Ad


دختر علی سلیمانی: از طرف پدرم می گویم که حلالم کنید

تریبون هنر:‌ علی سلیمانی ظهر امروزجمعه ۲۲ مرداد ماه در شرایطی به خانه ابدی بدرقه شد که دخترش “صبا” از همگان خواست از مراسم خاکسپاری او، شادی و امید را به یادگار ببرند چراکه همواره او امیدبخش و شادی بخش بود.

علی سلیمانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون لحظاتی پیش با روضه خوانی آذری و فارسی و سخنان کوتاهی از دخترش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.
مراسم خاکسپاری او با سخنانی از سید جواد هاشمی آغاز شد. هاشمی از عشق پدر علی سلیمانی و علاقه خود او به حضرت علی (ع) سخن گفت.
او گفت: این لحظه برای ما سخت و غم انگیز است ولی برای علی چنین نیست. بارها دخترش صبا به من می گفت پدرم خیلی آرام است و آرامش او به من منتقل می شود. از شما هم می خواهم آرامش داشته باشید چراکه آرامش شما به او منتقل می شود.

بعد از اجرای یک قطعه روضه خوانی آذری، سبا دختر علی سلیمانی در سخنانی گفت: پدرم با اسم علی به دنیا آمد و با عشق او زیست و هم قدم شد تا خدا. من صدای سلامی را که پدرم به حضرت علی داد را شنیدم . شنیدم که او می گفت: “به خدای کعبه رستگار شدم.”
او خطاب به پدرش ادامه داد: امروز تن تو بذر می دهد. ما بدن تو را به خاک می سپاریم و در زمین می کاریم تا سبز شوی و سبز بمانی.
دختر علی سلیمانی از طرف مادرش که به دلیل تاثر شدید امکان سخن گفتن نداشت، از همه ابراز همدردی‌هایی که در این دو روز تسلی خاطر آنان بوده، قدردانی کرد.
او با اشاره به شرایط بحرانی کرونا و شمار قربانیان این ویروس اضافه کرد: شرایط جامعه دردناک است. قطعا افراد شبیه ما بی شمار هستند. در سالن تدفین کسانی زیادی مانند من جسم پدر را به خاک سپرده اند ولی می دانند که روح پدران شان در کنارشان است.
صبا سلیمانی با یادآوری اینکه پدرش همواره امیدوار و پر انرژی و شاداب بوده است، اضافه کرد: اگر در سختی‌ها بمانیم هنر است. زندگی با همه دشواری ها ادامه دارد. خوب باشید و خوب بمانید . اگر می خواهید پدرم مثل همیشه آرام و شاد باشد، از اینجا شادی و امید را به یادگار ببرید. او همیشه به امیدبخشی ایمان داشت حتی وقتی این کار سخت بود.
او شعری را به یاد پدرش خواند و از جانب پدرش از همگان حلالیت خواست.

علی سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به دلیل ابتلا به کرونا در سن ۵۰ سالگی درگذشت.

با وجو هشدارها مبنی بر شیوع کرونا، جمعیت قابل توجهی در این مراسم حضور داشتند.

همسر و دختر علی سلیمانی با پیکر علی سلیمانی وداع کردند.

سید جواد هاشمی بارها برای فاصله گذاری برای وضعیت کرونا به حاضران هشدار دادند.

در بخشی از مراسم مداحی علی سلیمانی در فیلم “تنگه ابوقریب” توسط مداح حاضر بازخوانی شد.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۲ مرداد ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad