Ad


راجر مور، جیمزباند دوست داشتنی ۹۴ ساله شد

تریبون هنر: راجر مور اگر زنده بود امروز ۹۴ ساله می شد. چهاردم اکتبر، سالروز تولد راجر مور، جیمزباند دوست داشتنی سینما است.

سر راجر جرج مور در ۱۴ اکتبر ۱۹۲۷ در لندن متولد شد و ۲۳ مه ۲۰۱۷ درگذشت.
او سومین جیمز باند سینما است و بیشتر به خاطر حضور در همین نقش مشهور است.
وی مدتی نیز به عنوان سفیر حسن نیت با یونیسف همکاری می‌کرد.
راجر مور در ۸۹ سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

 

راجر مور تنها فرزند یک پلیس بود که در سال ۱۹۲۷ در استاک‌ول در انگلستان به دنیا آمد. او بازیگری را در ۱۹۴۰ شروع کرد اما تا مدتهای مدید فقط نقش های کوچک بازی کرد و نام و آوازه‌ای نداشت.

او با بازی در دو سریال تلویزیونی، “قدیس” و “مجاب‌کنندگان” (که در آن با تونی کورتیس همبازی بود) به شهرت رسید.

در سال ۱۹۶۷ بازی در نقش جیمز باند -مامور دو صفر هفت در کتاب ایان فلمینگ- به او پیشنهاد شده بود اما تا ۱۹۷۳ طول کشید تا او به عنوان جیمز باند ایفای نقش کند.

بعد از اینکه تهیه‌کنندگان جیمز باند او را متقاعد کردند که وزن کم کند، آمادگی جسمانی پیدا کند و موهایش را کوتاه کند، اولین جیمز باند خود را با عنوان “زندگی کن و بگذار بمیرد” بازی کرد.

 

او در کنار فیلم‌های دیگر تا سال ۱۹۸۵ در شش جیمز باند ظاهر شد اما در آن زمان ۵۷ سال داشت و به گفته خودش “باید از فیلم‌های باند کناره‌گیری می‌کرد، دخترها جوانتر می‌شدند و من خیلی پیر بودم.

در این بین البته شون کانری یک بار دیگر در نقش جیمز باند در فیلم “غیر رسمی” “دیگر نگو هرگز” بازی کرد، همان سالی که راجر مور اختاپوس را بازی کرد؛ اما به توصیه دوست مشترک جیمز شون کانری و راجر مور، مایکل کین, این دو نه درباره تجربه‌شان از بازی در نقش جیمز باند با هم صحبت کردند و نه به دام آنچه رسانه‌ها جنگ دو جیز باند می‌خواندند افتادند.

 

راجر مور

 

راجر مور هم قبل هم بعد و هم در زمانی که در فیلم‌های جیمز باند بازی می کرد در فیلم‌های دیگری هم نقش آفرینی کرد اما نقطه اوج کار سینمایی او همین شش فیلم جیمز باند است.

خود راجر مور از بین فیلم‌های جیمز باندی که بازی کرد “جاسوسی که عاشق من بود” را بیشتر از همه دوست داشت. او دنیل کریگ و بعد شون کانری را محکمترین جیمز باندها می‌دانست.

راجر مور در سال ۲۰۰۳ به دلیل خدماتش به صنعت سینما لقب “سر” گرفت.

 

راجر مور

 

او در سال‌های آخر عمر با بیماری‌های متعدد دست و پنجه نرم می‌کرد، در ۱۹۹۳ برای سرطان پروستات جراحی شد، در سال ۲۰۰۳ در قلبش “ضربان‌ساز” گذاشتند و در سال ۲۰۱۳ مبتلا به دیابت شد.

مجله جی کیو در سال ۲۰۱۵ او را در بین پنجاه مرد خوش لباس دنیا معرفی کرد.

راجر مور فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیریه زیادی داشت و برای ممنوع کردن جگر چرب غاز بسیار تلاش کرد. برای تهیه جگر چرب به غاز و مرغابی با لوله به زور غذا می‌دهند تا بر اثر پرخوری جگر چرب داشته باشند.

او چهار بار ازدواج کرد و دو پسر و یک دختر دارد.

 

راجر مور

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۲ مهر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad