Ad


روح الله زمانی و تجربه مواجهه با جنازه رفیق

تریبون هنر: روح‌ الله زمانی بازیگر فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» می‌گوید از هادی حجازی‌فر کارگردان و بازیگر نقش شهید مهدی باکری در این فیلم، بازیگری، رفاقت، معرفت و مرد بودن را آموخته است.

روح الله زمانی بازیگر نقش خسرو ملازاده در فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» که این روزها روی پرده سینماهای سراسر کشور است، با اشاره به اینکه به کارهای جنگی علاقه‌مند است، گفت: قبل از این پروژه، پیگیر مستندهای جنگی و اتفاقاتی که در جنگ رخ داده است، بودم اما در این فیلم اطلاعات جدیدی به دست آوردم که برایم بسیار جای تعجب داشت. بارها از هادی حجازی‌فر شنیدم که افرادی هم‌سن من چه مرام و معرفتی به خرج دادند و چگونه دلشان را به دریا زدند تا جانش را فدا کنند به گونه‌ای که اصلاً برایش مهم نبود باز می‌گردند یا نه.

 

بازیگر «موقعیت مهدی» با بیان اینکه از کاراکتر خسرو ملازاده که آن را در فیلم ایفا کرده، بسیار یاد گرفته است، عنوان کرد: از آنجا که هر نقشی می‌تواند به بازیگر مواردی را اضافه کند من هم از نقشی که ایفا کردم، شجاعت، معرفت و رفاقت را آموختم.

 

روح الله زمانی در پاسخ به این پرسش که برای رسیدن به این نقش چه کارهایی انجام داده است، تصریح کرد: من متاسفانه افتخار دیدار حضوری با خسرو ملازاده را نداشتم و حتی نتوانستم با ایشان به صورت تلفنی صحبت کنم اما هادی حجازی‌فر به عنوان کارگردان درباره ویژگی‌های کاراکتر به من توضیح داده بود.

 

روح الله زمانی با اشاره به سکانس‌های سختی که در این فیلم سینمایی داشته است، توضیح داد: سکانسی که خسرو ملازاده جنازه دوستش را در آغوشش می‌گیرد، سخت‌ترین سکانس برای من بود آن زمان حتی برای آنکه حس‌ها به درستی منتقل شود، خود را جای کاراکتر گذاشتم و تصور کردم که با جنازه رفیقم روبه‌رو می‌شوم.

 

روح الله زمانی با بیان اینکه ویژگی پاک، صادق و شفاف بودن کاراکتر برایش جذاب بوده است، اظهار کرد: از هادی حجازی‌فر شنیدم که در خاطرات خسرو ملازاده آمده است ایشان به همراه حمید باکری و دیگر اعضای گروهشان ۶ شب بدون آب، غذا و مهمات جنگی بیدار ماندند و جنگیدند این مساله نشان می‌دهد ما با انسان‌های از خود گذشته و درستی روبه‌رو بودیم که در حال حاضر تعدادشان زیاد نیست.

وی تاکید کرد: من آن چیزی را در این فیلم سینمایی به نمایش گذاشتم که هادی حجازی‌فر می‌خواست و از همه مهم‌تر در خاطرات خسرو ملازاده آمده بود در حقیقت زندگی گذشته ایشان را دوباره زندگی کردم و کارگردان تنها برخی موارد را جذاب‌تر نشان داد. از سوی دیگر دوست دارم به این نکته اشاره کنم یکی از اهدافم برای ایفای این نقش این بود به افرادی که هم‌سن من هستند، بفهمانم در زمان جنگ چه اتفاقی افتاده است.

به گفته زمانی، بازی در این فیلم سینمایی ادای دینی به همشهریانش بود که پیش از این کاری برای آن‌ها انجام نداده نبود.

بازیگر «موقعیت مهدی» درباره همکاری با هادی حجازی‌فر گفت: ایشان باعث شد قدم جدیدی در سینما و زندگی‌ام بردارم و بهتر است بگویم تغییر کردم. همچنین باید تاکید کنم که از ایشان بازیگری، رفاقت، معرفت و مرد بودن را یاد گرفتم.

زمانی درباره نقشش در نسخه سریال «موقعیت مهدی» عنوان کرد: کارگردان به من گفته بود در نسخه سینمایی حضور ندارم اما زمانی که فیلم را دیدم غافلگیر و متوجه شدم ایشان با من شوخی کرده است. درباره نسخه سریال این اثر نیز باید بگویم کاملاً متفاوت با نسخه سینمایی آن و نقشم در سریال پُررنگ‌تر است.

وی در ادامه با بیان اینکه «موقعیت مهدی» جزو کارهای تکرارنشدنی در سینماست، مطرح کرد: حقیقتاً من درباره برادران باکری اطلاعات زیادی نداشتم، حتی عکسی ندیده بودم و در حد یک اسم آن‌ها را می‌شناختم. من معتقدم بسیار بد است که شهدا را تنها با نام یک کوچه یا اسم یک اتوبان بشناسیم و برای جلوگیری از این اتفاق ساخت آثاری مانند «موقعیت مهدی» برای جامعه لازم و مفید است.

بازیگر «موقعیت مهدی» در پایان عنوان کرد: لازم می‌دانم از مادرم، محمد عسگری که من را به این پروژه معرفی و بسیار کمک کرد، هادی حجازی‌فر و عوامل فیلم تشکر کنم همچنین امیدوارم مخاطبان به تماشای فیلم بنشینند و به دقت آن را تماشا کنند چراکه مواردی را به آن‌ها یادآوری می‌کند که خالی از لطف نیست.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۶ فروردین ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad