Ad


عذرخواهی عزت الله انتظامی از داریوش مهرجویی

تریبون هنر: چند روزی است که صحبت های طنزآمیز عزت الله انتظامی درباره داریوش مهرجویی در جشن حافظ که متعلق به ۱۵ سال پیش است در فضای مجازی بازنشر شده است.

نکته مهم عذرخواهی عزت الله انتظامی از داریوش مهرجویی، دو سه روز بعد از این اتفاق است که صحبتی از آن نمی شود.

عزت الله انتظامی پس از آن که متوجه شد داریوش مهرجویی از شوخی های او درباره مسایل مالی بین شان ناراحت شده، بزرگوارانه یادداشتی برای عذرخواهی منتشر کرد که در ادامه می توانید بخوانید:

من ۹ فیلم برای داریوش مهرجویی بازی کرده‌ام: گاو، آقای هالو، پستچی، هامون، اجازه نشین‌ها، شیرک، دایره مینا، مدرسه ای که می رفتیم و بانو .
هر ۹ فیلم از نقطه‌های اوج کارنامه من و جزو گنجینه فرهنگی سینمای ایران هستند.

اصلاً هویت سینمایی من، و آن‌چه که منتقدان پرسونای یک بازیگر می‌خوانند، با همین فیلم‌ها شکل گرفت؛ به‌خصوص که سه فیلم اول، نخستین آثار کارنامه سینمایی من بودند.

خود فیلم‌ها هم جزو کلاسیک‌های تاریخ سینمای ایران هستند که توانایی‌های مهرجویی باعث ماندگاری آنها شده و هرچه زمان می‌گذرد، ارزش‌های‌شان بیش‌تر آشکار می‌شود.

برای من، که بیش‌ترین تحسین‌ها بابت همین فیلم‌ها در طول دوران فعالیتم نثارم شده، بازی در فیلم‌های مهرجویی و همکاری و هم‌نشینی با او باعث افتخارم است.

در جشن سینمایی «دنیای تصویر» که برای اهدای جایزه‌ای به پاس یک عمر فعالیت‌های سینمایی مهرجویی دعوت شده بودم، بنا به طبیعت و روال این‌گونه گردهمایی‌ها، قصد داشتم به طنز، خاطره‌ای از همکاری هایم با مهرجویی را «بازی» کنم، اما شاید موضوع را درست انتخاب نکرده بودم.

آن شب، شب تجلیل از کارنامه داریوش مهرجویی بود و شایسته‌تر آن بود که من فقط و فقط از همان چیزهایی یاد می‌کردم که مهرجویی را به بزرگی رسانده و من هم در این میانه سهم خود را گرفته‌ام و شده‌ام انتظامی امروز و این سال‌ها.

باید می‌گفتم که اگر این ۹ فیلم از کارنامه من حذف می‌شد، نیم بیش‌تر وزن و ارزش آن از دست می‌رفت.

موضوع اختلاف‌های مالی من و مهرجویی، موضوعی خصوصی بین من و اوست که باید همچنان خصوصی باقی می‌ماند.

من به اشتباه با طرح آن موضوع، ولو به طنز، حساسیتی ایجاد کردم که باعث رنجش او و پشیمانی و دریغ خودم شد.
حالا فکر می‌کنم طرح چنین مسائلی، حتی با بهترین اجراهای طنزآمیز هم می‌تواند در مخاطبان ایجاد سوءتفاهم کند.

طبیعی است که باید از این بابت پوزش بخواهم. شکی نیست که مهرجویی یکی از بزرگ‌ترین سینماگران همه تاریخ سینمای ایران است و آن حرف‌ها و بازی طنزآمیز من در روی صحنه آن شب، ولو برای شوخی با مهرجویی در شبی که شب او بود، چیزی از بزرگی او کم نمی‌کند، اما این عذرخواهی بهانه‌ای شد برای تأکید هرچه بیش‌تر بر اهمیت فیلمسازی که یکی از شمایل‌های انکارناپذیر هویت فرهنگی سینمای ایران در سراسر جهان است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

 

تاریخ انتشار :۲۲ آذر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad