Ad


پشه در برنامه مهمونی: دلایل محبوبیت ستاره این روزها

تریبون هنر: پشه در برنامه مهمونی با اجرای ایرج طهماسب به یکی از محبوب ترین شخصیت های این روزها تبدیل شده است. هوشمندی ایرج طهماسب و سازندگان برنامه مهمونی توانسته حشره ای موذی و مزاحم را به شخصیتی دوست داشتنی برای مردم تبدیل کند. اینجاست که ارزش و تاثیر متن و اجرای خوب در یک اثر نمایشی مشخص می شود.

دلیل محبوبیت پشه در برنامه مهمونی در چیست؟ چرا مخاطبی که به این سادگی ها جذب یک اثر نمی شود این چنین روی خوشی به یک عروسک نشان داده است؟

ایرج طهماسب در برنامه مهمونی بدون یار همیشگی اش حمید جبلی و عروسک های خاطره انگیزش، بار دیگر رگ خواب مخاطب را به دست گرفته است. او می داند که سادگی یکی از رموز موفقیت است. عروسک های جدید او از جمله پشه، طراحی ساده ای دارند. البته این سادگی با دقت در جزئیات همراه بوده. طراحی نیش عروسک پشه به شکل برجسته و کراواتی که به گردن دارد و زیر شلواری راه راهش، در عین سادگی برای مخاطب جذاب و بامزه است.

بخش دیگر ساختن ادبیات کلامی مناسب برای این عروسک است. تکه کلام «بده بزنیم» که گویای خصوصیت ذاتی این حشره است انتخابی هوشمندانه بوده که تبدیل به یکی از جمله های پرکاربرد در بین مردم شده. این همان اتفاقی است که آثار نمایشی در حوزه کمدی و طنز نیازمندش هستند و ایرج طهماسب و نویسنده هایش همیشه در این حوزه موفق عمل کرده اند. مرور تکه کلام های عروسک های ایرج طهماسب در این بیست ساله و گسترش آن ها در گفتار روزمره مردم، گویای توانایی او در این حوزه است.

متن های نوشته شده برای پشه در برنامه مهمونی دارای هوشمندی و طنازی بسیار مناسبی است. اشاره گاه به گاه به موضوعات و معضلات روز جامعه و نقد اخلاقی نهفته در دیالوگ ها، در عین سادگی، عمق مفهومی ویژه ای دارند

 

صداپیشگی پشه در برنامه مهمونی یکی دیگر از مهم ترین دلایل محبوبیت این عروسک است. کاظم سیاحی، بازیگر برجسته تئاتر و سینما و تلویزیون، با تیپ سازی خلاقانه اش کاریزمایی دوست داشتنی برای این عروسک ایجاد کرده و باعث شده مردم در گفتارهای روزانه خود نیز با لحن و تیپ گفتاری او با یکدیگر شوخی کنند و حرف بزنند. او در گذشته نیز با صداپیشگی عروسک جیگر در کلاه قرمزی همین موفقیت را نجربه کرده است

 

محموعه این عوامل نتیجه مهمی به همراه دارد. در اکثر اوقات موفقیت یک برنامه و محبوبیت شخصیت هایش نیازمند صرف مبالغ هنگفت برای تولید نیست. متن خوب، اجرای صحیح، خلاقیت و هوش است که موفقیت های بزرگ را می سازد. نمونه اش برنامه مهمونی ایرج طهماسب است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۰ فروردین ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فیلم زودپز؛ قدمی رو به جلو برای تمام چهره هایش

    تریبون هنر: زودپز ششمین فیلم سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان است. رامبد جوان به عنوان کارگردان، کارنامه قابل اعتنایی در عرصه سینما دارد. او در عمده فیلم هایی که ساخته توانسته نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و فیلم هایش عمدتا ضمن موفقیت در گیشه، دارای شاخص […]

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad