Ad


پدر بابک خرمدین سرطان دارد / احتمال مرگ او قبل از قصاص _ تریبون هنر

تریبون هنر: پدر بابک خرمدین سرطان دارد. او برای معاینه سلامت روانی تحت آزمایش قرار دارد. احتمال مرگ پدر بابک خرمدین قبل از قصاص وجود دارد.

خواهر فرامرز، داماد خانواده خرمدین اعلام کرد که اکبر خرمدین مبتلا به سرطان است. او ۸۱ سال سن دارد و به دلیل کهولت سن امکان مرگ او پیش از اعلام رای نهایی وجود دارد.

رئیس بخش معاینات روانپزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: سازمان پزشکی قانونی هنوز در مورد وضعیت سلامت روان والدین بابک خرمدین هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی و قطعی نکرده است.

دکتر مهدی صابری روز دوشنبه افزود: هفته گذشته پدر و مادر مرحوم بابک خرمدین به پزشکی قانونی منتقل شدند. معاینات و مصاحبه های اولیه با آن ها انجام شده. از آن جایی که در آن زمان هنوز مشخص نبود آن ها از نظر وضعیت سلامت روان در زمان ارتکاب جرم در چه وضعیتی قرار داشته اند، توصیه شد در یکی از مراکز دانشگاهی تحت نظر باشند و آزمایش‌های لازم بر روی آن‌ها انجام شود.

 

خواهر فرامرز از سرطان پیشرفته اکبر خرمدین گفت

وی اضافه کرد: در مصاحبه سرپرست دادسرای جنایی تهران به درستی نتیجه بررسی های اولیه مورد اشاره قرار گرفته است، اما متاسفانه طوری خبر انعکاس داده شد که بررسی های پزشکی قانونی به طور کامل به انجام رسیده و آن ها به لحاظ روانی، سالم تشخیص داده شده اند این در حالی است که متعاقب آن در این زمینه شبهاتی مطرح شد و بحث هایی به دنبال این موارد در فضای مجازی پیش آمد که لازم می دانم به عنوان مسئول بخش معاینات روانپزشکی، پزشکی قانونی توضیحاتی در این زمینه داده شود.

صابری تاکید کرد: این که پزشکی قانونی هنوز در مورد سلامت روان پدر و مادر بابک خرمدین اظهار نظر رسمی و قطعی نکرده است به این دلیل است که موضوع روان شناسی قتل های زنجیره ای  بسیار پیچیده است باید معاینات دقیق روان پزشکی و ارزیابی ها، آزمایش ها و آزمون های روانی مختلفی در زمینه آن انجام شود همه این موارد نیازمند صرف زمان کافی است و در یک زمان کوتاه اظهارنظر قطعی درباره این گونه موارد ممکن نیست.

 

مشخصاتی از ویژگی های شخصیتی و روانی متهمان به دست آمده

این متخصص روانپزشکی گفت: هرچند در مصاحبه ها و بررسی های انجام شده اولیه مشخصاتی از ویژگی های شخصیتی و روانی متهمان به دست آمده اما بر اساس روال بررسی چنین پرونده هایی، بررسی‌های بیشتری در این خصوص لازم است تا انجام شود.

صابری تصریح کرد: در ارزیابی های روانی متهمان، تشخیص بیماری روانی به دلیل تاثیر در تصمیمات کیفری دارای اهمیت است. دادستان در این بخش از تحقیقات قضایی می خواهد، بداند که اختلالاتی روانی فرد در چه حدی بوده. آیا اختلالات روانی فرد به شدتی بوده که متهم در زمان ارتکاب جرم فاقد قوه تشخیص باشد. به عبارت دیگر آیا شدت بیماری روانی به این حد بوده که او بر رفتارش آگاه نباشد و مغایرت رفتار خود با قانون را درک نکند یا خیر.

تاریخ انتشار :۳ خرداد ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad