Ad


عباس غزالی؛ جوانی که ۲۱ سال خودش را مخفی کرد

تریبون هنر:‌ عباس غزالی در فیلمی به کارگردانی یکی از شاگردان عباس کیارستمی نقش جوانی را بازی می کند که ۲۱ سال خودش را مخفی کرد.

فیلم سینمایی «من یوسفم مادر» به کارگردانی محمدرضا فرطوسی از ۲۹ دی ماه در سینماهای «هنروتجربه» اکران می‌شود.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی موسسه «هنروتجربه»، همزمان با آخرین روزهای اولین ماه زمستان ۱۴۰۰، فیلم سینمایی «من یوسفم مادر» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا فرطوسی و تهیه کنندگی رزاق موسی‌پور و محمدرضا فرطوسی در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده می‌رود.

جدیدترین ساخته محمدرضا فرطوسی که از شاگردان زنده‌ یاد عباس کیارستمی است، از روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

زهره الربیعی، عباس غزالی، حمیده موسوی، احمد حیدری و حمید حمیدی از جمله بازیگران «من یوسفم مادر» هستند.

طبق اعلام سازندگان، کسب جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم خاورمیانه و شمال آفریقا در هلند، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشگران جشنواره فیلم خاورمیانه و شمال آفریقا در هلند، جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم‌های مستقل برازیلیا و جایزه نخل نقره ای از جشنواره بین‌المللی فیلم مکزیمو سیتی از جمله افتخارات این فیلم سینمایی است که تاکنون در جشنواره‌های خارجی مختلفی حضور داشته است.

در خلاصه داستان «من یوسفم مادر» آمده است: تصور کن که مجبور به شرکت در جنگی بشوی که به آن ایمان نداشته باشی. این داستان واقعی یوسف جوان بغدادی است که برای اینکه در جنگ صدام علیه ایران شرکت نکند مجبور می‌شود خودش را ۲۱ سال مخفی کند. فیلم روایت سه روز آخر این بیست و یک سال سخت و طاقت فرسا است برای یوسف و مادرش، هنگامی که مجسمه صدام در بغداد سقوط می کند.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمدرضا فرطوسی، نویسنده دیالوگ‌های عربی: احمد حیدری، مدیر فیلمبرداری: رضا عبیات، تدوینگر: فرید دغاغله، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: پیام پارسافر، صداگذار: حسن شبانکاره، صدابردار: علی علوی، موسیقی: امین بهروز زاده، طراح صحنه: سمیه پناهی، دستیار صحنه: محسن خندستان، گریم: حسنا خان ‌محمدی، دستیاران گریم: زهره احمدی و هادی لطفی، دستیاران فیلمبردار: مجید خمیس ‌آبادی و سهیلا منصوریان، دستیار تدوین: سمیرا کاملی، ناظر پروژه: ارکان موسوی، تهیه کننده اجرایی: میثم نورانی، مدیر تولید: نصیر نبهانیان، مدیر تدارکات: حسین فرطوسی، تصحیح رنگ و نور: سهراب نوربخش، مشاور عربی: مصطفی الشوکی، گرافیست: طاها ذاکر، عکاس: جاوید تفضلی، فیلمبردار پشت صحنه: مهدی قنواتی، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی، جانشین تهیه کننده: محمود عابدینی و تهیه‌کنندگان: رزاق موسی‌پور و محمدرضا فرطوسی.

تاریخ انتشار :۲۷ دی ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad