Ad


فوتوکال و کنفرانس مطبوعاتی «برادران لیلا» در کن برگزار شد / عکس و گزارش

تریبون هنر: فوتوکال و کنفرانس مطبوعاتی فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی در محل جشنواره فیلم کن برگزار شد.

به گزارش تریبون هنر، پس از اولین نمایش فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی در جشنواره فیلم کن (روز چهارشنبه چهارم خرداد)، فوتوکال و کنفرانس مطبوعاتی این فیلم، امروز پنجشنبه پنجم خرداد در محل جشنواره فیلم کن برگزار شد.

 

ساخته دو ساعت و چهل و پنج دقیقه‌ای روستایی که از طولانی‌ترین فیلم‌های امسال جشنواره کن است در ادامه روز ۲۶ می (۵ خرداد) از ساعت ۱۴:۱۵ در سالن آنیس واردا، ۲۷ می (۶ خرداد) از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن آئورا و روز ۲۸ می (۷خرداد) از ساعت ۱۵ پنجمین و آخرین نمایش خود را در سالن آیمکس جشنواره تجربه می‌کند.

ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، پیمان معادی، محمد علیمحمدی، نیره محمدی و مهدی حسینی‌نیا بازیگران این فیلم هستند و کمپانی فرانسوی «Wild Bunch» نیز پخش بین‌المللی این فیلم را بر عهده دارد.

 

سعید روستایی در ابتدای نشست خبری فیلم برادران لیلا در پاسخ به پرسشی پیرامون شخصیت های مرد و زن در فیلم‌هایش توضیح داد: این طور نبوده که در فیلم‌هایم همه مردها بیکار و یا معتاد باشند اما این که همیشه یک زن پیشرو وجود دارد که آینده نگر و باهوش‌تر است و بیشتر می‌بیند، شاید از زندگی شخصی من می آید؛ چرا که خواهر بزرگتری به نام لیلا دارم که من را بزرگ کرده و او کمک کرده که من درس بخوانم، کار کنم و به اینجا برسم. او همیشه پیشرو و آینده و نگر بوده و نقش مهمی در زندگی من داشته است.

 

روستایی در پاسخ به سوالی درباره طبقه فرودست جامعه که بیشتر در فیلم‌هایش به آنها و شرایط کنونی ان قشر که بخش زیادی از مردم را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت ایران در چهل سال گذشته این بود که یک طبقه متوسط شکل گرفته بود که این طبقه متوسط در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر به شدت باریک و باریک‌تر و کوچکتر شد، خیلی‌ها پولدارتر شدند و بیشتر آنها کسانی بودند که بی پول و فقیر شدند. عرض این طبق متوسط خیلی کم شده و الان به وضوح می‌بینیم که افراد طبقه خود را تغییر می‌دهند و به عنوان مثال خانه، ماشین و خورد و خوراک خود را عوض می‌کند.

 

ترانه علیدوستی نیز در پاسخ خبرنگاری که از او درباره همکاری وی با سریال «شهرزاد» به کارگردانی محمد امامی پرسید، توضیح داد: اتفاقی که درباره پروژه سریال «شهرزاد» روی داد، تلنگری برای همه ما بود و تا قبل آن ما این دقت را نداشتیم و این اتفاق بسیار ناراحت‌کننده باعث شد که ما از آن به بعد دقت بیشتری کنیم. درباره سریال «شهرزاد» باید نکته‌ای بگویم که البته ممکن است کسی آن را باور نکند، چرا که شش سال از آن گذشته است. من با آقای امامی در پایان فصل یک «شهرزاد» آشنا شدم و از حضور ایشان اطلاعی نداشتم. تهیه‌کننده دیگری به جای ایشان با من قرارداد امضا کرده و در ایران می‌دانند که این شخص کیست اما اسمی از این فرد مطرح نیست. نمی‌خواهم توجیه کنم. شاید وظیفه ما بود که باید می‌دانستیم و این کار را نمی کردیم اما واقعا و صادقا نمی‌دانستیم. پای همه حواشی و حرف‌های آن هم ایستادیم و برای همه ما خیلی بد شد اما در کنار آن باید توجه داشته باشید که پولی در یک سریال سرمایه‌گذاری شده و پنج برابر آن برگشته به همان آدم، اما شما چرا از من سوال می‌پرسید؟ چون آن پول دست من نیست. سود آن پول دست من نیست. من دستمزدی گرفتم که در هر پروژه دیگری هم می‌گرفتم و نجمومی هم نبوده است، درنتیجه پول یا سود این سریال دست کسی است که الان در زندان به سر می‌برد و این را که من چه کمکی می‌توانم به پیشرفت این بحث بکنم، نمی‌دانم.

 

نوید محمدزاده در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره آن صحنه گفت: «درباره آن بوسه باید بگویم که زنم است و دوست داشتم ماچش کنم. به نظرم واکنش‌ها به این ماجرا هم بیشتر مثبت بوده است. واقعیتش در دوره‌ای که زندگی می‌کنیم، به نظرم واجب است که به عشق احترام بگذاریم.»

او ادامه داد: «در شرایط امروزی، آدم‌ها با هم مهربان نیستد، برخورد خوبی با یکدیگر ندارند، حواس‌شان به یکدیگر نیست. من وظیفه‌ام بود که حتما از کسی که باعث شد زندگی من آرامش داشته باشد، قدردانی کنم.»

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۵ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad