Ad


مهدی سلطانی و افشای سانسور سریال افرا

تریبون هنر: مهدی سلطانی با اشاره به حذف صحنه هایی از سریال «افرا» که باعث شد راز سیروس و اعظم (دو شخصیت سریال) همچنان سر به مهر باقی بماند، تصریح کرد، ظاهرا پخش تلویزیون به دلیل اینکه مبادا شأن «سیروس» به عنوان یک پدر بیش از این خدشه دار شود، مصلحت دید این بخش را حذف کند.

مهدی سلطانی همزمان با پایان پخش سریال «افرا»، درباره ی قسمتی از داستان این مجموعه که با پرسش ها و ابهامات مخاطبان روبه رو شده بود، توضیحاتی را ارائه داد.

مهدی سلطانی خطاب به مخاطبان مجموعه نوشت: «سریال«افرا» بالاخره بعد از سی و هشت قسمت با تمام کم و کاستی ها، به مقتضای شرایط، به پایان رسید. بر خود می دانم که از همراهی، مهربانی و نقدها و نظراتتان سپاسگزار باشم.»

این بازیگر باسابقه در ادامه مطرح کرد: «در کامنت‌های شما زیاد پرسیده می شود که بالاخره راز سیروس و اعظم چه بود و چرا نشان داده نشد؟ البته پاسخ به این پرسش به من به عنوان بازیگر پروژه مربوط نمی شود، اما برای رفع این کنجکاوی و احترام به شعور مخاطب، خود را موظف می دانم تا توضیحی عرض کنم.»

این هنرمند درباره ی راز قصه ی سیروس و اعظم در «افرا» توضیح داد: «پیمان قصه‌ی افرا بچه زن دیگری از سیروس بود که در سفرشان به مشهد فاش و ناگهان سر و کله اش پیدا می شود و اعظم برای آبروداری از سیروس، می پذیرد مادرش باشد و برای اینکه داستان لو نرود سفرشان از مشهد به تهران را چند ماه به بهانه های مختلف به عقب می اندازند تا تولد بچه توسط اعظم منطقی به نظر برسد. کمکی که این موضوع به روند دراماتیک داستان می کرد این بود که اعظم چون مادر واقعی پیمان نیست، پس هیچ حق و حقوق مالی و غیرمالی در عفو و یا قصاص ندارد. تمام این مراحل تصویربرداری شد اما ظاهرا پخش تلویزیون به دلیل اینکه مبادا شأن سیروس به عنوان یک پدر بیش از این خدشه دار شود، مصلحت دید حذف گردد. راز حاج محمود هم در واقع همان نقطه ضعفش در رابطه با کارخانه بود که نشان داده شد.ـ»

سلطانی همچنین از حذف بخش های دیگری از سریال هم خبر داد و در عین حال یادآور شد: «باقیمانده‌ی خورده حذف ها به روند داستان صدمه‌ی چندانی وارد نمی‌کند اما به اتمسفر کار و منطق بازی و کیفیت کار نویسنده، بازیگر و کارگردان حتماً لطمه می زند.»

بازیگر سریال «افرا» تاکید کرد: «همواره قصدم از انتخابهایم در کارها، کیفیت، جذاب و مفید بودن برای مخاطبانم بوده و انشاالله خواهد بود. امیدوارم بتوانم با کاری بهتر در خدمتتان باشم که لایق بهترین ها هستید.»

 

سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی از پنج شهریور ماه به روی آنتن رفت و به تازگی پخش آن به اتمام رسید.

مهدی سلطانی، پژمان بازغی، مینا وحید، روزبه حصاری، فریبا متخصص، اسماعیل محرابی، پیام دهکردی، علیرضا آرا، نسرین بابایی، محمد صادقی، هامون سیدی، سارا باقری، مهرداد بخشی، آریا دلفانی، فهیمه مؤمنی، بهمن صادق حسنی و … گروه بازیگران سریال «افرا» را تشکیل می دهند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۰ مهر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • سعید آقاخانی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چند نفر را در سینما و تلویزیون می شناسید که هم کارگردان موفّقی باشد و هم بازیگر قابلی؟!در زمین بازی تلویزیون، سریال پرمخاطب بسازد و ایفاگر نقش اصلی اش باشد؛ در زمین بازی سینما روز به روز اهمّیت خودش را بیش از پیش بالا […]

  • رضا یزدانی

    تریبون هنر: امروز تولد رضا یزدانی، هنرمند برجسته عرصه های موسیقی و سینماست. بابک صحرایی با انتشار ماکت ابتدایی بخشی از آهنگی منتشر نشده با صدای رضا یزدانی نوشت: رضا یزدانی از معدود خواننده های مولف و جریان ساز موسیقی ایران است آگاه و هوشمند است و حضورش در سینما […]

  • نقد سریال چپل ویت

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال چپلویت (Chapelwaite) سریالی دلهره آور و روانشناختی است. سریالی با فضای گونیک قرن نوزدهمی که با شروع نفسگیرش در قسمت اول، مخاطب را با خود همراه می کند. تا قسمت های میانی، برجستگی تم جنایی روانشناختی اثر با بازی خوب آدرین برودی، فضای اگرچه […]

  • سریال time

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال زمان (Time) درباره حفظ شرافت در شرایط دشوار است. آن جا که یک اشتباه انسان را به ورطه سقوط می کشاند. جایی انسان برای بقا، نیاز دارد که پا روی اصول اخلاقی اش بگذارد. سریال زمان به خوبی نشان می دهد که شرافت و […]

  • تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال بازی مرکب تفکر کمونیستی کهنه ای را به شکلی مدرن و جذاب و هیجان انگیز بیان می کند. فقر، خشونت می آورد، خشونت، مرگ بیرحمانه را در پی دارد و عامل تمام این بدبختی ها، اسثمار مردم تهیدست توسط ثروتمندان بیرحم و بی بند […]

Ad
Ad
Ad