Ad

رونمایی از عکس‌ها و اطلاعات رسمی فیلم ملخ

اولین حضور بین‌المللی «ملخ» در جشنواره آمریکایی رقم می‌خورد

با بازی هانیه توسلی، پگاه آهنگرانی و پدرام شریفی

تریبون هنر: فیلم سینمایی ملخ به کارگردانی فائزه عزیزخانی، تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی‌فراهانی و پخش بین‌المللی شرکت ایریماژ در نخستین نمایش جهانی، در جشنواره «جنوب از جنوب غربی» (SXSW) اکران می‌شود.

این جشنواره بزرگ آمریکایی که تاکنون با سینمای نوین ایران بیگانه بوده است، از ۲۰ تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری در شهر آستین در ایالت تگزاس برگزار می‌شود.

جشنواره «جنوب از جنوب غربی» (SXSW) که در میان تگزاسی‌ها به نام مختصر «جنوب از…» (Southby) شناخته می‌شود، به گفته وال استریت ژورنال، «از زمان آغاز در سال ۱۹۸۷، در مقام یک دورهمی برای گروه های موسیقی به اتفاقی بزرگ مبدل شده است که پیشروان فکری و فرهنگی از سراسر جهان را جذب سواحل دریاچه لردی برد می‌کند.»

نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «جنوب از…، به آنگونه ای که اهالی آستین نام جشنواره را می‌خوانند، به قوه محرکه‌ای اقتصادی مبدل شده است که تاثیر آن بر اقتصاد محلی معادل میزبانی بازی نهایی لیگ فوتبال آمریکا است و در سال ۲۰۱۹، درآمدی معادل ۳۵۶ میلیون دلار به همراه داشته است…»

لس‌آنجلس‌تایمز توصیف می‌کند: «جشنواره فیلم جنوب از جنوب غربی به ایستگاهی مهم در مدار جشنواره‌های بهاری مبدل شده است که پایگاهی برای فیلم‌های مستقل کم‌هزینه و تولیدات تجاری‌تر استودیویی فراهم می‌کند.»

راهیابی فیلم «ملخ» به این جشنواره بزرگ، معتبر و تاثیرگذار می‌تواند پنجره‌ای جدید را روی فیلم‌های مستقل ایرانی بگشاید.

فائزه عزیزخانی، در دومین فیلمش، با تیزبینی و شوخ‌طبعی، دختری نویسنده را در مرکز فیلم قرار داده است که در شرف از دست دادن اتاق و درآمدی از آن خود است؛ همان چیزهایی که یک نویسنده برای نوشتن به آن نیاز دارد.

«ملخ» داستان یک روز از زندگی «هانیه» با بازی هانیه توسلی است؛ نویسنده‌ای شکست خورده و عاشق سینما که فیلمنامه‌ای الهام پذیرفته از زندگی خود را برای کارگردانی در اختیار دوست نزدیکش، «پگاه» با بازی پگاه آهنگرانی، قرار داده و در جریان تمرین و روخوانی از قضاوت همگان درباره شخصیت اصلی فیلمنامه به امان آمده است.

هانیه توسلی، پگاه آهنگرانی، پدرام شریفی، شیرین آقارضاکاشی، رامین صدیقی، وحید عزیزخانی، مجید عزیزخانی، نوید سجادی حسینی، درنا مدنی، داریوش حکمت، مهدی فتاحی و با حضور افتخاری علی مصفا از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱ اسفند ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad