Ad


علی سرتیپی: در این دو سال دولت کمک درخوری نکرد

تریبون هنر:‌ علی سرتیپی، تهیه‌کننده سینما معتقد است روی پرده رفتن فیلم‌ها در سالن‌های جدید و استاندارد به دنبال برخی اقدامات زیرساختی در شهرهای مختلف طی دو سال اخیر به گسترش عدالت اجتماعی کمک کرده است.

 

علی سرتیپی با اشاره به اقدامات دو سال اخیر موسسه بهمن سبز در زمینه سالن سازی و تجهیز سینماها بیان کرد: بازسازی و افزایش تعداد سالن‌های سینما اتفاق خوب و بزرگی است که در دو سال اخیر توسط بهمن سبز، در کنار بخش خصوصی انجام شده است. همه ما می‌دانیم که ساخت سینماها و نگهداری آن چقدر کار سخت و هزینه‌بری است و واقعا انگیزه می‌خواهد. به ویژه در شرایطی که برخی از همکاران ما صرفا به دنبال اقداماتی در سینما هستند که به اصطلاح در لحظه نتیجه بدهد و به همین دلیل عمده توان خود را بر تولید فیلم متمرکز می‌کنند که می‌تواند در سه ماه خروجی بدهد، اما سالن‌سازی هزینه‌بر است و دست کم سه تا چهار سال طول می‌کشد.

 

وی افزود: کسانی که وارد این میدان می‌شوند، هدف دارند و بهمن سبز و حوزه هنری این روزها رسالت بزرگی را انجام می‌دهند. برخی از سینماهای حوزه سال‌هاست که فعال نبوده است و در دو سال اخیر با وجود کرونا و درآمدهای مالی کم، بهمن سبز توانسته نهضتی را برای احیای آن‌ها راه بیاندازد. اصلی‌ترین خروجی این اقدامات به نفع تهیه‌کنندگان سینما است که می‌توانند بر فروش احتمالی و بیشتر فیلم خود دلگرم شوند. همین ماجرا انگیزه‌شان را برای سرمایه‌گذاری و ساخت اثر بیشتر می‌کند و روند تولید تاثیر مثبت می‌پذیرد و در ادامه سفره سینما بزرگتر می‌شود، درگیری‌ها کمتر خواهد شد و فیلم‌های بهتری نیز روی پرده خواهد رفت که با مردم ارتباط بیشتری برقرار کنند.

سرتیپی در پاسخ به این سوال که با تعطیلی‌های پی در پی سینماها در دو سال کرونا آیا بخش خصوصی و دولتی به خوبی از فرصت پیش آمده برای توسعه زیرساخت‌های سینما بهره بردند، بیان کرد: متاسفانه در بخش خصوصی نیز هیچکس پای کار نیامد و در این دو سال هم دولت کمک درخوری نکرد و این مهم‌ترین مشکلات ما در این حوزه است که اگرچه بخش خصوصی هزینه می‌کند اما لازم است دولت نیز باید پای کار بیاید و درصدی از هزینه‌ها را برگردانده یا تسهیلاتی را به سرمایه‌گذاران اختصاص دهد.

وی در پایان درباره نتیجه اقدامات زیرساختی اخیر حوزه هنری برای گسترش مخاطبان و دیده شدن آثار در جشنواره فیلم فجر پیش رو گفت: قطعا وقتی فیلم‌ها با کیفیت خوب در سالن‌های استاندارد روی پرده می‌روند و در شهرهای کوچک و کم‌برخورداری که برخی از آن‌ها به همت اخیر حوزه دارای سالن سینما شده‌اند، نمایش دارند، شاهد نوعی عدالت اجتماعی خواهیم بود.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۳ دی ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • داریوش رفیعی؛ 64 سال پس از مرگ در اوج جوانی

    تریبون هنر: ۶۴ سال از درگذشت داریوش رفیعی، خواننده جوانمرگ موسیقی ایران گذشت. او در اوج شهرت به دلیل اعتیاد و تزریق آمپول کزار درگذشت. داریوش رفیعی در روز ۴ دی ۱۳۰۶، در بم به دنیا آمد. وی فرزند لطفعلی رفیعی، نماینده مردم بم در مجلس شورای ملی بود. پس […]

  • مشخصات کامل ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» در جشنواره فیلم فجر

    تریبون هنر: ۲۴ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر چهل‌ویکم در حالی اعلام شدند که برخلاف سال‌های قبل تاکنون خبرهای چندانی از آن‌ها منتشر نشده است. به گزارش تریبون هنر،در چند وقت اخیر پیش‌بینی‌هایی درباره فیلم‌ها و کارگردان‌هایی که ممکن است در جشنواره امسال حضور داشته باشند منتشر می‌شد اما […]

  • یادداشت «بابک صحرایی» به بهانه تولد فروغ فرخزاد
    جامعه ای که به صورت تاریخی زن را نمی شناسد
    یادداشت «بابک صحرایی» به بهانه تولد فروغ فرخزاد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شعر فروغ فرخزاد، «فریاد تنهایی» برای رسیدن به «رهایی» است. با پشتوانه ای غنی از اندیشمندی. او از محدودیت، چه در خانه و چه در جامعه، منزجر است و همین انزجار، بال پروازش می شود. او از استبداد خانه پدری، روزمره گی کنار همسری که […]

  • خبرگزاری ایرنا: دفتر موسیقی و ارشاد می خواهند که کنسرت ها شروع بشوند

    تریبون هنر: خبرگزاری ایرنا نوشت: خوانندگان پاپ درحالی این روزها برای اجرای کنسرت، دچار یک تحریم ناخواسته شده‌اند که در این سکون، هیچ عایدی نصیب آنها و مردمی که به شادی نیاز دارند، نمی‌شود. ایران، هم‌اکنون ۱۰۰ روز است که از برگزاری کنسرت موسیقی بی‌بهره است. ۲ ماه از این […]

  • پاسخ وکیل اصغر فرهادی به اتهامات ایندی‌وایر

    تریبون هنر: وکیل اصغر فرهادی با اشاره به مطالب اخیری که درباره این فیلم‌ساز در «نیویورکر» مطرح شده، گفت: ریچل اویو تقریباً تمام توضیحات و اسنادی را که اصغر فرهادی و افرادی دیگر پیرامون ادعاهای مطرح شده در مقاله به او داده شده را نادیده گرفته و حذف کرده است. […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad