Ad


مرتضی عقیلی «کویت پنجاه پنجاه» را در ایران می سازد

تریبون هنر: با صدور مجوز کارگردانی و تهیه کنندگی، مرتضی عقیلی اولین فیلم سینمایی خود در بعد از انقلاب را می سارد.

مرتضی عقیلی، بازیگر و کارگردان برجسته و بزرگ تئاتر و سینمای ایران، گفت:

«خوشحالم به اطلاع دوستدارانم برسانم به زودی فیلم سینمایی «کویت پنجاه پنجاه» به نویسندگی و کارگردانی و تهیه کنندگی خودم، پیش تولیدش آغاز خواهد شد»

 

کویت پنجاه پنجاه فیلمی اجتماعی است که با رویکردی تازه به مشکلات جوانان در جامعه امروز ایران می پردازد.

 

مرتضی عقیلی کارگردانی فیلم های فاصله، بی گناه، گل های کاعذی و جای امن را در کارنامه هنری اش دارد. به جز بی گناه، نویسندگی و تهیه کنندگی سه فبلم دیگر نیز بر عهده این هنرمند بوده است.

او با بازی در فیلم کاکو به کارگردانی شاپور قریب در سال ۱۳۵۰ وارد عرصه سینما شد و تا سال ۱۳۵۹ در ۶۰ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت. پنجمین سوار سرنوشت به کارگردانی ایرج قادری آخرین فیلمی بود که در آن بازی کرد.

 

مرتضی عقیلی بعد از جدود ۴۰ سال، در بهمن و اسفند سال گذشته با نمایش «فلزات چکش خوار» در سرزمین مادری خود روی صحنه رفت. این نمایش به کارگردانی آرش  و و تهیه کنندگی پرویز پرستویی در سالن حافظ روی صحنه رفت.

 

فیلم «کویت پنجاه پنجاه» آغازگر فصل تازه فعالیت های هنری این هنرمند برجسته سینما و تئاتر ایران است. او با کوله باری از دانش و تجربه، بعد از سال ها فعالیت رسمی خود در عرصه سینما را آغاز کرده است

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

 

تاریخ انتشار :۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad