Ad

در نمایشی به تهیه کنندگی پرویز پرستویی

مرتضی عقیلی پس از ۴۳ سال در ایران روی صحنه می رود

به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی

تریبون هنر: مرتضی عقیلی پس از ۴۳ سال در ایران روی صحنه می رود.

مرتضی عقیلی، هنرمند بزرگ و خاطره ساز سینما و تئاتر ایران، بعد از ۴۳ سال فعالیت هنری خود را در ایران آغاز می کند.

این هنرمند به زودی در نمایش «فلزات چکش خوار» به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی روی صحنه خواهد رفت.

در مسیر آغاز فعالیت هنری مرتضی عقیلی در ایران، پرویز پرستویی کمک های شایانی انجام داده است. مرتضی عقیلی در روز مرد، در استوری صفحه اش روز مرد را به پرویز پرستویی تبریک گفت و بابک صحرایی نیز در صفحه اینستاگرامش درباره بازگشت مرتضی عقیلی به صحنه تئاتر نوشت:

درود به شرف پرویز پرستویی بزرگ و نایاب که برای بازگشت مرتضی عقیلی به عرصه بازیگری، جوانمردانه قدم های بزرگی برداشت

 

مرتضی عقیلی، بازیگر و کارگردان، در سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۴۱ با بازی در نمایش‌های گروه تئاتر شاهین سرکیسیان آغاز کرد. وی سینمای حرفه‌ای را در سال ۱۳۵۰ با بازی در فیلم کاکو به کارگردانی شاپور قریب تجربه کرد. او از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.

مرتضی عقیلی با وجود سکونت گاه به گاه و رفت و آمد به ایران در طی ۱۵ سال اخیر، از سال ۱۳۵۷ تا کنون هیچ فعالیت هنری در ایران نداشته است و حالا پس از ۴۳ سال، قرار است دوره تازه ای از فعالیت های هنری خود را آغاز کند.

 

نمایش فلزات چکش خوار به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی روی صحنه خواهد رفت. صدرالدین زاهد، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، از دیگر بازیگران این نمایش است

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۹ بهمن ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad