی و دلتنگی برای خانواده‌اش و ایران می شود. اکنون او بین ماندن و برگشتن مردد است و به استیصال رسیده است.

یاشار علی شناس بازیگر مرد فیلم «سوگنامه ای برای یاشار» بوده. او سابقه بازیگری نداشته اما از دوستان باک خرمدین بوده. بابک خرمدین برای گرفتن بازی خوب از او راه جالبی را طی کرده. او قصه و فیلمنامه را در اختیار بازیگرش نگذاشته. در عوض صحنه به صحنه قصه و موقعیت را برای او توضیح داده.

 

صحبت های پدر بابک خرمدین در مراسم نمایش فیلم او

دی ماه سال ۱۳۹۴ مراسم اکران فیلم «سوگنامه ای برای یاشار» در موزه سینما برگزار شده است. بابک خرمدین در این مراسم از پدرش دعوت کرده که روی صحنه بیاد. پدر بابک خرمدین در این مراسم خطاب به حاضران گفته:

«به نام خداوند آموزگار و به نام شهدای گلگون کفن جنگ هشت ساله و درود به شرافت آن شهدا که مملکت را حفظ کردند. من سرهنگ پیاده ستاد خرم‌دین هستم. ۳۰ سال خدمت کردم، ۶۹ ماه در مناطق عملیاتی بودم، دو مرتبه شیمیایی شدم و ۴ بار ترکش خوردم و خوشحالم که در مقابل ممکلت انجام وظیفه کردم. به جوانان توصیه می‌کنم از این گهواره وطن غافل نباشند چون رشد و سربلندی آنان در همین مملکت اتفاق می‌افتد. از این ۳۰ سال خدمت ۱۷ سال را دور از خانواده انجام وظیفه کردم و تمام زحمات خانواده روی دوش این خانم عزیزم (همسرش) بود که وطن دوم من هستند.»

 

بابک خرمدین

 

بابک خرمدین: بدون هیچ امکاناتی فیلم ساختم

بابک خرم‌دین در مراسم اکران «سوگنامه‌ای برای یاشار» در موزه سینما گفته:« این اولین فیلم حرفه‌ای من است. اما «سوگنامه‌ای برای یاشار» یک فیلم حرفه‌ای نیست و این فیلم بدون هیچ امکانات و حتی مجوزی با کمک دوستانی که آن زمان داشتم ساختم و یک فیلم کاملا شخصی است. اگر می‌خواستم مجوز بگیرم، داستانی برای خودش می‌شد. با ویزای دانشجویی نمی‌توانستم برای مجوز اقدام کنم و در دوره‌ای هم آن‌جا بودم که با ایرانی‌ها خوب برخورد نمی‌شد . این روش فیلم‌سازی را در آن‌جا گریلا یا چریکی می‌گویند و خود دانشجویان انگلیسی هم به این روش فیلم‌هایی می‌سازند.»

 

حرف های اکبر عالمی درباره بابک خرمدین

 

صحبت های زنده یاد اکبر عالمی درباره او

بابک خرمدین در زمان تحصیل دانشجوی اکبر عالمی بوده. زنده یاد اکبر عالمی از هنرمندهای حاضر در مراسم اکران «سوگنامه ای برای یاشار» بوده است. او در این مراسم درباره بابک خرمدین گفته:

« بیشتر از ده سال پیش بابک خرم‌دین دانشجوی ممتاز دانشگاه تهران بود و بعدها شنیدم رفت انگلیس و از شنیدن خبر برگشتش به ایران خوشحال شدم.»

بهروز معاونیان صدابردار هم در این مراسم گفته بود: «بیشتر صداها در این کار با خود دوربین ضبط شده بود اصلا یک کار سوپر مستند بود. ولی تمام حس کاراکتر (کارگردان) نسبت به پدر و مادرش و این‌که چطور شد رفت و چطور حس نزدیکی به همین پدر و مادر باعث شد، برگردد در فیلم پیدا بود و خوشحالم که امشب این پدر و مادر ( پدر و مادر بابک خرمدین ) را از نزدیک می‌بینم.»

 

 

بابک خرمدین

 

جوایز و افتخارات

این هنرمند جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی برای ” بور بیجاده رنگ” در جشنواره بین‌المللی فیلم آسا (فیلم‌های انسان دوستانه) ۱۳۸۸ دریافت کرده بود و آثارش کاندید (فیلمنامه، تصویر برداری، تدوین و صدا)،برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در پنجمین جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی ۱۳۸۸،برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در ششمین جشنواره دانشجویی فیلم نهال (دانشگاه هنر )۱۳۸۸ و کاندید بهترین (تصویر برداری و تدوین) شده بودند.

 

بحث هایی درباره شباهت قتل بابک خرمدین با رهبر انقلاب سرخ جامگان در تاریخ مطرح شده. این بخش را می توانید در اینجا بخوانید

تاریخ انتشار :۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad