Ad


یادداشت الناز شاکردوست برای جشن منتقدان

تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» از سیزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در یادداشتی به جایگاه جشن و اهمیت نقد که به رشد و اعتلای سینما کمک می‌کند، پرداخت.

متن یادداشت به شرح زیر است:

«هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. او معنا و مقصودی دارد و اثر با آن محتوا و صورتی که مخاطب و مقصود و معنا ایجاب می‌کنند، پدید می‌آید. آنچه در این کنش صورت می‌پذیرد به محض پیدایش و به خاطر تداوم، پائیدن و ماندگاری، نیازمند عرضه است.

عرضه‌ای اجتماعی، که به داوری کم و کیف هر اثر می‌نشیند و بدیهی‌است در راس این داوران نخست منتقدان و اهل قلم و هنر واقعند، همان نقد و داوری که هنرمند از لحظه نخست آفرینش هنری در انتظار دریافت آن بوده و هست و سرانجام این رد و قبول، چه مورد پذیرش هنرمند باشد و چه نه، در خلق آثار آتی وی موثر می‌افتند و رسالت بر دوش هنرمند را روز به روز سنگین‌تر می‌کنند تا از آن پس هنرمند با آگاهی و شناخت دقیق‌تری از توان خود و مختصات و مقتضیات فرهنگی جامعه‌اش به خلق آثارش بپردازد و بدین شکل نقشی هر چند کوچک در رشد و اعتلای فرهنگی جهان پیرامونش داشته باشد. پس ضروری است و مفید فایده و چون چراغی روشن‌گر مسیر اعتلای هر سرزمین خواهد بود و زنده‌ماندش نیز نشانه تداوم و پویایی تفکر و قدم گذاشتن جامعه در مسیر آگاهی است؛ ما به تماشای شما خشنودیم و به نگاه شما خرسند، که تماشای ارزشمند شما بر کار و مقدار قدر ما افزون می‌کند، ما را در نگاه دیگران دیدنی و تماشایی‌تر می‌کند.

از جشن و جشنواره که چه می‌کند با روح و روان هنرمند بگذریم، شما را نه جشن می‌بینیم نه جشنواره، شما محل تماشائید محل دیدار، «محل قدر دیدن و به هنرناب برگزیده شدن»، امید که چراغ جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران سال‌های سال زمینه‌ساز رشد و اعتلای سینمای سرزمین عزیزم ایران باشد.»

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۸ دی ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad